Bezpłatna konsultacja

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #1 Brak weryfikacji w Google Search Console

Kategoria: Pozycjonowanie

Większość z nas, gdy tylko potrzebuje znaleźć szybko jakąś informację lub produkt w sklepie internetowym, zaczyna od skorzystania z wyszukiwarki Google. Dlatego każdy właściciel strony internetowej chce być nie tylko jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, ale i "oddać" stronę piękną oraz skuteczną w swych działaniach. Niestety, przy walce na "technicznym" polu często ograniczamy się do rozmiaru grafiki na stronie głównej, a zapominamy o tak podstawowym elemencie jak Google Search Console (znane wcześniej jako Webmaster Tools).

Dlatego poniżej znajdziesz kilka wskazówek, od czego zacząć i na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.

Dodanie witryny do Search Console i weryfikacja

Zaloguj się do Google Search Console, a następnie dodaj adres swojej strony internetowej jako nową usługę. Szczególną uwagę zwróć na adres, jaki dodajesz - czym innym jest adres URL, który zawiera “www”, a czym innym adres bez “www”. Różnica jest także w przypadku protokołów, takich jak http:// i https://. Interesuje nas adres URL, pod którym rzeczywiście działa witryna, a jeśli działa pod kilkoma adresami - dodaj wszystkie warianty.

Po dodaniu adresu, musisz przejść weryfikację, która ma na celu udowodnienie, że jesteś właścicielem lub osobą uprawnioną do zobaczenia informacji związanych z daną witryną. Sposób weryfikacji zależy od Ciebie - do wyboru masz m.in:

  • dodanie tagu HTML,
  • przesłanie pliku,
  • skorzystanie z weryfikacji przeprowadzonej w ramach Google Analytics.

Przydatne strony pomocy:

Sprawdź, czy strona nie posiada kary ręcznej

Jeśli nie znasz historii swojej domeny, to może okazać się, że kiedyś ktoś jej już używał - z ciekawości, możesz sprawdzić, co znajdowało się pod domeną kilka lat temu za pomocą Archiwum Internetu. Nawet, jeśli domena kiedyś była już używana, to taka sytuacja nie powinna być problematyczna, o ile dawna wersja strony nie posługiwała się praktykami zakazanymi przez Google.

Aby sprawdzić, czy strona nie posiada kary ręcznej (filtra), sprawdź w menu zawartość zakładki “Ręczne działania”. Jeśli widzisz inną informację niż “W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”, to koniecznie musisz rozwiązać problem.

Sprawdź, jak algorytmy Google widzą Twoją witrynę

W celu sprawdzenia, jak roboty Google “widzą” Twoją witrynę, skorzystaj z opcji “Pobierz jako Google”. Ważne jest, aby roboty Google mogły postrzegać Twoją witrynę podobnie jak to widzi każdy internauta.

Niestety, nadal do częstych błędów można zaliczyć blokowanie za pomocą robots.txt wielu ważnych plików takich jak style CSS i elementy graficzne. Nasza strona wygląda podobnie zarówno w “oczach” Google, jak i tym, co widzi każdy użytkownik przeglądarki:

Jednak efekt może być także bardzo kiepski (grafika poglądowa):

Zgłoś mapę witryny i wróć za jakiś czas

Ostatnią ważną czynnością na początku przygody z Search Console jest zgłoszenie mapy witryny (sitemap), czyli specjalnie opracowanego pliku XML z pełną listą adresów URL występujących na Twojej stronie internetowej. Dzięki temu, roboty Google będą mogły jak najdokładniej zbadać zawartość witryny, tak, aby, po pierwsze, wyniki wyszukiwania były jak najbardziej kompletne, a po drugie, aby w Google Search Console mógł pojawić się komplet przydatnych informacji.

Zgłoszenie sitemapy jest bardzo proste i polega na wpisaniu adresu URL do pliku XML i przesłaniu go do Google:

Teraz odczekaj trochę i wróć, gdy w wiadomościach ujrzysz podobną informację:

Wtedy pojawi się znacznie więcej informacji, które ujrzysz w kolejnych zakładkach menu:

To dopiero początek…!

Tym artykułem rozpoczęliśmy nasz cykl dotyczący "10 najpoważniejszych błędów w działaniach SEO". Co tydzień będzie pojawiać się spora dawka wiedzy i informacji na ten temat. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i do kontaktu z nami.

Pozostałe artykuły z cyklu do sprawdzenia poniżej:

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #2 Puste lub źle uzupełnione meta tagi

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #3 Strona dostępna pod różnymi adresami

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #4 Duplikaty treści

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #5 Niepoprawne używanie nagłówków h1, h2 itd. w witrynie

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #7 Najczęstsze błędy w linkowaniu wewnętrznym

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #8 Ukryte lub spamerskie elementy na stronie

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #9 Strona nieprzystosowana do urządzeń przenośnych

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #10 Wolne działanie witryny a widoczność w wynikach wyszukiwania

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!