Audyt sklepu internetowego

Rachunek sumienia każdego, który myśli o wysokiej sprzedaży

Audyt sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego pod kątem SEO to potężny zbiór wartościowych rekomendacji!

Chcesz upewnić się, że Twoja strona jest odpowiednio przygotowana do procesu pozycjonowania? Zleciłeś pozycjonowanie, ale nie jesteś zadowolony z efektu? Działasz samodzielnie, ale w zakresie optymalizacji brakuje Ci wiedzy? Nic prostszego! Audyt SEO to potężny zbiór rekomendacji zmian, które poprawią ocenę Twojej strony w oczach Google’a.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę audytu Twojej strony www!

Zamów bezpłatną wycenę

PO PIERWSZE

KOD STRONY

Każdy element Twojej strony internetowej to równocześnie szansa i zagrożenie dla jej pozycji. Najmniejsze niedopatrzenie w kodzie strony może narazić Cię na znaczące straty. Zdecydowanie warto mieć pewność, że pod kątem budowy strona jest przygotowana w 100% i spełnia wszystkie zalecenia jakie Google przekazuje webdeveloperom.

PO DRUGIE

TREŚCI NA STRONIE

Tworzysz treści na swoją stronę, ale nie jesteś do końca przekonany czy robisz to dobrze? Zweryfikuj to! Audyt SEO wskaże zarówno ewentualne błędy w samym umieszczeniu treści na stronie www, jak i podpowie Tobie gdzie jeszcze możesz zwiększyć potencjał redaktorski.

PO TRZECIE

STRONA MOBILNA

Praca nad Audytem SEO Twojej strony nie będzie bazować jedynie na ocenie jej „dużej” wersji. Ze względu na wciąż rosnący udział urządzeń mobilnych w ruchu na stronach www, każdy punkt przeanalizujemy również i pod tym kątem. Nie możemy pozwolić na to, by przygotować stronę idealnie tylko pod Klienta korzystającego z urządzenia stacjonarnego!

PO CZWARTE

CZAS ŁADOWANIA

Bardzo ważnym czynnikiem, zarówno dla Klientów jak i dla Google’a, jest czas ładowania Twojej witryny. Jeśli jest za długi – spadasz w rankingach i tracisz zniecierpliwionych Klientów. Poprawmy go i przyspieszmy Twoją stronę! Wpływ na ten proces może mieć wiele czynników – nie tylko rozmiar i waga zdjęć, ale również dodatkowe i często niepotrzebne skrypty spowalniające pracę witryny.

Audyt SEO to idealny wstęp lub bolesny rachunek sumienia

Audyt SEO, to potężny raport, który bardzo krytycznie ocenia analizowane strony internetowe i przekazuje liczne uwagi, co do ich kształtu i projektu. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z własną stroną www, to będzie to idealny wstęp do dalszej promocji. Jeśli jednak działasz już od dawna i dopiero teraz chcesz przeanalizować kondycję strony, potraktuj Audyt SEO jako rachunek sumienia. Mogłeś go zrobić wcześniej, jednak najważniejsze, że w końcu się zdecydowałeś!

Dlaczego Traffic Trends, to najlepszy Partner w zakresie Audytu SEO?

Nie jesteśmy w stanie podliczyć ile Audytów SEO przeprowadziliśmy od dnia powstania Traffic Trends. Liczba ta zapewne zbliżyła się już do tysiąca! Dzięki temu doskonale wiemy jakie obszary są dla Google’a najważniejsze i jakie poprawki mogą przynieść największy efekt! Na bieżąco dostosowujemy nasz audyt do panujących realiów wyszukiwarek i aktualizujemy go o nowe, istotne czynniki, tak byś zawsze doświadczył najwyższej jakości usługi.

Bogate doświadczenie w optymalizacji sklepów internetowych powoduje również, że Traffic Trends to bezkonkurencyjny wybór w kwestii autorów Audytu SEO dla sklepu online. Audyt taki różni się od tradycyjnego – ocenia w końcu projekt znacznie większy i bardziej skomplikowany niż zwykła strona małej, lokalnej firmy. Nie możesz oddać tak istotnego zadania osobie bez odpowiednich kompetencji. Tutaj możesz być pewien, że te kompetencje i doświadczenie są na najwyższym możliwym poziomie!

Co obejmuje Audyt SEO sklepu internetowego?

Audyt SEO sklepu internetowego zawsze obejmuje pełną oraz bardzo skrupulatną analizę e-commerce pod kątem jego zgodności z zaleceniami Google dla webdeveloperów. Naszym celem jest wskazanie elementów, które są niezgodne z dobrymi praktykami Google i mogą hamować rozwój widoczności w wyszukiwarce.

W ramach Audytu zwracamy uwagę na najważniejsze obszary, które wpływają na rozwój SEO witryny, takie jak np.:

  • treści na stronie
  • szybkość ładowania
  • sekcja META
  • nazewnictwo podstron
  • używane nagłówki
  • linkowanie wewnętrzne
  • grafiki i atrybuty ALT
  • dane uporządkowane
  • i wiele, wiele innych!

Bardzo często w ramach Audytu SEO analizowane są również czynniki wpływające na widoczność i ruch organiczny, a nie będące bezpośrednio powiązane z optymalizacją strony internetowej. Mamy tu na myśli elementy takie jak choćby linkbuilding czy aktywność otoczenia konkurencyjnego.

Z jakich narzędzi korzystamy wykonując audyt sklepu internetowego?

Oczywiście bardzo duża część Audytu SEO powstaje w oparciu o nasze wieloletnie, bezkonkurencyjne doświadczenie w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych, a także w oparciu o dobre praktyki SEO. Nie moglibyśmy jednak nazwać naszego Audytu SEO w pełni profesjonalnym, gdybyśmy w trakcie jego realizacji nie wykorzystywali siły technologii. Dlatego podczas Audytu z przyjemnością i w trosce o jakość naszych dalszych rekomendacji sięgamy po takie narzędzia jak:

  • Ahrefs - narzędzie do analizy profilu linków
  • Senuto i Semstorm - narzędzia do analizy widoczności stron w Google
  • Screaming Frog - narzędzie skanujące i analizujące witrynę pod kątem kluczowych elementów SEO (meta tagi, nagłówki, status stron, alty w obrazkach itp.)
  • httpstatus.io - narzedzie do analizy nagłówków HTTP

A także narzędzia Google dla webdeveloperów i osób zarządzających stronami www: PageSpeed Insights, Google Analytics, Google Search Console.

FAQ

Na czym polega Audyt SEO sklepu internetowego?

Audyt sklepu internetowego to obszerny raport podsumowujący analizę optymalizacyjną witryny przekazywany w formie dokumentu lub w formie zbioru zadań do wykonania. Polega on na zebraniu rekomendacji zmian na stronie www, które mogą w sposób pozytywny przełożyć się na wzrost widoczności strony audytowej w wyszukiwarkach internetowych oraz na wzrost ruchu organicznego na stronie. Audyt SEO sklepu internetowego polega na drobiazgowej analizie wielu obszarów mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce, takich jak np. treści na stronie, szybkość ładowania strony, sekcja META, nazewnictwo podstron (kategorii), nagłówki, linkowanie wewnętrzne, dane uporządkowane, sitemapa itd.

Jakie zmiany będziecie rekomendować w Audycie SEO sklepu internetowego?

Tego nie jesteśmy w stanie przewidzieć! Audyt SEO to drobiazgowa analiza strony internetowej, która dla każdej witryny jest wykonywana osobno i nie pojawiają się w niej powtarzalne, ogólne uwagi. W każdym punkcie analizujemy sytuację zastaną i przygotowujemy indywidualną, personalizowaną rekomendację zmiany. Dlatego też określenie zakresu zmian przed dokonaniem Audytu SEO jest niemożliwe lub obarczone bardzo dużym błędem. Najczęściej jednak rekomendowane zmiany dotyczą:
  • modyfikacji sekcji META czyli meta-tytułu i meta-opisu podstron (strony głównej, stron kategorii, stron produktowych, stron producentów, stron blogowych)
  • optymalizacji i rozbudowy treści na stronie (opisów kategorii, opisów producentów, opisów produktów, wpisów blogowych)
  • zmian w zakresie nazw podstron, zwłaszcza nazewnictwa kategorii i podkategorii oraz produktów
  • stosowania w odpowiedni sposób nagłówków hX
  • linkowania wewnętrznego pomiędzy podstronami
  • wielkości grafik oraz stosowanych atrybutów ALT
  • posiadania i jakości sitemapy
  • ustawionych przekierowań
  • itd.

Czy Audyt sklepu internetowego obejmuje również menu?

Oczywiście. Jest to jeden z ważniejszych elementów ponieważ bardzo często w strategii SEO to kategorie i podkategorie stanowią centralny punkt. Dlatego też w ramach Audytu SEO e-commerce internetowego zwracamy uwagę nie tylko na nazewnictwo podstron w menu, ale również na ich jakość (sekcję META, nagłówki, opisy).

Czy zwracacie także uwagę na kwestie UX?

Tak! W branży e-commerce nie da się przeprowadzić skutecznego Audytu SEO, który nie byłby zgodny z UX. Nie wyobrażamy sobie na przykład rekomendacji, w której chcemy umieścić opis kategorii na 10 000 znaków nad listingiem produktów. Dlatego zawsze zwracamy uwagę by zmiany, które rekomendujemy w trosce o widoczność strony i wzrost ruchu, nie powodowały równocześnie obniżenia jakości tegoż ruchu i spadku współczynnika konwersji.

Czy w ramach usługi wprowadzacie zmiany?

Nie możemy tego obiecać w ciemno, bo wiele zależy od oprogramowania z jakiego korzysta dany sklep internetowy lub z możliwości CMS. Jeśli jednak wprowadzenie zmian przez nas jest możliwe, to z chęcią i tę część procesu bierzemy na siebie wprowadzając oczywiście wyłącznie zmiany zaakceptowane wcześniej. Proces ten wyceniany jest dodatkowo, po przeprowadzeniu Audytu, ponieważ koszt zależny jest od liczby i typu zmian, które mielibyśmy wprowadzić.

Czy dostarczacie w ramach usługi wszystkie niezbędne treści?

Możemy wszystkie niezbędne treści, w tym np. opisy kategorii, produktów czy wpisy blogowe, dostarczyć w ramach dodatkowej usługi wynikającej z Audytu i zaproponowanej po przeprowadzeniu go. Często jednak nasze rekomendacje zawierają stworzenie dziesiątek tysięcy znaków, więc ich przygotowanie w ramach Audytu byłoby niemożliwe. Wszyscy nasi Klienci dostają jednak od nas wytyczne do samodzielnego przygotowania treści, tak by móc obniżając koszt całościowej współpracy spełnić oczekiwania Google’a i wprowadzić nasze rekomendacje.

Czym się różni profesjonalny audyt seo od darmowego audytu online?

Nie ma sensu porównywać obu form audytu. Profesjonalny audyt e-commerce to wielogodzinna i skrupulatna analiza strony dokonywana przez doświadczonego Specjalistę SEO. Darmowe audyty online, nawet te najbardziej rozbudowane, bazują na automatycznej ocenie strony internetowej i pewnych parametrów. Są w stanie ocenić mniej więcej poziom zoptymalizowania strony, ale nie są w stanie przygotować wyczerpujących i użytecznych rekomendacji. Jeśli zależy Tobie na profesjonalnej usłudze, to korzystaj z audytu pełnego, odpłatnego.

Ile trwa wykonanie Audytu SEO?

Czas potrzebny na przygotowanie Audytu SEO sklepu internetowego zależny jest od wielkości e-commerce oraz wersji Audytu. W przypadku małych sklepów z wąskim asortymentem jest to 5 dni roboczych, w przypadku większych projektów przygotowanie Audytu może zająć od 8 do 15 dni roboczych. Co ważne, jeśli Audyt sklepu internetowego jest wykonywany jako pierwszy etap szerszej współpracy nad pozycjonowaniem sklepu, to przygotowujemy go w trakcie 5 dni roboczych niezależnie od liczby produktów w sklepie internetowym i wersji dokumentu.

Ile kosztuje Audyt sklepu internetowego?

Tutaj również wszystko zależy od modelu współpracy. Zawsze zachęcamy by Audyt wykonywać w ramach pozycjonowania jako pierwszy etap - wtedy realizujemy go bezkosztowo w ramach współpracy SEO. Jeśli jednak jest to realizowane przez nasz zespół Specjalistów SEO jako usługa jednorazowa, to liczyć musisz się z kosztem od 1500 do 5000 zł. Wszystko zależy od wielkości e-commerce i wariantu Audytu dlatego zachęcamy do kontaktu z nami w celu poznania oferty indywidualnej.

Kiedy zrobić Audyt e-commerce?

Audyt SEO ma sens w kilku przypadkach. Po pierwsze, w momencie, w którym rozpoczynasz usługę pozycjonowania i chcesz za pomocą Audytu SEO wybudować fundament pod skuteczną jej realizację. Po drugie, jeśli korzystasz z tej usługi ale nie do końca jesteś zadowolony z efektów, wtedy to nasz audyt e-commerce w wersji rozszerzonej pozwoli nam zweryfikować poprawność Twojej strony, jakość procesu linkbuildingu, a także działania konkurentów. Trzeci, bardzo delikatny moment, to zmiana oprogramowania lub maski sklepu.

Jakie efekty przyniesie Audyt SEO sklepu internetowego?

Tutaj odpowiedź również zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od pozycji startowej. Jeśli poddawany Audytowi SEO sklep nie ma jeszcze żadnej widoczności i działa w trudnej branży, to sam Audyt niestety niewiele da. Jest to tylko jeden z istotnych elementów pozycjonowania i samodzielnie nie jest w stanie zapewnić imponujących wzrostów. Jeśli jednak sklep internetowy ma już odpowiednią widoczność i wypracowane pozycje pomimo niedociągnięć z zakresu optymalizacji, to przeprowadzenie i wdrożenie audytu jest w stanie efektywnie widoczność i ruch zwiększyć.

Dlaczego Traffic Trends to najlepsza firma do Audytu SEO sklepu internetowego?

Ponieważ od 2011 roku zrealizowaliśmy tak dużo Audytów SEO w e-commerce, że już nie jesteśmy w stanie ich zliczyć! Setki przygotowanych dokumentów i tysiące rekomendacji bardzo pozytywnie przełożyły się na wzrost widoczności u wielu naszych Klientów. W naszym dziale Case Study znajdziesz wiele przypadków sukcesów naszych Klientów, których fundament zbudowały właśnie nasze działania w zakresie Audytu SEO.

Najpopularniejsze platformy sklepowe, które obsługujemy

Nasz zespół

40+

Liczba naszych pracowników

400+

Liczba otwartych projektów

1mln+

Kliknięć reklamowych

0,5mln+

Polubień na facebooku

150mln

Miesięczne przychody klientów

Rekomendacje

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie. Zdecydowanie rekomendujemy wszystkim współpracę z firmą Traffic Trends!

Tomasz Grzybowski, Milworld.pl

  • Babyono
  • Bilety24.pl
  • British Council
  • Casu
  • Craft
  • Danfoss
  • Frisco
  • Gatta
  • Logitech
  • Media Markt
  • Riff
  • Sylwia Majdan
  • AA Cosmetics
  • Danhen
  • Mass Denim
  • Wola
  • Konesso
  • Bludshop

Zobacz wszystkie rekomendacje

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!