Blog Traffic Trends
błędy w AdWords

Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #1 Nieprawidłowa struktura konta AdWords

Nie wiesz, która z Twoich kampanii promuje kubki, a która talerze? A może zapomniałeś, jaką promocję uwzględniają reklamy w Twojej kampanii? To znak, że masz nieprawidłową strukturę konta AdWords.

Hierarchia konta AdWords to element, nad którym powinien zastanowić się każdy reklamodawca. Nieprzemyślana struktura konta może już na starcie obniżyć efektywność kampanii, dlatego od tego elementu należy zacząć.

Pile of boxes junk inside a residential garage.
Pile of boxes junk inside a residential garage.

Najważniejszym argumentem, który powinien Cię przekonać do uporządkowania Twojego konta AdWords, jest poprawa wyników jakości. Możesz to osiągnąć dzięki przemyślanym grupom reklam. Dobrą praktyką jest tworzenie kampanii zawierających wiele grup reklam.

Grupa reklam to odpowiednio dobrane teksty reklamowe oraz zestaw słów kluczowych. W każdej z nich powinny znajdować się określone słowa kluczowe, które spowodują wyświetlenie konkretnej reklamy. Odpowiednio dobrane teksty reklamowe oraz zestaw słów kluczowych pozytywnie wpływają na efektywność całej kampanii. Dzięki nim mamy możliwość uporządkowania reklam tekstowych – warto tworzyć wiele grup reklam, nawet z niewielką liczbą słów kluczowych. Na szczegółowym, uporządkowanym koncie znajdziesz grupy reklam z bardzo dobrze dopasowanymi słowami kluczowymi i idealnie dobraną stroną docelową.

Dzieląc konto na bardzo szczegółowe grupy reklam, możesz bez trudu zadbać o dwie składowe wyniku jakości: trafność reklamy oraz doświadczenie strony docelowej. Lepszy wyniki jakości to z kolei niższe CPC, więc chyba warto?

Drugim elementem, bez którego trudno będzie nam zapanować nad kontem AdWords, to nazewnictwo kampanii. Przede wszystkim, hierarchia konta AdWords i nazewnictwo kampanii powinno być dla Ciebie zrozumiałe. Dlaczego? Struktura konta powinna umożliwiać łatwą kontrolę i analizę wyników Twoich reklam. Ponadto szybciej znajdziesz konkretną grupę reklam lub nieaktualny tekst promocji. Pozostawiając domyślne nazwy typu „Kampania nr 3” za miesiąc czy dwa możesz nie pamiętać, co chciałeś w tej kampanii promować. Dzięki odpowiedniemu nazewnictwu szybko znajdziesz i odróżnisz kampanie. Co więcej, przeglądając raporty w Google Analytics szybko odfiltrujesz tylko interesujące Cię dane.

Nie zastanawiaj się dłużej nad przebudową konta – nieprawidłowa struktura może osłabiać inne działania optymalizacyjne, a chyba nie chciałbyś, aby Twoja praca poszła na marne? Pamiętaj – porządek jest potęgą!

Jeśli nie wiesz jak przebudować swoje konto Google AdWords, skontaktuj się z nami.

Zespół naszych specjalistów doradzi i odpowiednio poprowadzi Twoją kampanię w internecie.


Dowiedz się więcej: linki sponsorowane dla sklepu internetowego

Natalia Nowicka

Guru w dziale AdWords, team leaderka na co dzień dbająca o każdy aspekt działania kampanii SEM i sprawną pracę zespołu. Nie ma kwestii technicznej, z którą by sobie nie poradziła. W pracy bardzo praktyczna, prywatnie lubi się rozmarzyć - najchętniej nad dobrym reportażem lub snując plany dalekich zamorskich podróży. Do końca pozostaje jednak konsekwentna - kocha Islandię i muzykę Sigur Rós.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy