Blog Traffic Trends

Traffic Juicer wdrożenie w sklepie StrefaStylu.pl

Strefa Stylu to jeden z ładniejszych polskich sklepów z lampami. W ofercie znajdują się tylko i wyłącznie lampy ekskluzywne. Ze względu na stosunkowo wysokie ceny produktów proces sprzedaży często przeniesiony jest ze sklepu na kontakt personalny przez telefon lub mail. Rosnąca ilość zapytań ofertowych ujawniła potrzebę lepszego panowania nad zapytaniami oraz konieczność nauczenia się wyciągania wniosków z zapytań.

Z pomocą przyszedł system Traffic Juicer, łączący w sobie elementy systemu CRM i systemu analitycznego. Dodatkowo sklep skorzystał na głównej zalecie systemu  Traffic Juicer jaką jest obietnica zwiększenia ilości przychodzącej korespondencji oraz podniesienie konwersji sprzedażowej.

Sklep StrefaStylu.pl:

Strona główna strefastylu.pl

Zobaczmy krok po kroku jak wyglądało wdrożenie systemu  Traffic Juicer.

Krok 1: Wygeneruj guzik akcji! – Zaprojektuj i wstaw guzik akcji na Twoją stronę WWW

System  Traffic Juicer opiera swoją efektywność na założeniach, że: większość stron internetowych nie wykorzystuje potencjału do generowania zapytań i istnieją metody do zachęcania potencjalnych klientów do podjęcia działania.

Sercem systemu jest guzik akcji – przycisk wezwania do akcji, który należy wstawić w każde miejsce, które ma szansę dotrzeć do klienta. Mowa tu o stronach produktowych, tekstach pomocy, galeriach i innych podstronach.

Dla sklepu Strefa Stylu został wygenerowany następujący guzik:

1000 zapytań przycisk akcji

Po kliknięciu przycisku pojawia się formularz zapytania ofertowego:

Formularz 1000 zapytań

Przycisk wstawiliśmy na: wszystkie strony z tekstami o aranżacjach (pod każdym tekstem) oraz na wszystkie strony produktów. Formularz w sekcji kontakt zamieniliśmy na formularz  Traffic Juicer:

1000 zapytań na stronach aranżacje
Strona: Aranżacje
1000 zapytań an stronie Produktów
Strony produktów
1000 zapytań sam formularz
Strona Kontakt

W tej sposób uzyskaliśmy ponad 800 nowych wezwań do akcji na stronie sklepu. Należy tu zaznaczyć, że wstawianie przycisku jest procesem prostym i szybkim. Przyciski  Traffic Juicer umieszcza się w ten sam sposób jak przycisk „Lubię to” od Facebooka.

Krok 1.5: Wstaw swój guzik wszędzie tam, gdzie Ty i Twoja firma!

Przycisk  Traffic Juicer może zostać umieszczony również poza stroną firmową. Sklep Strefa Stylu umieścił przycisk w swoim podpisie na jednym z branżowych forów internetowych. Mechanizm guzika pozwala na wstawianie go wszędzie tam gdzie dozwolony jest kod HTML. Po co wstawiać go w te miejsca? Odpowiemy w następnych krokach.

Krok 2: Obsługuj przychodzące zapytania na Twój adres email – tak jak do tej pory!

Przycisk akcji ma za zadanie zbierać zapytania ofertowe. W momencie kiedy wstawiliśmy go na tak wiele podstron – oczekujemy znacznego zwiększenia ilości zapytań.

Istotna jest informacja, że zapytania przychodzą tą samą drogą co normalna korespondencja. Nie trzeba przechodzić na inny system mailowy ub uczyć się nowych programów. W Twojej skrzynce mailowej znajdziesz wszystkie nowe zapytania.

Zapytania z 1000 zapytań

Przykładowy mail:

Mail z 1000 zapytań

Krok 3: Prosto z wiadomości email zmieniaj statusy zapytań tak jak w systemach CRM!

Systemy CRM są świetne! Niestety wymagają dużo zachodu aby zacząć je stosować.  Traffic Juicer wyciąga z koncepcji CRM tylko to co najważniejsze. Uznaliśmy, że elementem niezbędnym jest informacja o statusie zapytania. Czy zapytanie jest nowe, czy w toku, jaka czynność została wykonana, czy zakończyło się sukcesem czy porażką. Te informacje są kluczem do oceny konwersji i efektywności.

Pierwsza wersja systemu  Traffic Juicer posługuje się specjalnym linkiem w stopce maila, który prowadzi na stronę, na której klikamy status jaki chcemy nadać dla zapytania.

administracja 1000 zapytań

Na dniach pojawi się plugin do Gmail, który pozwoli na zmianę statusów prosto z programu pocztowego. Planowane są pluginy dla wszystkich popularnych klientów poczty elektronicznej.

Jak widać na powyższym zdjęciu dla każdego zapytania zachowana jest pełna historia zmiany statusów.

Krok 4: Sprawdzaj wyniki i kontroluj efektywność swojej firmy!

W myśl zasady: „To co kontrolujesz ulega poprawie” – system  Traffic Juicer pomaga sprawować kontrolę i wyciągać w nioski z informacji. Na osobno definiowany adres email przychodzą raporty. Można ustawić raporty codzienne, co tygodniowe lub miesięczne. Dla sklepu Strefa Stylu zdecydowano się na raporty tygodniowe.

Każdy raport pokazuje podsumowanie statusów oraz prezentuje wszystkie niezamknięte zapytania. Dzięki temu uzyskujemy ciągłą kontrolę i przypomnienia o zapytaniach w toku.

Przykładowy raport:

Mail statystyki od 1000 zapytań

W sklepie Strefa Stylu maile z zapytaniami docierają do skrzynki obsługiwanej przez handlowców, a mail ze statystykami przychodzi do właściciela firmy.

Rola statusów i statystyk zostanie doceniona przez każdą firmę, która zacznie korzystać z systemów CRM. Różnicę można porównać do jazdy we mgle – przed integracją CRM i jazdy w słoneczny dzień – po wdrożeniu. Dopiero teraz widzę jaka jest nasza efektywność.

Krok 5: Zobacz, skąd przychodzą do Ciebie najlepsze zapytania!

CRM to nie wszystko. Sklep internetowy rządzi się innymi prawami niż biznes tradycyjny. System  Traffic Juicer dostarcza jeszcze jedną informację. Dla właściciela Strefy Stylu ta funkcja okazała się najważniejsza. Odpowiedź na pytanie „Skąd przychodzą najlepsze zapytania?” posiada ogromną wartość. Jeśli wiemy co generuje sprzedaż to automatycznie wiemy, w którą stronę iść i gdzie inwestować budżet reklamowy.

 Traffic Juicer daje informację o tym, która z podstron wygenerowała najwięcej zapytań zakończonych sukcesem!

Statystyki URL

Rezultaty

Zaraz po wdrożeniu uzyskaliśmy bardzo pozytywną ocenę systemu jako całości. Kompletny pakiet, który realizuje istotną potrzebę w sposób prosty i bezinwazyjny dla modelu biznesowego i utartych procedur w firmie.

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy