4 kroki do skutecznej sprzedaży produktów premium w internecie!

E-commerce

Wraz z powszechnym bogaceniem się polskiego społeczeństwa coraz częściej sklepy internetowe koncentrują się na asortymencie premium. Lista dostępnych marek w galeriach handlowych nie różni się już tak znacząco od tych „z Zachodu”, więc i w internecie stratę tę nadrabiamy bardzo dynamicznie. Jednak nadal sprzedaż droższych produktów jest sporym wyzwaniem i problemem. Jak to zrobić, na czym się skupić i czym ta sprzedaż różni się od zwyczajnej sprzedaży? Zapraszamy do lektury!

Gama produktów premium dostępnych w internecie jest bardzo szeroka. Z tymi samymi problemami mierzą się producenci designerskich mebli wartych kilkanaście tysięcy złotych, jak i firmy dystrybuujące profesjonalne etui na telefon kosztujące tyle, co dziesięć zwykłych etui. Wszyscy szukają skutecznego sposobu dotarcia i sprzedaży swoich produktów. Czy są w stanie go znaleźć?

Podczas planowania działań reklamowych pod tak zwanego „Klienta zamożnego” ważne jest skupienie się na psychologii sprzedaży. Produkty premium tylko w nieznacznym procencie kupowane są ze względu na ich wyższą jakość, lepsze parametry czy trwałość. W wielu przypadkach parametry te na podobnym lub wyższym poziomie można znaleźć w produkcie tańszym. Mimo to, marki luksusowe chwalą się wysokimi wskaźnikami wzrostu nie tylko na rynku polskim. Wynika to z faktu, że firmy te nauczyły się perfekcyjnie grać na emocjach kupujących.

Niezależnie od tego jaki czynnik finalnie wpływa na Twoją decyzję zakupową (przy produktach premium), to i tak mieści się on po stronie emocji, a nie racjonalnej decyzji. Zegarek za 50 tysięcy złotych pokazuje godzinę tak samo jak ten za 500 zł, lecz to tym pierwszym zrobisz wrażenie na potencjalnym kontrahencie. Damskie szpilki z czerwoną podeszwą drastycznie nie różnią się od tych z czarną, ale mimo to sporo kobiet marzy o obuwiu Louboutin. Tych postaw nie ma co krytykować, to naturalne tak samo jak kupno lepszego telefonu, czy samochodu. Bez wpływu emocji na decyzję zakupową nadal – przejaskrawiam specjalnie – wszyscy jeździlibyśmy Maluchami i grali w oryginalnego Snake’a na starych Nokiach.

Po pierwsze – komunikuj się premium

Najważniejszym punktem Twoich działań jest Twoja komunikacja. To za pomocą swoich reklam video, postów na Facebooku, opisów produktów czy porad na blogu jesteś w stanie zbudować ekspercką pozycję i ekskluzywny charakter sklepu. Masowe obniżki cen i mieszanie produktów premium z tymi „ze średniej półki” nie pozwoli Ci zbudować wizerunku ekskluzywnego butiku. Jednak skupienie się w swojej komunikacji na konkretnych wartościach sprawdzonych w Twojej branży, może przynieść Ci sukces.

Dla przykładu – jeśli produkujesz profesjonalne, ekologiczne, trwałe akcesoria do telefonów i tabletów, i wiesz doskonale, że Twoją główną konkurencją są tanie produkty z podrzędnych materiałów, to właśnie edukacja na polu jakości, ekologii i naturalności Twoich produktów może być kluczem do sprzedaży. Zawsze musisz znaleźć konkretne korzyści, stojące często w opozycji do produktów tańszych, wokół których zbudujesz swój przekaz.

Oczywiście poza samą zawartością komunikatów, ważna jest również ich forma. Unikaj krzykliwych i niskiej jakości grafik skupiających się na cenie (ona Twoim atutem nie będzie!) a content video produkuj w najwyższej jakości i w ekskluzywnej scenerii. Zadbaj o to by wszystko było spójne i pasowało do poziomu oferowanego produktu.

Po drugie – zadbaj o doświadczenie zakupowe

Kolejna rzecz, która może wyróżnić Ciebie z grona podobnych sklepów, to zakupowe doświadczenie. Mam tu na myśli wszelkie elementy, w których dochodzi do interakcji między Twoją firmą a Twoim Klientem. Czat na stronie, odpowiedzi na messengerze, infolinia, maile potwierdzające zamówienie, dostarczona paczka, podpisany liścik z podziękowaniem za zakup… Jest wiele pomysłów, które mogą podnieść końcową ocenę Twojego sklepu w oczach kupującego i tylko od Twoich chęci i kreatywności zależy ile i jakie wdrożysz w swoim sklepie.

Punkt ten jest o tyle istotny, że w branży produktów luksusowych bardzo mocno dba się o lojalność Klientów i ich powrót do sklepu. Gdy ktoś dokonał zakupu w Twoim sklepie jeden raz, to lojalny jeszcze nie jest. Mógł to zrobić np. kupując prezent lub nie wrócił bo nawet nie zapamiętał Twojego sklepu. Popracuj więc nad tym by markę zapamiętał, zwłaszcza gdy jesteś resellerem, a nie producentem.

Po trzecie – budując ruch skup się na marce i jej charakterze

Nie wiem jaki procent osób szukających „zegarków męskich” planuje zakup zegarka A. Lange & Söhne, jednak podejrzewam że niewielki. I ten krótki przykład musi zobrazować Wam kierunek jakim warto podążać budując pomysł na reklamę swojego sklepu.

Tak, wyszukiwarka internetowa to najskuteczniejsze i najprostsze narzędzie służące generowaniu sprzedaży. Tak, sklepy oferujące wyłącznie produkty ekskluzywne również mogą i muszą czerpać korzyści z obecności w wyszukiwarce. Nie, nie ma najmniejszego sensu patrzenie w stronę wielkich multibrandowych sklepów i walka o „zegarki męskie”, „buty” i „meble”. Jakość ruchu z tak ogólnych fraz będzie bardzo słaba i nie da Wam realnych szans na osiągnięcie pozytywnego zwrotu z poniesionej inwestycji.

Podstawą strategii reklamowej jest skupienie się na oferowanych markach. To oczywiście element najczęściej używany przez resellerów, którzy w swoim portfolio mają marki choć trochę znane. Użycie ich w swojej strategii reklamowej jest prostym sposobem na dotarcie wyłącznie do osób, które szukają tych produktów, a więc prawdopodobnie wiedzą ile one kosztują i nie stanowi to dla nich problemu.

I niezależnie czy ruch ten wygenerujesz za pomocą pozycjonowania sklepu internetowego czy reklamy płatnej, zrealizujesz potrzeby swojej grupy docelowej.

Zawężenie się jednak do tej strategii byłoby sporym błędem. Warto zatem pójść o krok dalej i spróbować dotrzeć do osób, które chcą kupić np. ekskluzywny zegarek, ale jeszcze nie wiedzą jaki. Hasło „drogie zegarki” niewiele Ci da, więc skupić się musisz na charakterze marki i korzyściach, o których wspominaliśmy przy całej swojej komunikacji. „Meble ludwikowskie”, „szwajcarskie zegarki”, „ekskluzywne…”, „nowoczesne…”, „luksusowe…” „designerskie…”, „ekologiczne…”. To są frazy, które mogą dobrze opisywać charakter Twojego asortymentu i już wprowadzać pierwszą, wstępną weryfikację Twoich Klientów.

I po czwarte – wiedz czym się interesują Twoi Klienci

Dawno temu jedna z luksusowych marek samochodowych wprowadzając nowy model swojego samochodu przeprowadziła kampanie banerową w internecie personalizując wyświetlaną reklamę ze względu na… model telefonu. Każdy kto miał iPhone’a 5 widział baner, na którym było zdjęcie samochodu oraz napis „Idealnie łączy się z Twoim nowym iPhone 5”. Z jednej strony tym prostym zabiegiem producent samochodów spersonalizował reklamę i automatycznie podniósł jakość jej odbioru, a z drugiej wybierając konkretne – najnowsze i najdroższe w tamtym czasie – modele telefonów spróbował dotrzeć do Klientów bardziej zamożnych. Lekcja godna naśladowania!

Tak jak w trzecim kroku wskazaliśmy Wam najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody zwiększania sprzedaży za pomocą wyszukiwarki, tak mamy świadomość, że każdy z Was chciałby wokół swoich premium marek budować mini-społeczność i wykorzystywać wszelkie dobrodziejstwa takich miejsc jak Facebook, Instagram, Youtube. Co możecie zrobić tutaj? Sprawa jest dość prosta.

Oczywiście ustalając swoją grupę docelową musicie zawrzeć wszelkie informacje, które o swoich Klientach macie – płeć, wiek, miejsce zamieszkania. Jeśli np. chcecie angażować kobiety z 10 największych polskich miast w wieku 35+, to za pomocą paru kliknięć zbudujecie tak sprofilowaną kampanię. Co jednak zrobić by zawęzić ją bardziej?

Bawcie się zainteresowaniami! Jeśli wśród zainteresowań nie ma nazw własnych sprzedawanych przez Was marek, to pomyślcie czym interesować się mogą Wasi przyszli Klienci? Może inne marki luksusowe? Może jachty, golf? Może zamiast zainteresowań zawęzicie grupę poprzez wykonywany zawód? Jest to spore uproszczenie i uogólnienie, ale często pozwala podnieść jakość kampanii.

Podsumowując

Sklep premium nie będzie budował takiego ruchu i takiej sprzedaży jak sklep mający tysiące produktów w najniższych cenach. Prowadząc sklep premium musisz nagimnastykować się bardziej by doprowadzić do sprzedaży. Ale dzięki jednej sprzedaży zarabiasz znacznie więcej niż ten, który masowo sprzedaje najtańszy produkt. Na szczęście miejsca na rynku starczy dla wszystkich!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!