5 dowodów na to, że współpraca z agencją przy PPC ma sens!

Natalia Nowicka

Kampanie reklamowe | 2018-05-08 | 7 min czytania

5 dowodów na to, że współpraca z agencją przy PPC ma sens!

Niemal każdy, kto próbuje promować własną firmę poprzez kampanie płatne prędzej czy później, stanie przed wyborem czy warto podjąć współpracę z agencją marketingową. Dla jednych głównym czynnikiem, skłaniającym do zmiany, będzie czas potrzebny na przygotowanie działań reklamowych, dla innych będą to koszty kliknięć, a dla zdecydowanej większości niezadowolenie z efektów kampanii.

Niezależnie od tego jaka jest motywacja warto wiedzieć co daje przewagę agencji i dlaczego warto przynajmniej rozważyć skorzystanie z pomocy specjalistów PPC.

Współpraca z doświadczonymi specjalistami Decydując się na pojęcie współpracy z agencją przy działaniach PPC stawiasz na wiedzę i kompetencje jej pracowników. Osoby, które codziennie analizują wiele kampanii mają doświadczenie w zakresie planowania, budżetowania i optymalizacji działań reklamowych. Co się z tym wiąże pracownicy to najczęściej certyfikowani specjaliści, a sama agencja posiada status Google Premium Partner, którym może się pochwalić tylko 2% najlepszych agencji na całym świecie. Dodatkowo, jeżeli prowadzenie kampanii reklamowych jest tylko jednym z Twoich wielu obowiązków, przerywanym telefonami do klienta, przyjmowaniem dostaw i przygotowywaniem zamówień, czas jaki możesz poświęcić na analizę działań PPC jest mocno ograniczony. Zasoby, które jest w stanie poświęcić agencja na prowadzenie i optymalizację kampanii, są zdecydowanie większe niż te, którymi dysponujesz Ty jako indywidualny reklamodawca. Porównując prowadzenie kampanii samodzielnie i z agencją nie można zapominać o ciągle zmieniających się zasadach reklamowych, nowych rozwiązaniach i potencjalnych problemach, które mogą pojawić się po drodze. W zespole specjalistów łatwiej usunąć błędy dzięki wymianie doświadczeń pomiędzy członkami teamu. Dodatkowo pracownicy agencji korzystają ze szkoleń, które są dedykowane specjalistom z branży. Poszerzanie wiedzy w ramach zespołu agencyjnego jest zdecydowanie tańsze i szybsze.

Dostęp do najnowszych rozwiązań dostępnych w danej dziedzinie, niedostępnych dla indywidualnych reklamodawców Agencje często blisko współpracują z zespołami Google czy Facebook, otrzymując wsparcie, które jest niedostępne dla indywidualnych reklamodawców. W ramach wsparcia mogą liczyć na pomoc w kwestiach technicznych, porady dotyczące wybranych aspektów obsługi konta czy optymalizacji kampanii. Dodatkowo zarówno Google jak i Facebook jest w stanie zapewnić agencjom dostęp do statystyk, które są udostępniane wyłącznie wybranym partnerom. Depositphotos_90985172_l-2015.jpg Dodatkowo na kontach reklamowych, objętych opieką agencji, szybciej pojawiają się nowe rozwiązania i wersje beta takie jak np. nowe typy kampanii, niewykorzystywane wcześniej formaty reklamowe czy dodatkowe możliwości analizy skuteczności prowadzonych działań. Decydując się na współpracę z doświadczoną agencją masz niemal pewność, że zatrudnieni specjaliści korzystają z dodatkowego wsparcia - czy to w postaci niedostępnego dla Ciebie supportu czy szkoleń z najnowszych rozwiązań produktowych oferowanych w danym systemie reklamowym.

Porównanie z innymi reklamodawcami Powierzając swoje działania PPC agencji zyskujesz jeszcze jedną, ważną rzecz, o której mogłeś nie mieć pojęcia prowadząc swoje kampanie samodzielnie. Agencja, prowadząc działania dla różnych klientów, z wielu branż, ma porównanie czy wyniki Twojej kampanii są rzeczywiście dobre, w odniesieniu do średniej skuteczności działań PPC. Co więcej wykorzystuje do tego benchmarki, udostępnianie na szkoleniach, prasie branżowej. Nie bez znaczenia jest doświadczenie zdobyte w prowadzeniu działań dla różnych typów klientów. Agencja dysponuje zasobem dobrych praktyk, które może stosować już od samego początku współpracy. Jeżeli prowadzisz kampanię samodzielnie potrzebujesz czasu i środków aby nauczyć na własnych błędach jak skutecznie wykorzystać działań PPC do osiągania zamierzonego celu. Możesz mieć wątpliwości lub obawy jeżeli agencja prowadzi już działania dla innego klienta z Twojej branży. Z tego powodu wielu reklamodawców obawia się powierzenia swoich kampanii agencji. Wątpliwości może rozwiać dobrze skonstruowana umowa, która zabezpieczy Twoje interesy. Doświadczenie pracowników, którzy posiadają kompetencje i wiedzę jak realizować cele w branży takiej jak Twoja, może okazać się cenniejsze niż samodzielne prowadzenie kampanii lub gwarancja 100 % wyłączności pozyskana od  agencji lub freelancera z mniej bogatym portfolio.

Specjalistyczne narzędzia wykorzystywane do tworzenia i optymalizacji kampanii Doświadczony specjalista PPC i sprawdzone aplikacje służące do optymalizacji kampanii płatnych to najlepsza kombinacja jaka może pomóc osiągnąć zamierzony cel. Prowadzenie działań reklamowych dla wielu klientów wymaga nie tylko dużego doświadczenia, ale również wymusza korzystanie z wielu płatnych aplikacji, wspomagających tworzenie i optymalizowanie kampanii reklamowych. Jeżeli planujesz działania wyłącznie dla swojego biznesu, koszt wykupienia abonamentu lub licencji byłby nieadekwatny do budżetu jakim dysponujesz. Co więcej wykorzystanie pełnych możliwości aplikacji byłoby mało prawdopodobne - koszt korzystania z takiej aplikacji w przeliczeniu na kampanię będzie zdecydowanie wyższy niż w agencji, która wykorzystuje ją dla wielu klientów. To może spowodować, że w ogóle nie zdecydujesz się na  skorzystanie z dodatkowych narzędzi z uwagi na koszty, które generują. Depositphotos_91319538_l-2015.jpg Jednak nie tylko dostęp do specjalistycznych aplikacji jest mocno ograniczony dla indywidualnego reklamodawcy. Nawet korzystanie z jednego z podstawowych narzędzi tj. Planera Słów Kluczowych, może okazać się utrudnione. Jeżeli prowadzisz samodzielnie kampanie w Google na pewno zauważyłeś, że dane dotyczące stawki czy liczby wyszukań nie są już tak dokładne, a ich wartości podawane są jako zakresy a nie konkretne wartości. Planer Słów Kluczowych, z którego korzystają agencje posiada pełne dane, a dzięki temu łatwiej jest prognozować zasięg, koszt i skuteczność planowanych działań.

Działania są zgodne z wytycznymi Google czy Facebook Dzięki szkoleniom, materiałom prasowym, certyfikatom czy bezpośredniemu wsparciu ze strony Google’a i Facebook’a możesz mieć pewność, że prowadzone przez agencję działania są zgodne z polityką reklamową i nie ryzykujesz zablokowania konta reklamowego. Jeżeli mimo wszystko dojdzie do zawieszenia kampanii to zespół agencyjny, dzięki wsparciu partnerów, jest w stanie szybciej wyjaśnić problem i znaleźć jego rozwiązanie. Jeżeli masz wątpliwości czy Twoja działalność jest akceptowana w systemach reklamowych specjaliści PPC, mający doświadczenie w różnych branżach, będą w stanie ocenić czy możesz skorzystać z kampanii reklamowych, a także zalecić najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu. Korzystanie z kampanii płatnych to świetne narzędzie do generowania dobrej jakości ruchu. Poprzez PPC będziesz w stanie zarówno zrealizować swoje cele biznesowe, ale także zmarnować mnóstwo zasobów zanim wyniki zaczną być satysfakcjonujące. Jeżeli nie posiadasz doświadczenia w tworzeniu i optymalizacji kampanii PPC nie powinieneś inwestować w ich samodzielne prowadzenie.Tańszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie agencji. Pamiętaj, że księgowy nie poznał wszystkich zasad rozliczeń w ciągu miesiąca, a cukiernik nie nauczył się tworzyć mistrzowskich tortów w czasie jednej nocy. Słowem - jeżeli nie jesteś w czym wystarczająco dobry znajdź kogoś kto zrobi to lepiej.  

Natalia Nowicka

Guru w dziale AdWords, team leaderka na co dzień dbająca o każdy aspekt działania kampanii SEM i sprawną pracę zespołu. Nie ma kwestii technicznej, z którą by sobie nie poradziła. W pracy bardzo praktyczna, prywatnie lubi się rozmarzyć - najchętniej nad dobrym reportażem lub snując plany dalekich zamorskich podróży. Do końca pozostaje jednak konsekwentna - kocha Islandię i muzykę Sigur Rós.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!