Blog Traffic Trends

5 kroków do podjęcia w sprawie Twojego sklepu internetowego

Jeżeli w ostatnich tygodniach zauważyłeś niepokojące ruchy pozycji Twojego sklepu w Google, to wiedz, że jak najszybciej musisz skupić się na optymalizacji! Od dłuższego czasu Google pracuje nad swoim algorytmem tak, by słabo zoptymalizowane strony nie miały prawa przebywać na najwyższych pozycjach.

Poniżej znajdziesz 5 porad, jak sprawdzić czy Twoja strona jest poprawna i nic nie stoi na przeszkodzie do wysokich pozycji!

1. Duplikaty

Duplikaty to temat bardzo szeroki. Jeśli Twoja strona cierpi na tę dolegliwość to masz szansę w prosty sposób natychmiast podnieść swoją pozycję. Musisz niezwłocznie usunąć powody duplikowania się treści.

Najgorsze i najbardziej psujące Twoje wyniki w Google są duplikaty całej strony www. Jeśli strona występuje pod więcej niż jednym adresem to bardzo źle. Zrób szybki test. Wpisz adres Twojej strony z dopiskiem  www. np. www.strefastylu.pl.

Czy w pasku adresy został adres z dopiskiem www?

Teraz wpisz adres sklepu bez www. np. strefastylu.pl. Czy w pasku adresu został adres bez www czy zamienił się na wersję z www?

Ważne jest aby Twój sklep lub strona www wyświetlała się tylko i wyłącznie pod jednym adresem. Jeśli zdecydujesz się na adres z www to po wpisaniu adresu bez www powinno nastąpić automatycznie przeniesienie na adres z www. To samo jeśli zdecydujesz się na adres bez www.

Jeśli w internecie znajdują się inne kopie Twojego sklepu to również powinieneś je usunąć.  Najczęściej występują kopie pod adresem https oraz kopie spowodowane sortowaniem produktów (w adresie URL występuje dodatek np. strefastylu.pl/produkt?sortowanie=malejace). Więcej na ten temat: What is Duplicate Content?

 2. Teksty z Twojego sklepu

Teksty w sklepie internetowym to bardzo ciekawy temat. Najczęściej opisy produktów są kopiowane od dostawcy. Inne treści na stronie są pisane starannie przez właściciela. Część sklepów samodzielnie tworzy opisy produktów.

Im więcej poświęciłeś czasu na teksty tym bardziej musisz o nie dbać. Przede wszystkim sprawdź czy ktoś ich nie ukradł. Zrób prosty test.

Zaznacz fragment tekstu – około 2-3 zdań. Wklej ten fragment w pole wyszukiwania Google.

Zobacz kto jeszcze oprócz Ciebie użył tego tekstu na swojej stronie. Jeśli widzisz strony, które nie należą do Ciebie, a ten tekst jest pisany przez Ciebie to koniecznie zażądaj usunięcia Twojej treści. Wykonaj test na losowo wybranych fragmentach opisów produktów i innych treści na Twojej stronie. Im bardziej unikalna treść tym lepiej. Sklep, który kopiuje większość treści od innych nigdy nie będzie wysoko w Google.

3. Title i Description

Brzmi groźnie ale test jest bardzo prosty. Zerknij na to co wyświetla się w tytule na Twoich stronach np.

Jeśli tytuł odpowiada zawartości strony, która się aktualnie wyświetla do dobrze. Jeśli zobaczysz tam tekst taki jak np. „Sklep Internetowy”, „http://adres-twojego-sklepu.pl” lub na wielu podstronach zobaczysz ten sam tekst to źle.

Bardziej zaawansowany test. Wyświetl źródło strony www i znajdź:

Sprawdź czy jest treść pomiędzy tagami <title> oraz w znaczniku „description”. Te treści nie mogą być puste i muszą odpowiadać temu co znajduje się na danej stronie www. To są treści, które Twoi klienci widzą w wynikach Google.

Dokładną analizę tego tematu możesz przeprowadzić również w naszym darmowy, natychmiastowym i automatycznym Audycie SEO.

4. „Tanie” techniki SEO

W nowym wydaniu algorytm Google sprawdza również coś co można nazwać przeoptymalizowaniem strony. Należy zatem uważać na tak zwane „tanie” techniki SEO.

Przykładem może tu być upychanie słów kluczowych w treści strony np.

Każda treść świadomie tworzona na potrzeby SEO, dla uzyskania wysokich współczynników nasycenia sławami jest zła. Strona musi być naturalna. Sklepy internetowe szczególnie muszą dbać o dobrą treść.

Do „tanich” i prostych technik SEO należą także systemy wymiany linków. Jeśli używasz tego na swojej stronie to koniecznie zaprzestań. Ukrywanie treści poprzez używanie koloru tła dla tekstu lub serwowanie różnych treści dla Google i innych to bardzo złe SEO. Zbyt duże nasycenie linkami oraz linki do stron nie związanych z Twoją stroną to złe SEO.

5. Pełen Audyt SEO

Dla pełnego sprawdzenia swojej strony możesz użyć naszego darmowego testu dla stron www.

Szczególną uwagę zwróć na dział OCENA STRONY DLA PODANEJ FRAZY. Znajdziesz tam wyjaśnienia i oceny konkretnie dla Twojej strony.

Jeśli widzisz, że Twoja strona powinna się zmienić i potrzebujesz pomocy – napisz do nas! Z przyjemnością doradzimy i pomożemy.


Dowiedz się więcej: audyt sklepu internetowego

Dodaj komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy