5 kroków do zwiększenia sprzedaży przed Dniem Kobiet!

Piotr Urbaniak

E-commerce | 2018-02-22 | 6 min czytania

5 kroków do zwiększenia sprzedaży przed Dniem Kobiet!

Już niedługo 8. dzień marca. Dzień, w którym Panowie choćby skromnym upominkiem chcą podziękować Kobietom. Dzień, w którym przed kwiaciarniami stoją nienaturalnie długie kolejki, a regały ze słodyczami świecą pustkami.

Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ Polacy powoli uczą się planowania zakupów prezentów. Magia Świąt Bożego Narodzenia i kupowania prezentów już w listopadzie ułatwiła przeniesienie sprzedaży upominków do internetu. Teraz powoli ten trend obserwujemy również przy innych okazjach. Coraz częściej obserwujemy, że wygenerowanie "prezentowej" sprzedaży jest możliwe, jeśli tylko odpowiedniej grupie docelowej przypomni się o nadchodzącym święcie i podsunie się dobry pomysł na prezent!

I właśnie dlatego pochyliliśmy się nad specyfiką Dnia Kobiet i przygotowaliśmy dla Was ranking pięciu najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie sprzedaży z tej okazji!

Krok pierwszy – budżet dostosowany do popularności

Jeśli posiadasz produkty, które mogą być wybrane jako upominek z okazji Dnia Kobiet, to przygotuj swoją kampanię w wyszukiwarce pod większe nimi zainteresowanie. Jest to najprostszy i najtańszy sposób sprzedaży! Wystarczy, że zrealizujesz potrzebę zakupową osób, które produkt z Twojego asortymentu wybrały jako wymarzony prezent. Oczywiście Dzień Kobiet nie jest okazją generującą taki wzrost jak np. Boże Narodzenie, ale i tak możesz liczyć na kilku-kilkunastoprocentowy wzrost zainteresowania w ostatnich dniach lutego i na początku marca.

Chyba, że prowadzisz internetową kwiaciarnię, to wtedy właśnie w pierwszym tygodniu marca masz największy ruch:

kwiaty-w-pudelku.jpg

Warto zatem pomyśleć nad optymalizacją stawek i budżetów pod Dzień Kobiet. Z jednej strony warto zadbać o wyższy budżet dzienny, który chcesz przeznaczyć na generowanie ruchu. Z drugiej możesz zmodyfikować koszt kliknięcia zwłaszcza przy produktach i kategoriach najbardziej pasujących do Dnia Kobiet. Co prawda większa liczba zapytań w tych dniach może paradoksalnie przełożyć się na spadek kosztu kliknięcia, to jednak warto "napompować" sprzedaż w tych dniach i powalczyć o jak największą grupę kupujących.

Krok drugi – sprawdzone pomysły na prezent

Idealnym elementem każdego planu "sprzedaży prezentów" jest wejście w buty kupujących i zastanowienie się nad tym, czy oni tak naprawdę wiedzą, co chcą kupić. Dzień Kobiet to nietypowe Święto, podczas którego miliony mężczyzn obdarowują swoje żony, matki, córki... Panowie nie zawsze wiedzą co jest na czasie i z czego ich Panie się ucieszą. Zatem podpowiedz im!

Zdecydowanie polecamy jak najszybsze opublikowanie autorskiego, wyczerpującego temat poradnika, w którym umieścisz np. "5 hitów na Dzień Kobiet" lub "3 sprawdzone pomysły na prezent". Warto jednak mieć na uwadze, by pomysły jakie podsuniesz swoim potencjalnym Klientom odzwierciedlały faktyczne życzenia Kobiet, a nie Twoje sprzedażowe myślenie.

Dla przykładu, jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, to posiadasz w asortymencie wiele choćby drobnych produktów, z których ucieszy się większość Kobiet. Mężczyźnie jednak ciężko będzie się odnaleźć w asortymencie i może potrzebować Twojego wsparcia. Daj mu je, a może odpłacić Ci się w najlepszy możliwy sposób – zakupem!

content-dzie%C5%84-kobiet.jpg

Źródło: standard.co.uk

Krok trzeci – wykorzystaj społeczność

Uzupełnieniem wcześniejszych kroków może być reklama. Pewnie nie czujesz się w niej zbyt dobrze, bo w większości przypadków, mając w asortymencie produkty idealne na Dzień Kobiet, na co dzień docierasz ze swoją reklamą do Kobiet. Teraz musisz dotrzeć do mężczyzn. Co zatem warto zrobić próbując zwiększyć sprzedaż z Facebooka lub Instagrama?

Możesz wykorzystać wspomniany punkt wcześniej content i od niego zacząć sprzedaż. Możesz skupić się na konkretnych produktach umieszczonych w ramach komunikatu reklamowego. Możesz nagrać krótkie video, które wzbogaci Twój przekaz. Najważniejsze by reklamę skierować na mężczyzn i "wyjść" z nią odpowiednio wcześnie.

Dzięki temu możesz osiągnąć efekt "pierwszego", czyli przypomnieć mężczyznom o zbliżającym się Dniu Kobiet i od razu zyskać przewagę nad konkurentami.

Od razu jednak uprzedzimy – krok ten jest dość ryzykowny i trudny z jednego względu. Nie jest łatwo kierować się tutaj jakimikolwiek ograniczeniami grupy docelowej poza płcią. Zainteresowania mężczyzn nijak będą pasować do zainteresowań kobiet, więc finalnie przy sklepie internetowym osiągnąć możesz bazę milionów osób pasujących do Twoich wytycznych.

Krok czwarty – mailing do mężczyzn

Krok dość oczywisty, ale ku zaskoczeniu często pomijany. Nawet posiadając w stu procentach kobiecy asortyment, wiele razy kupowali w Waszych sklepach mężczyźni. Możliwe, że część z nich zostawiała swój adres mailowy zapisując się do newslettera. Koniecznie musicie tę grupę wyfiltrować i zaprosić ich do zakupów z okazji Dnia Kobiet.

Taki nietypowy mailing zawierać może dokładnie te same informacje i argumenty sprzedażowe, co powyższe punkty. Z jednej strony content zbierający pomysły, z drugiej topowe produkty. Wszystko co pozwoli w sposób sprawny i szybki wybrać mężczyznom idealne prezenty.

Krok piąty – wejdź do ich świata

Na zakończenie pomysł najmniej oczywisty, najbardziej pracochłonny, ale i mający największy potencjał. Działania z kroków od pierwszego do czwartego podejmie w najbliższych dniach bardzo dużo internetowych sklepów. By się wyróżnić warto zrobić coś "extra".

Grupą docelową kampanii pod "Prezent na Dzień Kobiet" są mężczyźni. Musimy zatem dotrzeć do mężczyzn i dać im informację, że mamy super prezenty na Dzień Kobiet. Gdzie ich znaleźć? Proste! Na przykład na kanałach Youtube poruszających "męską" tematykę. Próba delikatnego spersonalizowania klipu video, w którym Kobieta zachęca do zakupów i przypomina o Dniu Kobiet, może przynieść bardzo ciekawe rezultaty.

video.jpg

Źródło: Kanał Youtube Sean Cannell

Wyobraźcie sobie reklamę sklepu z biżuterią emitowaną na kanałach piłkarskich, w której Kobieta przeprasza, że przeszkadza w oglądaniu ulubionych filmików o futbolu, ale chciała wyłącznie przypomnieć, że już 8. marca jest Dzień Kobiet i warto z tej okazji zamówić drobny, symboliczny preznent dla bliskich nam Kobiet. Czy taka reklama wkurzy wielu mężczyzn? Pewnie tak, ale nie bardziej niż reklama golarek, wakacji czy banku. Czy może pobudzić potrzebę zakupową i w ciekawy sposób dać nowych Klientów? Na pewno!

Do dzieła!

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!