5 kroków do zwiększenia sprzedaży przed Dniem Kobiet!

E-commerce

Już niedługo 8. dzień marca. Dzień, w którym Panowie choćby skromnym upominkiem chcą podziękować Kobietom. Dzień, w którym przed kwiaciarniami stoją nienaturalnie długie kolejki, a regały ze słodyczami świecą pustkami.

Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ Polacy powoli uczą się planowania zakupów prezentów. Magia Świąt Bożego Narodzenia i kupowania prezentów już w listopadzie ułatwiła przeniesienie sprzedaży upominków do internetu. Teraz powoli ten trend obserwujemy również przy innych okazjach. Coraz częściej obserwujemy, że wygenerowanie „prezentowej” sprzedaży jest możliwe, jeśli tylko odpowiedniej grupie docelowej przypomni się o nadchodzącym święcie i podsunie się dobry pomysł na prezent!

I właśnie dlatego pochyliliśmy się nad specyfiką Dnia Kobiet i przygotowaliśmy dla Was ranking pięciu najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie sprzedaży z tej okazji!

Krok pierwszy – budżet dostosowany do popularności

Jeśli posiadasz produkty, które mogą być wybrane jako upominek z okazji Dnia Kobiet, to przygotuj swoją kampanię w wyszukiwarce pod większe nimi zainteresowanie. Jest to najprostszy i najtańszy sposób sprzedaży! Wystarczy, że zrealizujesz potrzebę zakupową osób, które produkt z Twojego asortymentu wybrały jako wymarzony prezent. Oczywiście Dzień Kobiet nie jest okazją generującą taki wzrost jak np. Boże Narodzenie, ale i tak możesz liczyć na kilku-kilkunastoprocentowy wzrost zainteresowania w ostatnich dniach lutego i na początku marca.

Chyba, że prowadzisz internetową kwiaciarnię, to wtedy właśnie w pierwszym tygodniu marca masz największy ruch:

wykres Google Trends

Warto zatem pomyśleć nad optymalizacją stawek i budżetów pod Dzień Kobiet. Z jednej strony warto zadbać o wyższy budżet dzienny, który chcesz przeznaczyć na generowanie ruchu. Z drugiej możesz zmodyfikować koszt kliknięcia zwłaszcza przy produktach i kategoriach najbardziej pasujących do Dnia Kobiet. Co prawda większa liczba zapytań w tych dniach może paradoksalnie przełożyć się na spadek kosztu kliknięcia, to jednak warto „napompować” sprzedaż w tych dniach i powalczyć o jak największą grupę kupujących.

Krok drugi – sprawdzone pomysły na prezent

Idealnym elementem każdego planu „sprzedaży prezentów” jest wejście w buty kupujących i zastanowienie się nad tym, czy oni tak naprawdę wiedzą, co chcą kupić. Dzień Kobiet to nietypowe Święto, podczas którego miliony mężczyzn obdarowują swoje żony, matki, córki… Panowie nie zawsze wiedzą co jest na czasie i z czego ich Panie się ucieszą. Zatem podpowiedz im!

Zdecydowanie polecamy jak najszybsze opublikowanie autorskiego, wyczerpującego temat poradnika, w którym umieścisz np. „5 hitów na Dzień Kobiet” lub „3 sprawdzone pomysły na prezent”. Warto jednak mieć na uwadze, by pomysły jakie podsuniesz swoim potencjalnym Klientom odzwierciedlały faktyczne życzenia Kobiet, a nie Twoje sprzedażowe myślenie.

Dla przykładu, jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, to posiadasz w asortymencie wiele choćby drobnych produktów, z których ucieszy się większość Kobiet. Mężczyźnie jednak ciężko będzie się odnaleźć w asortymencie i może potrzebować Twojego wsparcia. Daj mu je, a może odpłacić Ci się w najlepszy możliwy sposób – zakupem!

poradnik na dzień kobiet

Źródło: standard.co.uk

Krok trzeci – wykorzystaj społeczność

Uzupełnieniem wcześniejszych kroków może być reklama. Pewnie nie czujesz się w niej zbyt dobrze, bo w większości przypadków, mając w asortymencie produkty idealne na Dzień Kobiet, na co dzień docierasz ze swoją reklamą do Kobiet. Teraz musisz dotrzeć do mężczyzn. Co zatem warto zrobić próbując zwiększyć sprzedaż z Facebooka lub Instagrama?

Możesz wykorzystać wspomniany punkt wcześniej content i od niego zacząć sprzedaż. Możesz skupić się na konkretnych produktach umieszczonych w ramach komunikatu reklamowego. Możesz nagrać krótkie video, które wzbogaci Twój przekaz. Najważniejsze by reklamę skierować na mężczyzn i „wyjść” z nią odpowiednio wcześnie.

Dzięki temu możesz osiągnąć efekt „pierwszego”, czyli przypomnieć mężczyznom o zbliżającym się Dniu Kobiet i od razu zyskać przewagę nad konkurentami.

Od razu jednak uprzedzimy – krok ten jest dość ryzykowny i trudny z jednego względu. Nie jest łatwo kierować się tutaj jakimikolwiek ograniczeniami grupy docelowej poza płcią. Zainteresowania mężczyzn nijak będą pasować do zainteresowań kobiet, więc finalnie przy sklepie internetowym osiągnąć możesz bazę milionów osób pasujących do Twoich wytycznych.

Krok czwarty – mailing do mężczyzn

Krok dość oczywisty, ale ku zaskoczeniu często pomijany. Nawet posiadając w stu procentach kobiecy asortyment, wiele razy kupowali w Waszych sklepach mężczyźni. Możliwe, że część z nich zostawiała swój adres mailowy zapisując się do newslettera. Koniecznie musicie tę grupę wyfiltrować i zaprosić ich do zakupów z okazji Dnia Kobiet.

Taki nietypowy mailing zawierać może dokładnie te same informacje i argumenty sprzedażowe, co powyższe punkty. Z jednej strony content zbierający pomysły, z drugiej topowe produkty. Wszystko co pozwoli w sposób sprawny i szybki wybrać mężczyznom idealne prezenty.

Krok piąty – wejdź do ich świata

Na zakończenie pomysł najmniej oczywisty, najbardziej pracochłonny, ale i mający największy potencjał. Działania z kroków od pierwszego do czwartego podejmie w najbliższych dniach bardzo dużo internetowych sklepów. By się wyróżnić warto zrobić coś „extra”.

Grupą docelową kampanii pod „Prezent na Dzień Kobiet” są mężczyźni. Musimy zatem dotrzeć do mężczyzn i dać im informację, że mamy super prezenty na Dzień Kobiet. Gdzie ich znaleźć? Proste! Na przykład na kanałach Youtube poruszających „męską” tematykę. Próba delikatnego spersonalizowania klipu video, w którym Kobieta zachęca do zakupów i przypomina o Dniu Kobiet, może przynieść bardzo ciekawe rezultaty.

video na dzień kobiet

Źródło: Kanał Youtube Sean Cannell

Wyobraźcie sobie reklamę sklepu z biżuterią emitowaną na kanałach piłkarskich, w której Kobieta przeprasza, że przeszkadza w oglądaniu ulubionych filmików o futbolu, ale chciała wyłącznie przypomnieć, że już 8. marca jest Dzień Kobiet i warto z tej okazji zamówić drobny, symboliczny preznent dla bliskich nam Kobiet. Czy taka reklama wkurzy wielu mężczyzn? Pewnie tak, ale nie bardziej niż reklama golarek, wakacji czy banku. Czy może pobudzić potrzebę zakupową i w ciekawy sposób dać nowych Klientów? Na pewno!

Do dzieła!

Dodaj komentarz

Jedna odpowiedź do “5 kroków do zwiększenia sprzedaży przed Dniem Kobiet!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!