Bezpłatna konsultacja

5 porad, które można wyciągnąć z twórczości Stephena Kinga na temat copywritingu.

Kategoria: Pozycjonowanie

Jako copywriter pewnie często zastanawiasz się, w jaki sposób pisać teksty, aby zainteresować swojego czytelnika? W końcu nie od dziś wiadomo, że dobra treść to klucz do sukcesu wielu firm. Z pewnością sam wiele razy przewijałeś artykuły dostępne w Internecie, zamiast je przeczytać. Dlaczego? Ponieważ większość z nich powiela istniejące już schematy, co sprawia, że nie mają szansy się przebić.

W swojej pracy każdego dnia czytam artykuły poradnikowe i wpisy blogowe, które po publikacji przykuwają uwagę sprowadzając coraz większe grono użytkowników na stronę. Jak to możliwe? Bardzo łatwo wyjaśnić to na przykładzie książek. Nie każda staje się bestsellerem podobnie jak nie każdy jej autor jest rozpoznawalny na całym świecie. Jednak zasady jakimi kierują się najwięksi pisarze są na tyle uniwersalne, że doskonale nadają się nie tylko do pisania książek, ale także do tworzenia przyciągających uwagę artykułów i wpisów blogowych. Dlatego dziś przedstawię Wam 5 porad, które można wyciągnąć z twórczości Stephena Kinga na temat copywritingu.

O Autorze

Stephen King to jeden z tych pisarzy, których powieści sprzedają się w milionach egzemplarzy na całym świecie. Na podstawie jego bestsellerowych książek powstało wiele filmowych hitów takich jak między innymi „Skazani na Shawshank”, „Zieblona Mila”, „Carrie”, „Lśnienie”, „Misery” czy „To”. Ciężko znaleźć osobę, która nigdy nie słyszała choćby jednego z tych tytułów, a co za tym idzie trudno o lepsze referencje dla samego autora. Stephen King przez lata budował swoją pozycję Mistrza Horrorów pracując nad warsztatem pisarskim. I choć sam przyznaje, że nie zawsze przestrzega własnych zasad to myślę, że podążanie za tymi, które dla Was przygotowałam może okazać się pomocne, szczególnie dla osób stawiających swoje pierwsze kroki, jako copywriter.

Depositphotos_17721261_l-2015.jpg Stephen King

1. Brak pomysłów to tylko wymówka

Pewnie wiele razy przy okazji pisania artykułów na ten sam temat czułeś, że osiągnąłeś już limit swoich możliwości? Nic bardziej mylnego! Ile razy zarzekałeś się, że nic więcej nie wymyślisz i chciałeś jak najszybciej zapomnieć o powierzonym Tobie zleceniu? Dlatego gdy czujesz, że wyczerpałeś już wszystkie pomysły na artykuł, to nie siedź bez celu przed komputerem tylko wyjdź na spacer i czerp inspirację z otaczającego Cię świata! King w jednym z wywiadów przyznał, że do napisania książki pt. „Cmętarz zwieżąt” zainspirowały go prawdziwe przeżycia, które wydarzyły się, gdy wynajmował w latach 70. dom w Orrington.

2. Miej swój styl

Kopiowanie treści z innych stron nie jest żadnym rozwiązaniem. I nie ważne jak bardzo kuszące się to wydaje, nie możesz iść na skróty! Twój tekst powinien być oryginalny, aby przykuć uwagę czytelnika. Pamiętaj, że aby odnieść sukces i odróżnić się od konkurencji musisz zaoferować coś więcej niż inni. Nieszablonowy tekst pozwoli Ci wzbudzić zainteresowanie, a jednocześnie uniknąć duplikatów, które nie są pożądane w tej branży. Książki Stephena Kinga są inne od wszystkich i zawsze niosą ze sobą coś nowego. Jego styl sprawia, że podczas czytania czuje się klimat powieści, a opisane historie pamięta jeszcze przez długi czas.

Depositphotos_54698559_l-2015.jpg

3. Nie bój się krytyki

Krytyka w tej branży jest nieunikniona, dlatego powinieneś się na nią uodpornić i schować swoją dumę do kieszeni. Nie każdy tekst przejdzie akceptację zleceniodawcy i musisz być na to gotowy. Staraj się słuchać i brać pod uwagę wszystkie argumenty, które są przeciw bez względu na to czy dotyczą one błędów ortograficznych, stylistycznych czy tych popełnianych już na etapie reaserchu. Pamiętaj, że poprawki również są częścią Twojej pracy bez względu na to jak bardzo ich nie lubisz. King w swoich poradach dla pisarzy wyraźnie podkreśla, że pisanie jest trudnym zajęciem, które przynosi mnóstwo momentów zwątpienia szczególnie po pierwszych krytycznych opiniach. Jednak w myśl zasady „Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni” spraw aby konstruktywna krytyka Cię motywowała, a nie zniechęcała.

4. Czytelny opis kluczem do sukcesu

„Opis rozpoczyna się w wyobraźni pisarza i powinien zakończyć się w głowie czytelnika” (Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika) - te słowa Kinga powinniście powtarzać sobie jak mantrę! W myśl tej zasady szukaj odpowiednich słów, aby napisać tekst, który będzie zrozumiały dla czytelnika. Każdy copywriter musi umieć znaleźć złoty środek i pisać teksty, które będą przejrzyste dla ludzi, a zarazem trafnie opiszą dane zagadnienie. Jeśli nie jesteś pewien czy Twój artykuł trafia do czytelnika spróbuj go przeczytać bliskim osobom i wziąć pod uwagę ich rady. Pamiętaj, że czasem nawet niewielka zmiana może wpłynąć na lepsze efekty.

Depositphotos_184393632_l-2015.jpg

5. Zmierz się z tym, co jest dla Ciebie trudne

Ile razy zdarzało Ci się odrzucić zlecenie z powodu ciężkiego tematu? Pewnie wiele… Pamiętaj jednak, że dzięki doskonaleniu warsztatu, pisanie będzie przychodziło z coraz większą łatwością. Dlatego nie rezygnuj z kwestii, które sprawiają Ci kłopot. Staraj się stale szkolić swój warsztat czytając książki, gazety branżowe lub po prostu artykuły w sieci, aby nie stać w miejscu i być coraz lepszym w tym, co robisz.

Oczywiście powyższa lista to tylko wskazówki, a nie sztywne zasady. Nikt nie mówi, że będzie łatwo, ale pamiętaj, że „praktyka czyni mistrza”, dlatego pracuj nad swoim warsztatem i pisz jak najwięcej, a kto wie może z czasem copywriting stanie się dla Ciebie nie tylko pracą, ale również wielką pasją.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!