5 porad, które można wyciągnąć z twórczości Stephena Kinga na temat copywritingu.

SEO

Jako copywriter pewnie często zastanawiasz się, w jaki sposób pisać teksty, aby zainteresować swojego czytelnika? W końcu nie od dziś wiadomo, że dobra treść to klucz do sukcesu wielu firm. Z pewnością sam wiele razy przewijałeś artykuły dostępne w Internecie, zamiast je przeczytać. Dlaczego? Ponieważ większość z nich powiela istniejące już schematy, co sprawia, że nie mają szansy się przebić.

W swojej pracy każdego dnia czytam artykuły poradnikowe i wpisy blogowe, które po publikacji przykuwają uwagę sprowadzając coraz większe grono użytkowników na stronę. Jak to możliwe? Bardzo łatwo wyjaśnić to na przykładzie książek. Nie każda staje się bestsellerem podobnie jak nie każdy jej autor jest rozpoznawalny na całym świecie. Jednak zasady jakimi kierują się najwięksi pisarze są na tyle uniwersalne, że doskonale nadają się nie tylko do pisania książek, ale także do tworzenia przyciągających uwagę artykułów i wpisów blogowych. Dlatego dziś przedstawię Wam 5 porad, które można wyciągnąć z twórczości Stephena Kinga na temat copywritingu.

O Autorze

Stephen King to jeden z tych pisarzy, których powieści sprzedają się w milionach egzemplarzy na całym świecie. Na podstawie jego bestsellerowych książek powstało wiele filmowych hitów takich jak między innymi „Skazani na Shawshank”, „Zieblona Mila”, „Carrie”, „Lśnienie”, „Misery” czy „To”. Ciężko znaleźć osobę, która nigdy nie słyszała choćby jednego z tych tytułów, a co za tym idzie trudno o lepsze referencje dla samego autora. Stephen King przez lata budował swoją pozycję Mistrza Horrorów pracując nad warsztatem pisarskim. I choć sam przyznaje, że nie zawsze przestrzega własnych zasad to myślę, że podążanie za tymi, które dla Was przygotowałam może okazać się pomocne, szczególnie dla osób stawiających swoje pierwsze kroki, jako copywriter.

Stephen King
1. Brak pomysłów to tylko wymówka

Pewnie wiele razy przy okazji pisania artykułów na ten sam temat czułeś, że osiągnąłeś już limit swoich możliwości? Nic bardziej mylnego! Ile razy zarzekałeś się, że nic więcej nie wymyślisz i chciałeś jak najszybciej zapomnieć o powierzonym Tobie zleceniu? Dlatego gdy czujesz, że wyczerpałeś już wszystkie pomysły na artykuł, to nie siedź bez celu przed komputerem tylko wyjdź na spacer i czerp inspirację z otaczającego Cię świata! King w jednym z wywiadów przyznał, że do napisania książki pt. „Cmętarz zwieżąt” zainspirowały go prawdziwe przeżycia, które wydarzyły się, gdy wynajmował w latach 70. dom w Orrington.

2. Miej swój styl

Kopiowanie treści z innych stron nie jest żadnym rozwiązaniem. I nie ważne jak bardzo kuszące się to wydaje, nie możesz iść na skróty! Twój tekst powinien być oryginalny, aby przykuć uwagę czytelnika. Pamiętaj, że aby odnieść sukces i odróżnić się od konkurencji musisz zaoferować coś więcej niż inni. Nieszablonowy tekst pozwoli Ci wzbudzić zainteresowanie, a jednocześnie uniknąć duplikatów, które nie są pożądane w tej branży. Książki Stephena Kinga są inne od wszystkich i zawsze niosą ze sobą coś nowego. Jego styl sprawia, że podczas czytania czuje się klimat powieści, a opisane historie pamięta jeszcze przez długi czas.

3. Nie bój się krytyki

Krytyka w tej branży jest nieunikniona, dlatego powinieneś się na nią uodpornić i schować swoją dumę do kieszeni. Nie każdy tekst przejdzie akceptację zleceniodawcy i musisz być na to gotowy. Staraj się słuchać i brać pod uwagę wszystkie argumenty, które są przeciw bez względu na to czy dotyczą one błędów ortograficznych, stylistycznych czy tych popełnianych już na etapie reaserchu. Pamiętaj, że poprawki również są częścią Twojej pracy bez względu na to jak bardzo ich nie lubisz. King w swoich poradach dla pisarzy wyraźnie podkreśla, że pisanie jest trudnym zajęciem, które przynosi mnóstwo momentów zwątpienia szczególnie po pierwszych krytycznych opiniach. Jednak w myśl zasady „Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni” spraw aby konstruktywna krytyka Cię motywowała, a nie zniechęcała.

4. Czytelny opis kluczem do sukcesu

„Opis rozpoczyna się w wyobraźni pisarza i powinien zakończyć się w głowie czytelnika” (Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika) – te słowa Kinga powinniście powtarzać sobie jak mantrę! W myśl tej zasady szukaj odpowiednich słów, aby napisać tekst, który będzie zrozumiały dla czytelnika. Każdy copywriter musi umieć znaleźć złoty środek i pisać teksty, które będą przejrzyste dla ludzi, a zarazem trafnie opiszą dane zagadnienie. Jeśli nie jesteś pewien czy Twój artykuł trafia do czytelnika spróbuj go przeczytać bliskim osobom i wziąć pod uwagę ich rady. Pamiętaj, że czasem nawet niewielka zmiana może wpłynąć na lepsze efekty.

5. Zmierz się z tym, co jest dla Ciebie trudne

Ile razy zdarzało Ci się odrzucić zlecenie z powodu ciężkiego tematu? Pewnie wiele… Pamiętaj jednak, że dzięki doskonaleniu warsztatu, pisanie będzie przychodziło z coraz większą łatwością. Dlatego nie rezygnuj z kwestii, które sprawiają Ci kłopot. Staraj się stale szkolić swój warsztat czytając książki, gazety branżowe lub po prostu artykuły w sieci, aby nie stać w miejscu i być coraz lepszym w tym, co robisz.

Oczywiście powyższa lista to tylko wskazówki, a nie sztywne zasady. Nikt nie mówi, że będzie łatwo, ale pamiętaj, że „praktyka czyni mistrza”, dlatego pracuj nad swoim warsztatem i pisz jak najwięcej, a kto wie może z czasem copywriting stanie się dla Ciebie nie tylko pracą, ale również wielką pasją.

Dodaj komentarz

Jedna odpowiedź do “5 porad, które można wyciągnąć z twórczości Stephena Kinga na temat copywritingu.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Magdalena Nowak

Magdalena Nowak

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!