To, że nigdy nie słyszałeś o czymś takim, jak cykl postów na Facebooku, nie znaczy, że nie przyda się on Twojemu biznesowi! Powodów może być wiele - wybraliśmy 7 kluczowych, które, naszym zdaniem, są najbardziej przekonujące.
Najpierw jednak słów kilka należy się tym, którzy nie mają pojęcia, co możemy mieć na myśli. Cykl na fan page'u to bardziej nasz autorski termin, niż coś, co sprawdzicie w Google - owszem, znajdziecie pewne zdawkowe informacje, jednak częściej dotyczące bloga i zamieszczanych tam postów. Trop jest dobry, ale pozostaje tylko tropem!
Post użytkownika WĘC-Twój Jubiler.
Cykl na fan page'u to zbiór co najmniej 6/8 postów o tematyce ciekawostkowo-poradnikowej, które w kolejnych tygodniach ukazują się na Twoim profilu firmowym. Łączy je tematyka oraz "fabuła" - najłatwiej porównać to do serialu lub programu, którego następny odcinek odsłania kolejne aspekty interesującej nas sprawy. Co to oznacza w praktyce? Zerknijcie na wpisy z ciekawostkowego cyklu #TwójJubilerOdKuchni, który zagościł na fan page'u naszego klienta. Każdy z wpisów ma osobną grafikę i dotyczy kolejnej epoki/okresu historycznego. Znajdziecie je łatwo klikając w hasztag lub wpisując go w takiej formie w facebookową wyszukiwarkę.
Post użytkownika WĘC-Twój Jubiler.
Miało być też coś o blogu... Nasz ideał cyklu nie jest bowiem tylko zbiorem wpisów wykorzystanych na fan page'u. Pełnię korzyści możemy osiągnąć tworząc z nich artykuł na przysklepowego bloga. W przypadku Węca - Twojego Jubilera każdy post odsyłał do osobnego tekstu. W proponowanym przez nas układzie każdy z facebookowych postów może być rozdziałem większego tekstu albo kolejnym slajdem w fotogalerii. Korzyści z tego układu są raczej oczywiste i to one zaczynają naszą wyliczankę 7 powodów, dla których warto zainwestować w dobrą treść i wartościowy cykl postów:
- Budujesz miejsce eksperckiej porady - Właściwie to budujesz za jednym zamachem 2 takie miejsca! Specyfika komunikacji sprawi, że Facebook oczywiście będzie lżejszy w swej formie, a każdy konkretny wpis będzie miał zawężoną (względem całości) tematykę. Blog z kolei będzie dawał kompleksową informację i czekał na bardziej wymagającego klienta. Takie połączenie sprawi, że przyciągniesz do siebie różnego rodzaju użytkowników oraz że każdy z nich będzie miał szansę pójść dalej usatysfakcjonowany - pełną, szybką i wartościową pomocą, którą otrzymał od Ciebie za sprawą cyklu/artykułu. Stąd już tylko jeden krok, by zarekomendował sklep swoim znajomym lub kolegom z branży!
- Rozwijasz swojego przysklepowego bloga - Tworzysz miejsce eksperckiej porady i pokazujesz swoją otwartość względem (także potencjalnych!) klientów. To również szansa na przedłużenie Twojej relacji z klientem, który po zakupie dowiaduje się, jak wykorzystać pełnię możliwości Twojego produktu. Jeśli z kolei w artykułach stawiasz na bardziej ciekawostkowy przekaz, kreujesz swój wizerunek jako nieprzypadkowego gracza w branży, dobrze czującego tematykę sklepu. Dla niejednego użytkownika może być haczyk u wagi, który przechyli szalę na Twoją korzyść i sprawi, że to Ty, a nie konkurent, zapiszesz kolejnego klienta na koncie swojego sklepu!
- Wyróżniasz swój fan page unikalną treścią - W dobie udostępnianych na tysiącach fan page'y hitów internetu i śmiesznych obrazków, Ty możesz pójść własną drogą. Owszem, konfrontacja liczby polubień czy komentarzy z profilami bazującymi na popularnej treści może napawać Cię smutkiem. Sęk w tym, że te liczby nie oznaczałyby nic dla Twojego biznesu! Potrafisz wskazać klienta, który podjął decyzję zakupową na podstawie śmiesznego demotywatora wrzuconego na fan page'u sklepu? My z kolei potrafimy wskazać takich, których przekonały poradniki i artykuły przekazujące praktyczną wiedzę o produkcie sklepowym. Wykorzystaj to!
- Tworzysz długotrwałą i bliższą relację ze swoim klientem/fanem - Wspomnieliśmy o tym już w 1. punkcie, jednak nie chodzi tylko o to, że klient zostaje z Tobą po zakupie. Zostaje też z Tobą na fan page'u i tam czeka na ciekawe oraz wartościowe wieści od Ciebie. Wiedząc, że co tydzień otrzyma kolejny odcinek cyklu, wie, że warto pozostać w stałym kontakcie i śledzić Twoje poczynania. To także sygnał dla wszystkich, którzy akurat trafią na jeden z postów w ramach cyklu - "śledźcie nas, mamy więcej takich rzeczy i regularnie je wrzucamy". To duża zachęta do polubienia fan page'a i zaangażowania się w jego życie.
- Wspomagasz pozycjonowanie swojego sklepu - Im więcej wartościowych tekstów linkujących do strony Twojego sklepu, tym większy jego potencjał i wartość w ocenie Google'a. Oczywiście, jeden tekst na blogu wiosny nie uczyni i nie sprawi, że z 4 strony wdrapiecie się na sam szczyt zestawienia, ale na pewno nie zaszkodzi. A jeśli pójdzie za nim drugi, trzeci i kolejne, to nagle zaczniesz pojawiać się wyżej w wyszukiwaniu na Twoje kluczowe frazy.
- Dajesz pretekst do nowej akcji mailingowej - Twój cykl będzie dotyczył właściwej pielęgnacji zakupionych u Ciebie produktów? To znakomita treść do podrzucenia fanom, którzy robili u Ciebie zakupy pół roku temu! Zdobędziesz ich uwagę przekazując im wartościową i bardzo praktyczną wiedzę. Jeśli się sprawdzi, zdobędziesz też ich zaufanie. Mając je, dużo łatwiej będzie Ci kierować do nich swój przekaz marketingowy i zachęcać do Twoich promocji.
- Tworzysz podstawy pod Twoją ofensywę w social media - Największymi wygranymi z akcji będą Twój fan page i Twój blog. To nie znaczy jednak, że należy tę listę zamknąć. Ilustrowane porady czy fotogalerie to znakomita podstawa do uruchomienia profilu Twojego sklepu na portalu Pinterest. Ma on w naszym kraju prawie 1,5 miliona użytkowników, co stanowi dość duży i zupełnie nieodkryty dla Twojego biznesu rynek! Porady stałyby się jedną ze składowych Twojej komunikacji - to świetne miejsce do prezentacji portfolio czy inspirujących Cię rzeczy. Jakby tego było mało, jest to nieoceniona pomoc w pozycjonowaniu, gdyż Pinterest generuje wysokiej wartości linki odsyłające do Twojego sklepu!
Traffic Trends oferuje kompleksowe przygotowanie cyklu na fan page - od tekstów, przez grafiki, a także ich promocję za pośrednictwem osobnego budżetu Facebook Ads. Z przyjemnością doradzimy także w kwestii tworzenia bloga, mailingu lub wejścia na kolejne kanały social media. Koszt? Zaczyna się już od 250 zł, jednak każdy przypadek traktujemy i wyceniamy indywidualnie, w zależności od wielkości cyklu i sposobu jego promocji.
Wszystko jasne? Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z oferty. Nie wszystko jasne? Zapraszamy do kontaktu, a ofertę dogadamy później. Piszcie i pytajcie - z przyjemnością wyjaśnimy każdą najdrobniejszą kwestię!