Blog Traffic Trends

7 powodów, dla których Twój sklep potrzebuje cyklu na fan page’u

To, że nigdy nie słyszałeś o czymś takim, jak cykl postów na Facebooku, nie znaczy, że nie przyda się on Twojemu biznesowi! Powodów może być wiele – wybraliśmy 7 kluczowych, które, naszym zdaniem, są najbardziej przekonujące.

400-06172676

Najpierw jednak słów kilka należy się tym, którzy nie mają pojęcia, co możemy mieć na myśli. Cykl na fan page’u to bardziej nasz autorski termin, niż coś, co sprawdzicie w Google – owszem, znajdziecie pewne zdawkowe informacje, jednak częściej dotyczące bloga i zamieszczanych tam postów. Trop jest dobry, ale pozostaje tylko tropem!

Post użytkownika WĘC-Twój Jubiler.

Cykl na fan page’u to zbiór co najmniej 6/8 postów o tematyce ciekawostkowo-poradnikowej, które w kolejnych tygodniach ukazują się na Twoim profilu firmowym. Łączy je tematyka oraz „fabuła” – najłatwiej porównać to do serialu lub programu, którego następny odcinek odsłania kolejne aspekty interesującej nas sprawy. Co to oznacza w praktyce? Zerknijcie na wpisy z ciekawostkowego cyklu #TwójJubilerOdKuchni, który zagościł na fan page’u naszego klienta. Każdy z wpisów ma osobną grafikę i dotyczy kolejnej epoki/okresu historycznego. Znajdziecie je łatwo klikając w hasztag lub wpisując go w takiej formie w facebookową wyszukiwarkę.

Post użytkownika WĘC-Twój Jubiler.

Miało być też coś o blogu… Nasz ideał cyklu nie jest bowiem tylko zbiorem wpisów wykorzystanych na fan page’u. Pełnię korzyści możemy osiągnąć tworząc z nich artykuł na przysklepowego bloga. W przypadku Węca – Twojego Jubilera każdy post odsyłał do osobnego tekstu. W proponowanym przez nas układzie każdy z facebookowych postów może być rozdziałem większego tekstu albo kolejnym slajdem w fotogalerii. Korzyści z tego układu są raczej oczywiste i to one zaczynają naszą wyliczankę 7 powodów, dla których warto zainwestować w dobrą treść i wartościowy cykl postów:

  1. Budujesz miejsce eksperckiej porady – Właściwie to budujesz za jednym zamachem 2 takie miejsca! Specyfika komunikacji sprawi, że Facebook oczywiście będzie lżejszy w swej formie, a każdy konkretny wpis będzie miał zawężoną (względem całości) tematykę. Blog z kolei będzie dawał kompleksową informację i czekał na bardziej wymagającego klienta. Takie połączenie sprawi, że przyciągniesz do siebie różnego rodzaju użytkowników oraz że każdy z nich będzie miał szansę pójść dalej usatysfakcjonowany – pełną, szybką i wartościową pomocą, którą otrzymał od Ciebie za sprawą cyklu/artykułu. Stąd już tylko jeden krok, by zarekomendował sklep swoim znajomym lub kolegom z branży!
  2. Rozwijasz swojego przysklepowego bloga – Tworzysz miejsce eksperckiej porady i pokazujesz swoją otwartość względem (także potencjalnych!) klientów. To również szansa na przedłużenie Twojej relacji z klientem, który po zakupie dowiaduje się, jak wykorzystać pełnię możliwości Twojego produktu. Jeśli z kolei w artykułach stawiasz na bardziej ciekawostkowy przekaz, kreujesz swój wizerunek jako nieprzypadkowego gracza w branży, dobrze czującego tematykę sklepu. Dla niejednego użytkownika może być haczyk u wagi, który przechyli szalę na Twoją korzyść i sprawi, że to Ty, a nie konkurent, zapiszesz kolejnego klienta na koncie swojego sklepu!
  3. Wyróżniasz swój fan page unikalną treścią – W dobie udostępnianych na tysiącach fan page’y hitów internetu i śmiesznych obrazków, Ty możesz pójść własną drogą. Owszem, konfrontacja liczby polubień czy komentarzy z profilami bazującymi na popularnej treści może napawać Cię smutkiem. Sęk w tym, że te liczby nie oznaczałyby nic dla Twojego biznesu! Potrafisz wskazać klienta, który podjął decyzję zakupową na podstawie śmiesznego demotywatora wrzuconego na fan page’u sklepu? My z kolei potrafimy wskazać takich, których przekonały poradniki i artykuły przekazujące praktyczną wiedzę o produkcie sklepowym. Wykorzystaj to!
  4. Tworzysz długotrwałą i bliższą relację ze swoim klientem/fanem – Wspomnieliśmy o tym już w 1. punkcie, jednak nie chodzi tylko o to, że klient zostaje z Tobą po zakupie. Zostaje też z Tobą na fan page’u i tam czeka na ciekawe oraz wartościowe wieści od Ciebie. Wiedząc, że co tydzień otrzyma kolejny odcinek cyklu, wie, że warto pozostać w stałym kontakcie i śledzić Twoje poczynania. To także sygnał dla wszystkich, którzy akurat trafią na jeden z postów w ramach cyklu – „śledźcie nas, mamy więcej takich rzeczy i regularnie je wrzucamy”. To duża zachęta do polubienia fan page’a i zaangażowania się w jego życie.
  5. Wspomagasz pozycjonowanie swojego sklepu – Im więcej wartościowych tekstów linkujących do strony Twojego sklepu, tym większy jego potencjał i wartość w ocenie Google’a. Oczywiście, jeden tekst na blogu wiosny nie uczyni i nie sprawi, że z 4 strony wdrapiecie się na sam szczyt zestawienia, ale na pewno nie zaszkodzi. A jeśli pójdzie za nim drugi, trzeci i kolejne, to nagle zaczniesz pojawiać się wyżej w wyszukiwaniu na Twoje kluczowe frazy.
  6. Dajesz pretekst do nowej akcji mailingowej – Twój cykl będzie dotyczył właściwej pielęgnacji zakupionych u Ciebie produktów? To znakomita treść do podrzucenia fanom, którzy robili u Ciebie zakupy pół roku temu! Zdobędziesz ich uwagę przekazując im wartościową i bardzo praktyczną wiedzę. Jeśli się sprawdzi, zdobędziesz też ich zaufanie. Mając je, dużo łatwiej będzie Ci kierować do nich swój przekaz marketingowy i zachęcać do Twoich promocji.
  7. Tworzysz podstawy pod Twoją ofensywę w social media – Największymi wygranymi z akcji będą Twój fan page i Twój blog. To nie znaczy jednak, że należy tę listę zamknąć. Ilustrowane porady czy fotogalerie to znakomita podstawa do uruchomienia profilu Twojego sklepu na portalu Pinterest. Ma on w naszym kraju prawie 1,5 miliona użytkowników, co stanowi dość duży i zupełnie nieodkryty dla Twojego biznesu rynek! Porady stałyby się jedną ze składowych Twojej komunikacji – to świetne miejsce do prezentacji portfolio czy inspirujących Cię rzeczy. Jakby tego było mało, jest to nieoceniona pomoc w pozycjonowaniu, gdyż Pinterest generuje wysokiej wartości linki odsyłające do Twojego sklepu!

Traffic Trends oferuje kompleksowe przygotowanie cyklu na fan page – od tekstów, przez grafiki, a także ich promocję za pośrednictwem osobnego budżetu Facebook Ads. Z przyjemnością doradzimy także w kwestii tworzenia bloga, mailingu lub wejścia na kolejne kanały social media. Koszt? Zaczyna się już od 250 zł, jednak każdy przypadek traktujemy i wyceniamy indywidualnie, w zależności od wielkości cyklu i sposobu jego promocji.

Wszystko jasne? Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z oferty. Nie wszystko jasne? Zapraszamy do kontaktu, a ofertę dogadamy później. Piszcie i pytajcie – z przyjemnością wyjaśnimy każdą najdrobniejszą kwestię!

Dodaj komentarz

Jacek Basiński

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy