7 pułapek przy współpracy z partnerami zewnętrznymi

Przykładowe realizacje

Czy stać Cię na darmowe usługi?

Wstęp

Żadna firma nie jest w stanie robić wszystkiego dobrze. Działalność gospodarcza, oprócz przedmiotu samej działalności wymaga wielu innych czynności takich jak: księgowość, marketing, PR, logistyka czy sprzątanie. Warto jest rozważyć outsourcing każdej aktywności, w której firma nie czuje się silna. Najczęściej zlecane są między innymi czynności związane z internetem: tworzenie stron www, pozycjonowanie, hosting, reklama i marketing internetowy. Zewnętrzny partner może wnieść w tych obszarach nadzwyczajną wartość dodaną i odpowiednie tempo wykonania. Aby współpraca była możliwie najbardziej efektywna należy pamiętać o zagrożeniach i pułapkach. Poniżej omówimy najczęstsze z nich.

1. Nieprzewidywalność rezultatów

Różnica między tym, co było opisane przez zamawiającego, a produktem końcowym jest źródłem wielu rozczarowań.

“Ale my zamawialiśmy, coś innego”, “Nie tak to miało działać”, “Nie ma połowy funkcjonalności..”

“Nie zamawialiście takich funkcji”, “To nie było opisane”, “Przecież to jest standard – każdy .. to ma”.

Te i inne sformułowania towarzyszą konfliktom kończącym wiele projektów. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest stosunkowo prosta. Zamawiający mówi swoim “nie branżowym” językiem i zakłada, że rozumiemy go dokładnie zgodnie z jego wizją. Wykonawca za to posługuje się swoim doświadczeniem i życzenia klienta przekłada na znane sobie przykłady. Powstaje wybuchowa mieszanka, która rzadko zaspokaja potrzeby klienta.

Ratunkiem może być próba wprowadzania standaryzacji przy formułowaniu potrzeb. Ubranie tego procesu w powtarzalne ramy zapewni porządek w zbieraniu informacji. Ciekawe narzędzia to prototypy, makiety i szkice. Po nitce do kłębka – możliwe jest dojście do spójnej wizji mniejszymi krokami. Edukacja klienta podczas tworzenia i uzgadnianie poszczególnych etapów zapewni porozumienie oraz rozwieje coś co nazywamy “mgłą wiedzy”.

2. Mgła wiedzy

“Co oni w ogóle robią?”

“Pewnie nic nie robią! Znajdź mi umowę; jak możemy ją rozwiązać?”.

Zamawiający widzi handlowca i wynik końcowy. Po drodze dzieje się bardzo dużo i mija czas. Im bliżej terminu oddania projektu, tym bardziej klient oczekuje efektu. Każdy dzień zwłoki to frustracja i obawa przed powodzeniem projektu. Oderwanie klienta od procesu tworzenia efektu jest złym pomysłem. Angażowanie lub, w mniej absorbującym wydaniu, informowanie to klucz do sukcesu. Wszyscy chcemy wiedzieć za co płacimy. Jest to szczególnie ważne przy projektach ciągłych i rozwleczonych w czasie. Dobra relacja nawiązuje się wtedy, kiedy obie strony czują się komfortowo. Dla zlecającego przystępne podane informacje z procesu są bezcenne.

Przykładem usługi owianej mgiełką tajemnicy jest pozycjonowanie – magiczne działania zmierzające do wywindowania danej strony www w wynikach wyszukiwania. Oczekiwanie na efekt odłożone w czasie na tygodnie,a nawet wiele miesięcy. W takiej atmosferze zamawiający wielokrotnie zastanawia się nad efektywności współpracy. Niezmiernie ważne jest zapewnienie komfortu w postaci opisu wykonywanych działań i terminów oczekiwanych rezultatów. Co jest robione, jaki to ma cel i jak działa, kiedy spodziewać się efektów, jakie są oznaki poprawy, co można zrobić w między czasie?

3. Brak kontroli czasu

“Proszę napisać, na kiedy ostatecznie jesteście w stanie skończyć ten projekt?”

Mail o takiej treści potrafi zjeżyć włos na głowie wykonawcy. Niesie on ze sobą pokład negatywnych emocji. Zamawiający spodziewa się efektów pracy, które nie nadeszły. Nie zna czasu skończenia. Terminy gonią, napięcie rośnie. Opóźniają się inne, zależne zadania i projekty. Pojawiają się utracone korzyści.

Mówi się, że w projektach informatycznych niedotrzymane terminy są normą. Nie oznacza to, że nie należy z tym walczyć, a już na pewno nie można się na to godzić.

Szacowanie czasu to kwestia doświadczenia. Jeśli firma wykonała szereg projektów, to zna zagrożenia. Planujący projekt ma szansę oszacować go w sposób prawdziwy, o ile obroni się przed naciskami na sztuczne skracanie czasu w ofercie – “a potem jakoś to będzie”.

Zamawiający jest zobowiązany do przewidzenia poślizgu pomimo zapewnień ze strony wykonawcy. Kary umowne, choć ważne, nie przyśpieszą, nie zwolnią z odpowiedzialności  i nie uratują projektu.

Po raz kolejny radą na kontrolę czasu jest angażowanie klienta w proces tworzenia. Klient “obserwując” pracę i postępy szybko wyłapie rozbieżności w harmonogramie. Szybka diagnoza to szansa korekty i powrotu na szybki tor. Uczciwość w relacji z klientem połączona z dobrym raportowaniem to klucz do sukcesu w tej dziedzinie. Bo czas to pieniądz!

4. Brak kontroli kosztów

Koszty mają to do siebie, że lubią rosnąć. Każdy poślizg czy nieprzewidziana sytuacja potrafi namieszać w budżecie. Nie każdy budżet można w nieskończoność rozciągać. Brak środków to powód zamknięcia wielu projektów. Można uznać koszty za najważniejszy problem, a kontrolę nad kosztami za priorytet zarządzania projektem. Zarówno po stronie wykonawcy, jak i zamawiającego.

Istnieją trzy sprawdzone metody na kontrolę kosztów. Pierwsza dotyczy wyboru oferty. Już na tym etapie powinno się zacząć zdrową selekcję. Najtańsza oferta nie jest najlepsza, a przynajmniej nie musi taka być. Z czego wynika niska cena? Należy poprosić oferentów o rozbicie wyceny na składowe i przyjrzeć się im dokładnie. Czy da się za takie wynagrodzenie wykonać te czynności? Czy widać gdzie różnią się te wyceny? Czy wykonawca jest w stanie uzasadnić wyższą cenę?

Druga metoda opiera się na odpowiednio skonstruowanej umowie. Po pierwsze należy określić cenę, czas wykonania i końcowy efekt. Specyfikacja efektu musi być dokładna i nie budzić wątpliwości. Po drugie kary umowne.

Trzecia, najlepsza, to referencje. Czy wykonawca jest w stanie pochwalić się zadowolonymi klientami? Warto zadzwonić do przykładowego klienta i zapytać o kluczowe elementy współpracy. Ta praktyka znana i stosowana w USA, w Polsce jest mocno zaniedbana.

5. Nieprzystosowanie się do otoczenia

Jeśli w branży, w której wymagana jest treść tekstowa podzielona na podstrony, ktoś buduję stronę w technologii flash, to może spodziewać się kłopotów. Jego strona www może wyglądać atrakcyjnie i świeżo, ale nie da się jej pozycjonować, a dodawanie nowej treści wymaga ingerencji grafika. Takie niedostosowanie się do otoczenia występuje wtedy, kiedy trafia się na złych doradców. Takich pułapek jest bardzo dużo. Tylko doświadczony zespół potrafi dobrać technologie i odpowiednio je ze sobą połączyć. Należy wiedzieć, co jest “na czasie”, co działa, co przynosi lepsze rezultaty, jakie są standardy. Działanie wbrew tym zasadom wymaga większych budżetów, czasu i odwagi. Przede wszystkim jednak wymaga zrozumienia powodów i świadomego działania.

Dobry wykonawca zastosuje odpowiednie do sytuacji narzędzia i zapewni produkt spełniający swoje zadanie od strony efektywnościowej. W celu grania w daną grę należy poznać jej zasady. Dopiero wtedy można świadomie grać według tych zasad lub je łamać. W innym wypadku zawsze będzie nam towarzyszyła myśl “Czy coś mnie nie omija – czy coś nie jest źle zrobione?”.

6. Rozproszenie dostawców i uwagi

W dzisiejszych czasach strona www, która spełnia swoje zadanie np. zbiera zapytania ofertowe – to bardzo złożone przedsięwzięcie. Wymaga koordynacji czynności: zaplanowania projektu, wybrania domeny, zaprojektowania grafiki, zakodowania grafiki na kod html, css i pliki graficzne, wyboru dostawcy hostingu, wysłania strony na serwer, wyboru sposobu obsługi zapytań lub systemu crm, wdrożenie tych systemów, promocji strony w wyszukiwarkach, uruchomienia działań promocyjnych…

Powyższa lista to zadanie dla co najmniej 5 specjalistów! Jeśli projekt jest rozbudowany, to każdy z etapów rodzi swoje opóźnienia i zagorzenia. Zebranie specjalistów z rynku wymaga czasu na rozeznanie się. Negocjacje cen i terminów to kolejne opóźnienia. Istnieje ryzyko wyboru niesolidnego dostawcy. Następuje prawdziwe rozproszenie uwagi!

Najlepszy sposób na wyeliminowanie powyższego, to wybór dostawcy usług zintegrowanych. Z pozoru droższe rozwiązanie okazuje się bardzo efektywne, szybkie i na koniec dnia tańsze!

7. Mała efektywność

Każdy projekt ma swój początek: pomysł i koniec: rachunek. Celem nadrzędnym jest doprowadzenie projektu do szczęśliwego końca w zamierzonym czasie i budżecie. Następnie dążymy do tego, aby zainwestowane środki zwróciły się z nawiązką.

Zwrot inwestycji nastąpi pod warunkiem, że pomysł jest trafiony, wykonanie prawidłowe, a projekt zostanie wdrożony. Etap planowania jest bardzo często zaniedbywany, a to właśnie wtedy najtaniej jest ocenić potencjał. Tylko partner solidny i doświadczony pomoże w tej ocenie. Faza budowania powinna być przeprowadzona na czas i z ustalonym budżetem. Dodatkowo zgodnie z obowiązującymi normami i standardami. Na koniec zostaje wdrożenie projektu. Nowa strona www na nic się zda, jeśli nikt na nią nie wejdzie. Wysoka pozycja fraz nic nie da, jeśli wybrano złe frazy lub strona www się nie ładuje. Audyt strony www to tylko dokument – bezwartościowy do momentu wprowadzenia go w życie.

Warto tu przypomnieć starą zasadę prowadzenia projektów: “Zaczynaj z wizją końca”. To zdanie kryje w sobie wszystkie ważne elementy i wyjaśnia istotę uzyskiwania wysokiej efektywności.

Na koniec

Powyższe problemy mogą pojawiać się w “zestawach” lub pojedynczo. Mając ich świadomość możemy dokonywać lepszych wyborów partnerów i podpisywać korzystniejsze umowy. Jest to ważne, ponieważ główna działalności firmy nigdy nie powinna ucierpieć z powodu błędów w działaniach około biznesowych. Strata czasu, pieniędzy i produkt końcowy na niezadowalającym poziomie są niedopuszczalne w dzisiejszym, wysoko konkurencyjnym biznesie.

Dodaj komentarz

Paweł Jóźwik

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!