8 sposobów na zwiększenie zainteresowania odbiorców - rozszerzenia reklam w Google Ads!

Julia Szczerbal

Kampanie reklamowe | 2019-01-31 | 8 min czytania

8 sposobów na zwiększenie zainteresowania odbiorców - rozszerzenia reklam w Google Ads!

Kampania tekstowa w Google Ads jest dobrze znana i często wybierana do promocji strony firmowej czy sklepu internetowego. Reklamy tekstowe pozwalają przekazać konkretne komunikaty.

Wartość dodaną do kampanii tekstowych stanowią rozszerzenia reklam. Ich stosowanie pomoże ci przyciągnąć uwagę odbiorców. Rozszerzenia reklam mogą bowiem znacznie zwiększyć objętość reklamy, a tym samym zapewnić jej dużą widoczność. Są też szansą na przekazanie dodatkowych informacji. Zazwyczaj przyczyniają się do wzrostu CTR, który z kolei jest drogą do obniżenia kosztu kliknięcia.

Przyjrzyjmy się im bliżej!

Podstawowe informacje o rozszerzeniach reklam

Rozszerzenia reklam to dodatkowe pola tekstowe, które możesz wykorzystać w swojej kampanii. Mogą one wyświetlać się wraz z twoją reklamą, gdy zostaną spełnione dwa warunki. Po pierwsze - pozycja i ranking reklamy muszą być odpowiednio wysokie. Po drugie - wysokie musi być też szacowane przez Google prawdopodobieństwo zwiększenia skuteczności reklamy dzięki rozszerzeniom. Oznacza to, że rozszerzenia nie pojawią się w każdym przypadku, dlatego te najbardziej istotne informacje umieść w samej treści reklamy.

Jak sama nazwa wskazuje, rozszerzenia reklam mają uzupełnić treść reklam. Unikaj więc powtórzeń treści zastosowanych w reklamie! Pamiętaj też, że rozszerzenia nie zawsze wyświetlają się w całej okazałości. Mimo to zalecam skrzętne zapełnienie wszystkich pól. Dodatkowo sugeruję budowanie rozszerzeń w taki sposób, by były sensowne nawet, jeśli podczas wyświetlania reklamy nie zostaną wykorzystane wszystkie ich elementy.

Rozszerzenia linków do podstron

Dzięki temu rozszerzeniu twoja reklama może kierować użytkowników nie tylko na wskazaną w jej treści stronę docelową, ale też w inne miejsca twojej witryny, takie jak strona promocji czy konkretnej kategorii produktów. O czym pamiętać? Musisz dodać co najmniej 2 linki do podstron, aby mogły być one wyświetlane wraz z twoją reklamą. Maksymalnie może się ich pojawić aż 6! Rozszerzenie to składa się z trzech linii tekstu - tekstu linku oraz opisów. To aż 95 dodatkowych znaków do wykorzystania!

OBRAZ-1.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniami linków do podstron.

Rozszerzenia cen

Te rozszerzenia są okazją do szczegółowej prezentacji oferty już na poziomie reklamy. Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu treści rozszerzenia do wyszukiwań użytkowników, zwiększysz swoją szansę na zdobycie cennych klików. Osiągniesz to, tworząc szczegółowe rozszerzenia cen na poziomie grup reklam. Przykładowo, jeśli sprzedajesz meble, w grupie reklam promującej fotele bujane dodaj rozszerzenie cen uwzględniające właśnie modele foteli bujanych, a nie ogólnych kategorii produktów. Drugą istotną kwestią jest prezentacja najbardziej łakomych kąsków z twojej oferty. Zamieszczenie informacji o produktach z mało konkurencyjnymi cenami raczej nie będzie dobrą taktyką, dlatego wybierz te, które prezentują się najbardziej atrakcyjnie.

OBRAZ-2.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem cen.

Rozszerzenia objaśnień

Są to krótkie informacje, które najlepiej nadają się do przedstawienia wyjątkowych cech twojej oferty. Jakie są dobre praktyki tworzenia tego typu rozszerzeń? Po pierwsze - postaw na konkret. Zamiast informować o Szybkiej realizacji informuj o Realizacji w 24h. Zamiast przekonywać Dużym wyborze materiałów informuj o 789 dostępnych materiałach.

Po drugie - jak w przypadku innych rozszerzeń, spróbuj swoich sił w tworzeniu bardziej szczegółowych rozszerzeń, adekwatnych dla ofert przedstawionych w konkretnych kampaniach czy grupach reklam.

OBRAZ-3.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniami objaśnień.

Rozszerzenia informacji w witrynie

Kolejne przydatne rozszerzenie, które daje możliwość prezentacji oferty w odniesieniu do określonych kryteriów, takich jak marki, modele, usługi czy udogodnienia. Duża liczba dostępnych nagłówków to ukłon w stronę reklamodawców - każdy bowiem znajdzie coś dla siebie. Co więcej - każdy ma możliwość eksperymentowania, by przekonać się, które aspekty oferty w największym stopniu zachęcają odbiorców. W ramach jednego rozszerzenia możesz dodać aż 10 wartości! Grzechem byłoby nie skorzystać.

OBRAZ-4.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem informacji w witrynie.

Rozszerzenia połączeń

Z ich wykorzystaniem możesz wyświetlać wraz z reklamą numer telefonu do twojej firmy, zapewniając w ten sposób odbiorcom możliwość szybkiego kontaktu. Użytkownikom telefonów komórkowych wystarczy jedno kliknięcie, by się z tobą połączyć! Włączenie raportu połączeń telefonicznych pozwoli ci śledzić skuteczność rozszerzenia. Co więcej - ten typ rozszerzenia możesz wykorzystać także w kampaniach w sieci reklamowej! Pojawiają się tu jednak pewne ograniczenia - nie można wykorzystać go w kampaniach remarketingowych i kampaniach promujących aplikacje. W przeciwieństwie do sieci wyszukiwania, rozszerzenie nie może wyświetlać się na komputerach. Nie ma też możliwości korzystania z raportu połączeń telefonicznych.

OBRAZ-5.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem połączenia.

Rozszerzenia wiadomości

Rozszerzenia to kolejne ułatwienie kontaktu z twoją firmą. Wyświetlane są wyłącznie na telefonach komórkowych. Pozwalają z poziomu reklamy wysłać wiadomość SMS o zdefiniowanej przez reklamodawcę treści. Jeśli je wykorzystujesz, pamiętaj by włączyć raportowanie wiadomości w Google Ads. W innym przypadku nie dowiesz się niczego o ich skuteczności!

OBRAZ-6.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem wiadomosci.

OBRAZ-7.png

Widok po kliknięciu rozszerzenia - SMS gotowy do wysłania.

Rozszerzenia lokalizacji

Ten typ rozszerzenia jest to niekwestionowanym liderem wśród rozszerzeń w zakresie liczby zapewnianych możliwości. Wyświetla dodatkowe informacje, które pomagają odnaleźć twoją firmę. Jakie to informacje? Dokładny adres, mapa lokalizacji oraz odległość, w jakiej znajduje się użytkownik. Każdy z elementów jest klikalny i umożliwia wyświetlenie strony z szczegółowymi informacjami, a także wyznaczenie trasy. Wraz ze wspomnianymi informacjami może pojawić się również klikalny przycisk połączenia. Wszystkie interakcje odbiorców z rozszerzeniem mogą być raportowane jako konwersje na koncie Google Ads.

Rozszerzenie może pojawiać się nie tylko w sieci wyszukiwania, ale także w sieci reklamowej, w Mapach Google oraz reklamach wideo w YouTube!

OBRAZ-8.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem lokalizacji.

Rozszerzenia aplikacji

Rozszerzenie to dostępne jest wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego kliknięcie skutkuje przekierowaniem do opisu aplikacji w Google Play lub Apple App Store, gdzie użytkownik może ją pobrać. Nie musisz martwić się o dostosowanie rozszerzenia do typu czy marki urządzenia - Google zadba o to za ciebie. Użytkownikom tabletów nie zostanie wyświetlone rozszerzenie aplikacji przeznaczonej wyłącznie na komórki, a użytkownikom urządzeń marki Apple nie będzie prezentowany link do sklepu Google Play. Łatwe? Łatwe!

OBRAZ-9.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem aplikacji.

Rozszerzenia promocji

Jest to najmłodsze dziecko w rodzinie rozszerzeń reklam w Google Ads. Co je cechuje? Atrakcyjność, szybkość i łatwość konfiguracji oraz możliwość precyzyjnego przedstawienia oferty specjalnej. Idealne na specjalne okazje, takie jak Dzień Matki, Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia. Lista okazji, z których możesz wybierać, jest obszerna i różni się w zależności od kraju, w którym się reklamujesz. Rozszerzenie zawiera także informację o wysokości rabatu na produkty lub usługi z twojej oferty. Pozwala na dodanie warunków promocji, takich jak minimalna kwota zamówienia czy kod rabatowy, a przede wszystkim - okresu obowiązywania promocji. Kiedyś do przekazania tych wszystkich informacji konieczne było tworzenie nowych reklam tekstowych. Teraz wystarczy kilka kliknięć!

OBRAZ-10.png

Przykładowa reklama z rozszerzeniem promocji.

Harmonogram rozszerzeń

Podobnie jak dla swoich kampanii, harmonogram reklam możesz zastosować także dla poszczególnych rozszerzeń. Kiedy będzie to przydatne? W przypadku rozszerzeń połączeń czy wiadomości - dopasuj ich wyświetlanie do godzin otwarcia twojej firmy. W przypadku rozszerzenia promocji, która obowiązuje tylko w wybranych dniach. I dla każdego innego rozszerzenia, jeśli będzie to zasadne z punktu widzenia twojego biznesu!

Optymalizacja rozszerzeń

Rozszerzenia reklam, podobnie jak wszystkie pozostałe elementy kampanii Google Ads, powinny podlegać regularnej analizie i optymalizacji. Nie poprzestawaj na pierwszej wersji - sprawdzaj, jakie dają efekty i spróbuj je udoskonalić. Pamiętaj, że dane o kliknięciach czy koszcie wyświetlane na stronie Rozszerzenia dotyczą reklam z danym typem rozszerzenia. Wykorzystaj segment Typ kliknięcia, by dotrzeć do informacji bezpośrednio dotyczących rozszerzeń!

Wykorzystaj potencjał rozszerzeń reklam

Nie traktuj ich konfiguracji jak przykrego obowiązku, a raczej jako szansę na wyróżnienie swoich reklam. Udziel odbiorcom dodatkowych cennych informacji i podkreśl swoje mocne strony. Uznaj je za nieodłączny element reklam tekstowych i dbaj o nie w takim samym stopniu. Śledź ich skuteczność i optymalizuj je. I co najważniejsze - wykorzystaj wszystkie, które są adekwatne do prowadzonego przez ciebie biznesu!

Julia Szczerbal

Specjalistka kampanii reklamowych Google i Allegro, na co dzień team liderka w dziale SEM Traffic Trends. Ma głowę pełną pomysłów na innowacyjne optymalizacje, bez wahania rozwiązuje problemy techniczne i merytoryczne. Dzięki wnikliwym analizom sklepów i ich kampanii potrafi znaleźć pomysł na działania reklamowe praktycznie dla każdego

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!