Blog Traffic Trends
kanały social media

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Trudno o bardziej dynamiczną materię niż media społecznościowe. Każdy rok przynosi nowych graczy, podkopując pozycję tych, o których jeszcze kilka miesięcy temu myśleliśmy jak o liderach. Traffic Trends jest na bieżąco z tymi zmianami – cały czas uczymy się, jak wykorzystać wszystkie nowe portale i aplikacje do promocji Waszych biznesów. Owocem jest 9 nowych pozycji w naszej ofercie social media, która dotychczas składała się z Facebooka, Twittera, Instagrama, Google+ i Pinteresta. 

 

Po co? Dla kogo? Za ile?

 

To pytania bez jednej właściwej odpowiedzi i każda z nich uzależniona jest od charakteru oraz branży działalności, a także grupy docelowej, do której kierujemy nasz przekaz marketingowy. Nie ma wątpliwości co do celu takich działań – rosnące koszty obecności na Facebooku, ciągle niewystarczająca popularność Twittera, wąski zakres użyteczności Instagrama czy nikła skuteczność Google+ i Pinteresta skazały nas na poszukiwanie nowych kanałów promocji dla Waszych marek, z czego już dziś część z Was zdaje sobie sprawę.

Zaproponowane poniżej kanały pozwalają dotrzeć często do niszowego odbiorcy lub stworzyć alternatywny do obecnego wizerunek firmy, ale to w tym upatrywać należy dziś wartości działań w social media, które cały czas dążą do „specjalizacji”. Ciężko znaleźć markę, której moglibyśmy zaproponować pakiet złożony ze wszystkich poniżej opisanych kanałów – ich specyfika jest bardzo różna i służyć będzie promocji diametralnie odmiennych od siebie produktów czy usług.

To bezpośrednio wpływa na konieczność indywidualnej wyceny działań w tych mediach społecznościowych – dopiero po ustaleniu strategii obecności i komunikacji możemy dobrać właściwe środki, a potem ustalić ich cenę. Przewidywalność naszych 5 standardowych kanałów social media nie ma zastosowania dla poniższej 9.

 

Youtube

 

YouTube

Grupa docelowa: wszyscy użytkownicy

Dla branży: wszystkich

Wielu ma problem z klasyfikowaniem tego wszystkim znanego portalu jako medium społecznościowego, jednak my nie należymy do tej grupy. Służy on bowiem budowaniu relacji z użytkownikami , może stanowić niezależny kanał komunikacji i posiada niezrównane narzędzia budowy wizerunku. Video marketing eksplodował w zeszłym roku i wszystko wskazuje na to, że dalej będzie rozwijał się w szalonym tempie.

Nasza praca dla Waszych marek będzie związana ze wszystkim tym, co dzieje się po powstaniu filmu. Na początku będzie to jego właściwe opisanie, otagowanie i przydzielenie do odpowiedniej kategorii. Z już dodanych filmów stworzymy playlisty, a także zadbamy o właściwą estetykę kanału. Przede wszystkim, będziemy jednak pracować nad czynnikiem społecznościowym – aranżować dyskusję i brać udział w tych, które już się rozpoczną, także na innych kanałach. Służymy także pomocą w formowaniu strategii tworzenia treści filmowej, a także w doborze ekipy odpowiedzialnej za jej nakręcenie.

 

LinkedIn

 

linkedinGrupa docelowa: profesjonaliści, klienci biznesowi

Dla branży: obowiązkowe miejsce dla firm finansowych, HR oraz innych, ale także pomocne narzędzie w dotarciu do dostawców/dystrybutorów przez producentów, niezależnie od sektora działaności

Każdy, kto poszukiwał pracy wie, że profil na LinkedIn powoli staje się obowiązkową częścią wizytówki i coraz poważniejszą alternatywą dla CV. Każdy, kto uważa, że skoro nie szuka pracy lub pracownika, nie musi się przejmować istnieniem tego portalu, jest w błędzie. Ta sieć profesjonalnych kontaktów to idealne miejsce na udostępnianie wszelkiego rodzaju treści specjalistycznej – raportów, analiz, wyników czy prezentacji, o których szerzej za chwilę.

Wszystko, co udostępnimy, ma budować profesjonalny wizerunek firmy i dawać skontaktowanym z nami użytkownikom pojęcie o jej wielkości, potencjale oraz obszarach działań. Zajmujemy się właściwym skierowaniem i „opakowaniem” materiału w taki sposób, by miał szanse przynieść korzyści biznesowe, moderujemy reakcje naszych kontaktów na udostępnioną treść, a także zarządzamy reklamą w systemie LinkedIn Ads. W porozumieniu z przedstawicielem firmy możemy także opracować strategię poszerzania kontaktów – z osobami, ale także firmami.

 

SlideShare

 

slideshare

Grupa docelowa: profesjonaliści, klienci oczekujący wartości dodanej od relacji z marką

Dla branży: marketing, internet, finanse, biznes, technologie, design, ale faktycznie dla wszystkich, którzy mogą tworzyć prezentacje związane ze swoją działalnością

SlideShare to narzędzie bezpośrednio połączone z LinkedIn. Choć to platforma publikacji prezentacji, której próżno szukać na czołowych miejscach zestawień mediów społecznościowych, posiada ona wszelkie znamiona takiego portalu – organizuje społeczności wokół wspomnianych prezentacji i przedstawianych w nich kwestii. Jest to znakomite narzędzie do przekazywania treści poradnikowej, tutoriali, case study oraz innych dokumentów, które mogą stanowić integralną część strategii opartej o content marketing.

Zajmujemy się właściwym opisaniem i otagowaniem prezentacji, moderujemy w pełni reakcje, które wywołuje ona u obserwujących profil. Dbamy o właściwe połączenie go z LinkedIn, a także o nawiązanie wartościowych relacji w obrębie samego SlideShare’a poprzez aktywność przy innych prezentacjach z branży firmy.

 

Foursquare

 

foursquare

Grupa docelowa: głównie użytkownicy smartfonów, poniżej 40 roku życia, poszukujący lokalnie oraz turyści

Dla branży: przede wszystkim gastronomia, a także hotele, sklepy stacjonarne, galerie i muzea, centra oraz parki rozrywki

Choć ostatnia wersja aplikacji mobilnej Foursquare’a jest szeroko i słusznie krytykowana za swoją słabą funkcjonalność, nadal portal ten nie ma sobie równych we wskazywaniu miejsc w interesującej nas okolicy, w których warto coś zjeść lub po prostu spędzić czas. Jest to obowiązkowe narzędzie każdego turysty oraz miastowego bywalca w poszukiwaniu rekomendacji gastronomicznej, rozrywkowej, zakupowej czy noclegowej.

Podstawa to utworzenie profilu, właściwe umieszczenie swojego biznesu na mapie oraz określenie charakteru działalności. Pełnię korzyści czerpać można jednak dopiero po wejściu w dialog z oceniającymi nas użytkownikami, aktualnej komunikacji o nowościach w ofercie, a także po uruchomieniu Speciala, czyli ekskluzywnej oferty dla każdego, kto zamelduje się w Waszych lokalach i/lub skorzysta z ich oferty. Tym wszystkim w optymalnej formie może zająć się Traffic Trends.

 

Tumblr

 

tumblr

Grupa docelowa: przeważają kobiety i użytkownicy poniżej 30 roku życia, czuli na estetykę i zainteresowani szeroko pojętym lifestylem

Dla branży: głównie odzież, design, architektura – wszystkie firmy, które mogą generować atrakcyjne dla oka treści

Jeżeli targetem Twoich działań są młodzi ludzie, a dostępnym narzędziem – grafiki, zdjęcia czy filmy, to Tumblr będzie znakomitym wyborem. Ciężko dziś o portal społecznościowy, który w tak kompleksowy sposób pozwoli zaprezentować Ci swoją ofertę – jest to znakomity pomysł na firmowego mikrobloga.

Oferuje on możliwość stworzenia kanału o niepowtarzalnym wyglądzie i układzie, dlatego też jest to miejsce szczególnie dedykowane tym biznesom, które mają określoną estetykę i chcą dać temu wyraz. Wszechobecnym medium są tu GIFy czy infografiki, ale tekst także zaprezentować można tu w atrakcyjny sposób. Relacja z obserwatorami ma dość lekki charakter, co nie oznacza, że nie można przekazać w jej ramach treści poważniejszych lub produktowych – wszystko jest kwestią doboru formy. Za jej właściwe udostępnienie, otagowanie oraz moderację wywołanych nią reakcji może odpowiadać nasza firma.

 

Snapchat

 

snapchatGrupa docelowa: użytkownicy smartfonów w wieku 13-24 lat

Dla branży: głównie gastronomia, moda, rozrywka, ale możliwe do zastosowania dla wszystkich niespecjalistycznych działalności

Jeżeli Tumblr był dla młodych, Snapchat jest dla dzieci. Nie da się ukryć, że nie ma aktualnie aplikacji tak mocno przyciągającej najmłodszych, jak ta. Sęk w tym, że dziś to także klient, nawet jeśli pośredni, wywierający presję na kupujących rodzicach. Inna sprawa to dość duża obecność młodych osób niezależnych finansowo, która sprawia, że „snapowanie” ma coraz większe uzasadnienie dla biznesów.

Przede wszystkim jednak, zyskujemy szansę na zbudowanie wyjątkowej relacji i własnego wizerunku. Treści na Snapchacie są widoczne przez określony czas – od kilku sekund do maksymalnie 24 godzin. To idealne narzędzie do tworzenia wszelkiego rodzaju treści ekskluzywnej, przekazywania ciekawostek, lekkiej treści graficznej lub video modyfikowanej prostymi narzędziami aplikacji, ale także np. przekazywaniu czasowych kodów rabatowych dla wybranych. Snapchat był największym hitem świata social media w roku 2014 i szereg marek, których nigdy nie posądzalibyśmy o skierowanie specjalnej komunikacji do tak młodej grupy odbiorców odniosła tam wielki sukces. Inspirujemy się nim i chcemy odnieść podobny z Wami!

 

Tinder

 

tinder

Grupa docelowa: użytkownicy smartfonów, głównie single, poszukujący rozrywek wszelakich

Dla branży: związanych z rozrywką

Część, która zna tę aplikację, nie będzie chciała się do tego przyznać. Część zna i popuka się w głowie widząc ją w tym zestawieniu. Tinder został zaprojektowany jako aplikacja randkowa i tak też powszechnie jest wykorzystywany. Początkowo anonimowy, a następnie osobisty charakter relacji, jaka zawiązuje się pomiędzy użytkownikami, szybko znalazł jednak zastosowanie w marketingu społecznościowym.

Kluczowe jest przygotowanie takiego przekazu i takiej formy, która sprawi, że szukający swojej drugiej połowki Tinderowiec nie poczuje się wykorzystany i nachalnie zaatakowany niechcianą przecież reklamą. Dlatego też wszystko musi być w jakiś sposób utrzymane w kontekście miłości, seksu lub po prostu relacji międzyludzkiej i początkowo przekazane w normalnej dla Tindera formie. Dopiero kolejne etapy kontaktu z lubiącą nas osobą mogą być szansą na przekazanie jej naszej reklamowej wiadomości. Udało się to producentom filmów i seriali, a także twórcom kampanii społecznych – z przyjemnością znajdziemy sposób na skuteczną promocję „z pazurem” także dla Waszych akcji!

 

Soundcloud

 

soundcloud

Grupa docelowa: głównie użytkownicy poniżej 40 roku życia, pasjonaci lub poszukiwacze muzyki

Dla branży: posiadających własne zasoby dźwiękowe lub używające ich w komunikacji

Wymienione wyżej „zasoby dźwiękowe” brzmią bardzo ogólnie i średnio kojarzą się z budowaniem grupy wokół marki, jednak to na nich można zbudować ciekawą społeczność. Muzyka byłaby określeniem nieprecyzyjnym, ponieważ świetnie nadadzą się tu także firmy promujące się audiobookami, nagraniami lub audycjami.

Soundcloud jest przede wszystkim platformą udostępniania muzyki i ta, po właściwym otagowaniu, ma szansę wirusowo roznieść się wśród użytkowników serwisu. Stworzenie własnego profilu może jednak oprzeć się także o inne typy nagrań – skompilowanie z nich playlisty czy udostępniane ich w innych kanałach przy stworzeniu określonej estetyki kanału i umieszczeniu właściwych odnośników do firmy w opisach, a także prowadzeniu dialogu z obserwatorami jest zadaniem, które spoczywałoby na Traffic Trends przy naszej współpracy na Soundcloudzie.

 

Flickr

 

flickr

Grupa docelowa: zainteresowani materiałami fotograficznymi wysokiej jakości

Dla branży: posiadających własne zasoby fotografii

To jeden z najstarszych graczy na rynku social media, figurujący w prehistorycznych już dziś zestawieniach sprzed 3, 5 i więcej lat. Faktem jest, że dziś ma on dość specjalistyczny charakter i przyciąga szczególnie tych, którzy szukają zdjęcia wysublimowanego oraz wysokiej jakości.

Jeśli Wasza firma posiada takie właśnie treści lub używa ich w swojej komunikacji, Flickr może być właściwym miejscem do ich udostępnienia i stworzenia pewnej opozycji do tego, co szybkie i smartfonowe – wszechobecne jest na Instagramie, Snapchacie, a nawet Facebooku. Właściwe otagowanie, umieszczenie znaków wodnych i tworzenie albumów to zadanie dla naszego działu social media, którym tym samym uczyni z tego kanału realny składnik strategii budowania wizerunku Waszej firmy.

 

Włączenie kanałów pasujących do specyfiki Waszych firm w strategii budowania jej wizerunku powoli staje się koniecznością – świat social media zmierza do silnego rozczłonkowania, a czasy Facebooka, który zapewniał nam wszystkie potrzebne funkcje „społecznościowe” prawdopodobnie bezpowrotnie minął. Dzisiejszym wyzwaniem staje się komunikacja krzyżowa pomiędzy kanałami, która będzie tematem kolejnego wpisu – sprawdzajcie uważnie naszego bloga!

Jeżeli już dziś jesteście ciekawi co zaproponowalibyśmy Waszej firmie z naszej „świeżej dziewiątki”, gorąco zapraszamy do kontaktu.


Dowiedz się więcej: Social Media

Jacek Basiński

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy