Blog Traffic Trends

Alternatywne wyniki w wyszukiwarce Google

Zaledwie kilka miesięcy minęło od wprowadzenia usługi Google Zakupy na polskim rynku, a my już musimy przygotować się do jej zmiany. Na straży porządku w internecie stanęła dziś Komisja Europejska!

Jak donosi The Verge Google zobligowało się do rozbudowania usługi o darmowe wpisy! Według KE promowanie jedynie sklepów, które płacą za kliknięcia w swoje reklamy jest zagrywką nieczystą i prowadzi do monopolizacji rynku. Z tego powodu Google musi zacząć obok wyników płatnych pokazywać również te darmowe, alternatywne. Doprowadzić ma to do sytuacji, w której „klienci” Google’a będą mogli zapoznać się zarówno z wynikami płatnymi (sponsorowanymi), jak i tymi darmowymi i sami ocenić, z których chcą skorzystać.

Taki mechanizm idealnie pasuje do ogólnych wyników, jakie prezentuje Google, gdzie również zestawione ze sobą są wyniki sponsorowane (AdWords) z tymi organicznymi, darmowymi.

Co więcej, Komisja Europejska nie zatrzymała się jedynie na nowej usłudze Google Zakupy. Te same uwagi i obostrżenia wystosowała względem Mapy Miejsc. Tutaj również narzuciła na Google’a obowiązek pokazywania wyników alternatywnych. Na poniższej grafice można zauważyć, jak ma to wyglądać. Nie wiemy co prawda, jakie polskie serwisy będą alternatywą dla Google’a, ale ich wprowadzenie na pewno rozbuduje wyniki i wyrówna szansę polskich przedsiębiorców w internecie.

lol

 

Źródło: http://www.theverge.com/2014/2/5/5381166/google-reaches-antitrust-agreement-with-european-regulators-over

 

Jak wprowadzone zmiany odbiją się na polskim rynku? Trudno to jednoznacznie przewidzieć. Nie wiemy, jak ostatecznie będzie wyglądała prezentacja wyników i jakie różnice CTR zachowają wyniki płatne i alternatywne. Bardzo mocne rozbudowanie reklam AdWords nie spowodowało odejścia od pozycjonowania, więc i tu możliwe jest otwarcie się nowych furtek dla właścicieli stron. Czas pokaże, póki co musimy cierpliwie czekać na zmiany narzucone największej światowej wyszukiwarce.

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy