Blog Traffic Trends

AUDYT SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ!

Po raz kolejny możemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów i zaproponować wsparcie jakie oddolnie jest od nas oczekiwane. Od wielu lat skutecznie rozwijaliśmy kompetencje dotyczące budowania ruchu na stronach sklepów internetowych, od dziś korzystać z naszej wiedzy możecie również na drugim etapie, nie mniej ważnym – optymalizacji sprzedaży i audytowaniu sklepów pod tym kątem.

Wiemy doskonale, że pojęcie „optymalizacji konwersji” nie jest niczym nowym. Od wielu lat możecie spotkać się z firmami, które doradzą w tym zakresie. Wiemy jednak niestety, że często te porady są niekompletne. Otrzymany raport dotyczy np. tylko budowy ścieżki zakupowej czy prezentacji karty produktu. To zdecydowanie za mało! Dlatego od dziś oddajemy w Wasze ręce kompleksowy, potężny audyt sprzedaży internetowej, który w pełni przeanalizuje elementy istotne pod kątem przekonwertowania odwiedzających w Klientów.

Po co? Choćby po to by podnieść współczynnik konwersji w Twoim sklepie nawet o niepozorne 0,1%! Przy 50 tysiącach wejść miesięcznie pozwoli Ci to na wygenerowanie 50 dodatkowych transakcji w skali każdego miesiąca, czyli 600 nowych Klientów rocznie!

Poniżej przedstawiamy kolejne bloki, które podlegają analizie każdego przebadanego sklepu:

Audyt techniczny sklepu

Pierwszym krokiem jest dokładna analiza tego, jak widzą Twoją stronę potencjalni Klienci. Niemożliwe jest określenie dokładnego zakresu analizy, bo w każdym sklepie potencjał drzemię w innym elemencie. Analizujemy jednak stronę główną, kategorii, produktów, koszyka, stron informacyjnych… Wszystko po to by strona była przyjaźniejsza i bardziej zrozumiała pod kątem generowania sprzedaży.

Nieczytelne menu? Niezrozumiałe informację o rabatach? Brak wyeksponowanie istotnych elementów na karcie produktu? Powodów, dla których może nie dochodzić do tylu transakcji, na ile liczysz jest wiele. My je zdiagnozujemy i wskażemy potencjalne rozwiązanie!

Oczywiście biorąc pod uwagę obecne trendy zakupów internetowych osobna analiza dotyczy strony wyświetlanej na urządzeniach desktopowych, a osobno na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu będziesz miał pewność, że zakupy staną się wygodne niezależnie od używanego urządzenia.

Wskaźniki

Ze względu na to, że pierwsza część naszpikowana jest subiektywny opiniami i dobrymi praktykami ze świata e-commerce, część druga zbudowana została wokół konkretnych parametrów. Czas ładowania podstron, bounce rate czy procent wyjść z danych stron, to elementy, które obrazują w przejrzystej formie poważne problemy Twojego sklepu. To ten dział analizy twardymi danymi pokaże Tobie gdzie masz największy problem i co konieczne musisz poprawić.

Oferta handlowa

Zawsze istnieje ryzyko, że spędzając całe dnie nad ofertą swojego sklepu nie zauważysz pewnych rzeczy, które mogą negatywnie wpływać na wynik sprzedaży. Dotyczą one nie tylko prezentacji oferty, ale i samej oferty, którą przedstawiasz Klientom. Bez wątpienia cena produktu, koszty dos tawy i płatności czy czas realizacji, to elementy bardzo istotne na etapie podejmowania decyzji zakupowej przez Twoich Klientów. Dlatego tak ważne jest cykliczne porównywanie się do konkurentów i kontrolowanie, czy w tym zakresie wszystko jest OK.

Obsługa Klienta

Bardzo częstym błędem jest założenie, że sklep internetowy generować ma sprzedaż bezobsługową. Błąd ten prowadzi do zaniedbania poziomu obsługi Klienta i nie przywiązania szczególnej wagi do procedur w tym zakresie. W trakcie Audytu sprawdzimy jak ten zakres prac wygląda w Twoim sklepie sprawdzając wszystkie możliwe kanały komunikacji, które oddajesz swoim Klientom – od maila, przez chat, po kontakt Facebookowy!

Działania marketingowe

Korzystając z kompetencji budowanych od wielu lat, ocenimy również prowadzone działania reklamowe wskazując te, w których drzemie największy potencjał. Zdrowa dywersyfikacja źródeł ruchu i inwestowanie w te, które sprawdzają się w Twojej branży i w Twoim sklepie najlepiej, to konieczność na drodze rozwoju e-sklepu.

Proces zakupowy

I dopiero teraz dochodzimy do elementu, do którego często optymalizacja konwersji się ogranicza – dokładnie przeanalizujemy całą ścieżkę zakupową Twojego Klienta – od wsadzenia produktu do koszyka aż po realizację zamówienia. Przeanalizujemy, na którym kroku największy odsetek Klientów porzuca swojego zakupy i damy Ci sprawdzone rozwiązania, które pozwolą poziom ten zmniejszyć. Wszystko to oparte będzie o twarde dane analizujące dotychczasowy ruch w Twoim sklepie – tak by w te delikatne zmiany nie wkradł się żaden błąd narażający Cię na pogorszenie sytuacji. Wiemy doskonale, że łatwość zakupu i czytelność najważniejszych informacji, to klucz do sukcesu, a niestety na tym polu wiele sklepów ma bardzo dużo do poprawy. Z nami zrobisz to szybciej!

Jak widzicie, obszar podlegający Audytowi jest bardzo szeroki. Bierzemy pod uwagę zarówno wygląd, funkcjonalność, wygodę i ofertę. Analizujemy kilkadziesiąt wpływających na Twoją sprzedaż czynników, po to, by efektem naszych prac było podniesienie poziomu konwersji i „wyciśnięcie” większej liczby transakcji z ruchu, którym już dysponujesz!

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy