Reklamy na Facebooku są uniwersalne, Jednak aby uzyskały optymalne wyniki, należy skupić się na celu, który chce się osiągnąć. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Facebook wzbogacił swoją ofertę o funkcję celów reklamowych. Dzięki temu łatwiej określić jest cel marketingowy, które mają spełnić kampanie, bądź pojedyncze reklamy. Dostępne cele są często drobiazgowe, ale możemy je podzielić na kategorie ogólne, takie jak: rozpoznawalność/świadomość, aktywność i konwersja.
Rozpoznawalność
Jeśli firma, bądź marka ma wiele do zaoferowania - czas o tym poinformować użytkowników! Warto do tego wykorzystać, któryś z poniższych celów reklamowych na Facebook’u: ⦁ Rozpoznawalność marki ⦁ Zasięg ⦁ Wyświetlenia filmu
Facebook oraz Instagram dają nam możliwość w rzeczowy i interesujący sposób zaprezentować wyjątkowe zalety swojej oferty. Ułatwią nam dotarcie do osób, które są najbardziej zainteresowane firmą, marką, bądź sklepem, dając możliwość kontaktu z ludźmi podobnymi, do naszych aktualnych klientów i fanów.
CEL: ROZPOZNAWALNOŚĆ MARKI Ten cel reklamowy pozwala nam promować naszą firmę, bądź markę tam, gdzie użytkownicy odkrywają nowe elementy. Warto zatem wykorzystać ich ciekawość! Reklamy z celem Rozpoznawalność marki na Facebooku pozwalają przybliżyć firmę, produkt lub kampanię odbiorcom w dowolnej części świata.
CEL: ZASIĘG Owy cel reklamowy pomaga dotrzeć do osób, które znajdują się w pobliżu i pozyskać ich do siedziby firmy, bądź do naszego sklepu stacjonarnego. Reklamy z celem Zasięg na Facebooku umożliwiają lokalną promocję firmy i zwiększenie sprzedaży, pomagając w znalezieniu potencjalnych nowych klientów w pobliżu siedziby.
Aktywność
Jeżeli użytkownicy znają już Firmę, ale nie są Ludzie znają Twoją firmę, ale nie są jeszcze Twoimi klientami – przedstaw im swoją ofertę i zainteresuj ich nią. Warto skorzystać z poniższych celów reklamowych na Facebooku, aby zwiększyć aktywność odbiorców: ⦁ Instalacje aplikacji ⦁ Ruch: Kliknięcia przekierowujące do witryny ⦁ Ruch: Aktywność w aplikacji ⦁ Pozyskiwanie kontaktów ⦁ Aktywność: Posty strony ⦁ Aktywność: Reakcje na wydarzenie ⦁ Aktywność: Oferty ⦁ Wyświetlenia filmu ⦁ Wiadomości
Po zbudowaniu odpowiedniej rozpoznawalności naszej marki, czas zainteresować użytkowników ofertą. Warto zachęcić potencjalnych klientów do zarejestrowania się w celu uzyskania dodatkowych informacji, uruchomienia aplikacji lub odwiedzenia witryny.
CEL: INSTALACJE APLIKACJI Reklamy z celem Instalacje aplikacji na Facebooku dają możliwość trafienia do osób, które wyrażając największą chęć do zainstalowania aplikacji mobilnej.
CEL: RUCH Reklamy z celem Ruch na Facebooku pomogą użytkownikom zapoznać się z ofertą firmy, bądź marki. Dają możliwość przedstawienie odbiorcom różnych sposobów na rozpoczęcie interakcji z firmą.
CEL: POZYSKIWANIE KONTAKTÓW Reklamy z celem Pozyskiwanie kontaktów są zaadresowane do odbiorców, którzy chcą otrzymywać aktualności dotyczące firmy. Po wykonaniu aktywności przez użytkownika, pojawia się formularz z informacjami kontaktowymi użytkownika Facebooka.
CEL WIADOMOŚCI Ten format reklamowy daje możliwość wchodzenia w bardziej osobiste interakcje z odbiorcami i pozyskiwania kontaktów, zwiększając sprzedaż oraz udzielając odpowiedzi na pytania.
CEL AKTYWNOŚĆ Reklamy z celem Aktywność na Facebooku ułatwiają użytkownikom wykonanie mniejszych działań, takich jak: reakcja na post, chęć skorzystania z oferty, czy zapisanie się na wydarzenie.
CEL: WYŚWIETLENIA FILMU Materiały video cieszą się olbrzymim zainteresowaniem. Dlatego warto wykorzystać ich potencjał, emitując krótkie filmiki. Przyciągają one uwagę oraz wzbudzają zainteresowanie.
Konwersja
Jeżeli firma ma już fanów, warto pobierać z tego faktu korzyści. Należy zachęcać fanów do dokonywania zakupów czy zapisywania się do newslettera. Warto skorzystać z poniższych celów reklamowych na Facebooku, aby łatwo zwiększyć liczbę konwersji. ⦁ Konwersje: Witryny ⦁ Konwersje: Aplikacje ⦁ Sprzedaż z katalogu ⦁ Wizyty w firmie ⦁ Konwersje offline
CEL: KONWERSJE W WITRYNIE Reklamy z celem Konwersje w witrynie dają możliwość zwiększenia sprzedaży. Nakłaniają one użytkowników do wejścia na stronę www oraz podjęcia aktywności. Nie ma znaczenia fakt, czy zależy Ci na sprzedaży czy na zwiększeniu ruchu na stronie sklepowej.
CEL SPRZEDAŻ KATALOGU Ten format reklamowy pozwala na automatyczne promowanie produktów odbiorcom, którzy już wcześniej wykazali zainteresowanie ofertą. Należy dodać katalog produktów, zoptymalizować kampanię i trafiać do naszej grupy.
CEL: WIZYTY W FIRMIE Reklamy na Facebooku z celem Wizyty w firmie pozwalają połączyć świat rzeczywisty z wirtualnym, umożliwiając przyciągnięcie klientów do tradycyjnych sklepów stacjonarnych, w których mogą zakupić produkty oglądane w Internecie.
Reklamując się na Facebooku, bez trudu znajdziemy właściwych odbiorców, przyciągniemy ich uwagę i uzyskamy dobre wyniki. Miesięcznie z Facebooka korzysta 2 mld osób, a każdego dnia z aplikacji korzysta 500 mln użytkowników. Reklamuj się i Ty!