Blog Traffic Trends

Chronologia może zostać zaburzona – Instagram chce wprowadzić zmiany

Początek roku to czas na spore zmiany w świecie mediów społecznościowych. Dwa znaczące portale zapowiedziały rewolucje w sposobach wyświetlania aktualności i zaproponowały stopniowe odejście od chronologicznego wyświetlania komunikatów. Po Twitterze, który dokonał tego na początku roku dziś nadszedł czas na Instagram. Jak będą wyglądały tzw. News Feedy po zmianach w algorytmie wyświetlania i co to oznacza dla obecnych tam marek? 

Codziennie na Instagramie pojawia się ponad 70 milionów zdjęć. Jak z tego gąszczu treści wyłonić te najbardziej wartościowe dla odbiorcy? Do tej pory wiele treści, które mogłyby zainteresować naszego potencjalnego fana było pomijane między innymi ze względu na obserwowanie zbyt dużej liczby kont. W tłumie nudnych i nie do końca dopasowanych do użytkowników zdjęć ginęły te istotne i ciekawe (oraz wspierane budżetem reklamowym 🙂 ).

Ma się to zmienić! Jak zapowiadają twórcy aplikacji, Instagram przejdzie małą rewolucję. Niebawem nowy algorytm przetestuje próbka użytkowników portalu, a po jego pozytywnym odbiorze zmiany w aplikacji zobaczą wszystkie osoby korzystają z Instagrama. To spora zmiana ponieważ od początku istnienia Instagram opierał się na chronologicznej publikacji zdjęć. Dziś wiemy, że czynnik ten zastąpi popularność zdjęć, czas ich przeglądania czy sygnały społecznościowe i popularność aktualizacji. Nowy algorytm pozwoli, na to, by najbardziej popularne treści częściej i dłużej znajdowały się na początku naszych News Feedów. Co to oznacza dla marek? Większe dotarcie do odbiorcy z informacją o produkcie, większą popularność i więcej followersów – oczywiście zakładając interesujące i kreatywne podejście marki do Instagrama, do którego wciąż namawiamy!

Zmiany jakie dokonają się w algorytmie decydującym o wyświetlaniu postów wzorowane są na portalu, do którego Instagram należy, na Facebooku. Tam również nie mamy podawanych newsów w kolejności chronologicznej, a na nasz Feed wpływa wiele czynników również bazujących na tym jak sami zachowujemy się w obrębie tego medium. Na podobieństwo modelu Facebookowego przebudowywany zostanie algorytm Instagrama, co finalnie może przełożyć się na dostarczanie odbiorcom wymiernie lepszej i ciekawszej treści. Otworzy to też niewątpliwie nowe możliwości reklamowe i zmusi marki do bardziej strategicznego i kreatywnego podejścia do komunikacji.

Jeśli chcielibyście już dziś poznać możliwości reklamowe związane z Instagramem, lub zobaczyć jaki pomysł na Waszą komunikację mają nasi specjaliści – napiszcie do nas!


Dowiedz się więcej: prowadzenie instagrama

Ilona Kozłowska

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy