Blog Traffic Trends

Co się dzieje z wynikami w Google?

Od kilku dni możemy zaobserwować dość znaczące zmiany pozycji dla zdecydowanej większości obserwowanych stron. Jednego dnia zmiany te sumarycznie wypadają na duży plus, drugiego – na minus. Ten sama strona we wtorek widzi znaczące straty i spadki poza TOP10, a w środę awansy odrabiające poprzednie spadki z nawiązką.

Co jest tego przyczyną?

Dlaczego tak skaczą pozycję w ostatnich dniach i kiedy to się skończy?

Na razie nic nie wiadomo.

Najprawdopodobniej dochodzi właśnie do kolejnych zmian algorytmu Google’a na polską wersję językową. Świadczą o tym dość chaotyczne ruchy fraz i.. cisza na zagranicznych serwisach branżowych. Tylko w Polsce coraz więcej osób dopytuje się o przyczyny i skutki wydarzeń z tego tygodnia.


Póki co na temat zmian nie wypowiedział się Kaspar Szymański, przedstawiciel Google’a, który, uproszczając, czuwa nad jakością wyników w polskiej wersji wyszukiwarki. To właśnie on wypowiadał się gdy w lutym w tarapaty wpadli Ceneo i Nokaut, a także przy późniejszych zmianach algorytmu.

Próbowaliśmy znaleźć punkty wspólne na bazie stron wybranych klientów, którzy wychodzą na minus i tych, którzy dzięki najświeższym zmianom są na plusie. Niestety – takich punktów brak. Co więcej, reguły nie odnajdujemy nawet dla sklepów zbudowanych w ten sam sposób na tym samym oprogramowaniu i w ten sam sposób pozycjonowanych.

Warto więc analizować sytuację dalej i czekać aż zmiany przejdą przez całą, bogatą bazę polskich stron. Wtedy poznamy prawdziwe przyczyny spadków. Głównym celem zmian w algorytmie jest wyrzucanie z wysokich pozycji stron niezoptymalizowanych (lub przeoptymalizowanych), używających najprostszych i najbardziej śmieciowych technik pozycjonowania.

Dlatego z optymizmem patrzymy na nadchodzące dni i tak jak przy poprzednich zmianach algorytmu, jesteśmy pewni dodatniego bilansu końcowego dla klientów Traffic Trends!

Dodaj komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy