Reklama może być nachalna, niezamówiona, nietrafiona i w końcu niedostrzeżona. Jednak nie musi! Przekaz promujący firmę i jej produkty może być poszukiwany, oczekiwany i może generować sprzedaż. Brzmi fantastycznie!
Poznajcie content marketing.
Content marketing, w moim rozumieniu, to sytuacja, w której, przykładowo, jako klient poszukujący roweru do okazjonalnych wycieczek trafiam na:
- świetny test na znanym blogu rowerowym
- film na Youtube pokazujący rower w ruchu
- recenzję na blogu producenta
- ranking rowerów
- galerię zdjęć pokazującą szczegóły roweru
Wyobraź sobie sytuację, w której wszystkie wyżej wymienione materiały pochodzą od Ciebie i kierują klienta na zakup u Ciebie!
W celu spełnienia opisanego scenariusza konieczne było napisanie 3 tekstów, wykonanie kilkunastu zdjęć oraz nagranie lub zaadoptowanie filmu producenta. Jak na efekt możliwy do uzyskania, to naprawdę niewiele.
Gdybyśmy chcieli ten sam efekt uzyskać konwencjonalną reklamą potrzebowalibyśmy budżetu na bardzo intensywne bombardowanie klientów bannerami.
Ten artykuł - czytany właśnie przez Ciebie - jest elementem content marketingu firmy Traffic Trends. Liczymy na to, że Twoje zainteresowanie tematem przerodzi się w poszukiwanie informacji w Google, gdzie znajdziesz ten wpis. Po jego przeczytaniu zaufasz, że Traffic Trends wie, o czym pisze. Następnie pomyślisz, aby skorzystać z naszych usług i będziemy mieli szansę zaprezentowania oferty dla Twojej firmy. Proste, prawda? No właśnie nie do końca.
Co i jak pisać/tworzyć/nagrywać?
Najważniejszą zasadą content marketingu jest to, aby zawsze pamiętać do kogo kierujemy przekaz. Chcemy, aby ktoś przeczytał lub zobaczył materiał. To musi być wartościowe, profesjonalne i pomocne dla odbiorcy. Pomyśl, jakie problemy mają Twoi klienci i o co najczęściej pytają? Odpowiedz na te potrzeby tworząc poradnik/test/zestawienie/galerię zdjęć. Nagraj film ilustrujący proces montażu, demontażu, zakładania, rozbierania. Pokaż produkt w działaniu. Pokaż, jakie daje korzyści. Opisz historię zadowolonego klienta. Wnieś wartość dodaną! Pamiętaj, by zawsze odpowiadać w pełni i wyczerpująco na pytania i wątpliwości Twojego przyszłego klienta. Tak jak ten artykuł może odpowiedzieć na pytanie „co to jest content marketing”, tak Twoje treści mają uświadamiać Twoich klientów i być naturalna drogą do późniejszej konwersji.
Gdzie to publikować?
To jest kluczowy etap z jedną ważną zasadą. Pokaż swoje treści tam, gdzie są ludzie zainteresowani tematem, np.:
- Na swoim blogu firmowym
- Na Facebooku
- Na Twitterze
- Jako gościnny wpis na blogu branżowym
- Na swojej stronie firmowej
- Na Pintereście
- Na Instagramie
- Na Youtube
- Na Tumblrze
- Na branżowym forum
- W komentarzach na znanym blogu tematycznym
- Na Wykopie i innych podobnych
- Na Spryciarzach i innych podobnych
- Zadbaj o właściwą widoczność w Google
- Poproś znajomych o udostępnienie na swoich serwisach społecznościowych
- Roześlij w mailingu do klientów
- Inne - bądź kreatywny - to Ty znasz swoich odbiorców i wiesz, gdzie się gromadzą!
Przypomnijmy... po co to wszystko?
Głównym celem działań jest :
- wykreowanie marki lub osoby na eksperta w dziedzinie
- zdobycie zaufania klientów do marki i eksperta
- wprowadzenie i promocja materiałów wszędzie tam, gdzie znajduje się potencjalny klient
- wykorzystanie materiałów i roli eksperta do osiągania celów biznesowych firmy.
Wszystko jasne? Zatem do roboty!