Blog Traffic Trends

Co to jest content marketing?

Reklama może być nachalna, niezamówiona, nietrafiona i w końcu niedostrzeżona. Jednak nie musi! Przekaz promujący firmę i jej produkty może być poszukiwany, oczekiwany i może generować sprzedaż. Brzmi fantastycznie!

 

Poznajcie content marketing.

Content marketing, w moim rozumieniu, to sytuacja, w której, przykładowo, jako klient poszukujący roweru do okazjonalnych wycieczek trafiam na:

  1. świetny test na znanym blogu rowerowym
  2. film na Youtube pokazujący rower w ruchu
  3. recenzję na blogu producenta
  4. ranking rowerów
  5. galerię zdjęć pokazującą szczegóły roweru

Wyobraź sobie sytuację, w której wszystkie wyżej wymienione materiały pochodzą od Ciebie i kierują klienta na zakup u Ciebie! 

W celu spełnienia opisanego scenariusza konieczne było napisanie 3 tekstów, wykonanie kilkunastu zdjęć oraz nagranie lub zaadoptowanie filmu producenta. Jak na efekt możliwy do uzyskania, to naprawdę niewiele.

Gdybyśmy chcieli ten sam efekt uzyskać konwencjonalną reklamą potrzebowalibyśmy budżetu na bardzo intensywne bombardowanie klientów bannerami.

Ten artykuł – czytany właśnie przez Ciebie – jest elementem content marketingu firmy Traffic Trends. Liczymy na to, że Twoje zainteresowanie tematem przerodzi w poszukiwanie informacji w Google, gdzie znajdziesz ten wpis. Po jego przeczytaniu zaufasz, że Traffic Trends wie, o czym pisze. Następnie pomyślisz, aby skorzystać z naszych usług i będziemy mieli szansę zaprezentowania oferty dla Twojej firmy.

Co i jak pisać/tworzyć/nagrywać?

Najważniejszą zasadą content marketingu jest to, aby zawsze pamiętać do kogo kierujemy przekaz. Chcemy, aby ktoś przeczytał lub zobaczył materiał. To musi być wartościowe, profesjonalne i pomocne dla odbiorcy. Pomyśl, jakie problemy mają Twoi klienci i o co najczęściej pytają? Odpowiedz na te potrzeby tworząc poradnik/test/zestawienie/galerię zdjęć. Nagraj film ilustrujący proces montażu, demontażu, zakładania, rozbierania. Pokaż produkt w działaniu. Pokaż, jakie daje korzyści. Opisz historię zadowolonego klienta. Wnieś wartość dodaną!

Gdzie to publikować?

To jest kluczowy etap z jedną ważną zasadą. Pokaż swoje treści tam, gdzie są ludzie zainteresowani tematem, np.:

  1. Na swoim blogu firmowym
  2. Na Facebooku
  3. Na Twiterze
  4. Jako gościnny wpis na blogu branżowym
  5. Na swojej stronie firmowej
  6. Na Pintereście
  7. Na Instagramie
  8. Na Youtube
  9. Na Tumblrze
  10. Na branżowym forum
  11. W komentarzach na znanym blogu tematycznym
  12. Na Wykopie i innych podobnych
  13. Na Spryciarzach i innych podobnych
  14. Zadbaj o właściwą widoczność w Google
  15. Poproś znajomych o udostępnienie na swoich serwisach społecznościowych
  16. Roześlij w mailingu do klientów
  17. inne – bądź kreatywny – to Ty znasz swoich odbiorców i wiesz, gdzie się gromadzą!

Przypomnijmy… po co to wszystko?

Głównym celem działań jest :

  • wykreowanie marki lub osoby na eksperta w dziedzinie
  • zdobycie zaufania klientów do marki i eksperta
  • wprowadzenie i promocja materiałów wszędzie tam, gdzie znajduje się potencjalny klient
  • wykorzystanie materiałów i roli eksperta do osiągania celów biznesowych firmy.

 

1 Komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy