Blog Traffic Trends

CTR dla wyników Google – najnowsze badania.

Pojawiły się nowe badania klikalności linków w wynikach wyszukiwania Google. Mowa jest oczywiście o pierwsze stronie wyników dla zwykłego listing – bez map, adresów, zdjęć czy filmów. Okazuje się, że zwycięzca zgarnia wszystko. Sprawdza się też zasada Pareto. Pierwsze trzy pozycje ściągają więcej ruchu niż pozostałe razem wzięte.

Zobaczmy jak to wygląda.

Badanie 1: Optify z 2010 roku wykonane na próbie 1000 fraz.

Tabela z badania Optify
Wykres z badania Optify

Badanie 2: SlingShot SEO z 2011 roku wykonane na próbie 324 fraz głównie produktowych.

Tabelka slingshot-seo
Wykres slingshot-seo

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy