Powoli kończy się okres wakacyjny, a pogoda za oknem nadal nastraja bardzo pozytywnie. My jednak musimy wyprzedzić trochę czas i pomyśleć realnie o tym, co wydarzy się za kilka tygodni, czyli o przedświątecznej gorączce zakupowej!
Tak, tak. Już za dwa miesiące część z nas będzie bez opamiętania przeglądać strony sklepów internetowych w poszukiwaniu wymarzonych prezentów dla swoich bliskich. Za trzy miesiące będziemy dokonywać ostatnich zakupów licząc na to, że zima nie utrudni kurierom dostarczenia ich na czas. Te kilka tygodni listopada i grudnia to prawdziwe żniwa dla właścicieli sklepów internetowych, których asortyment choć raz na pewien czas pojawia się na polskich listach prezentów.
Jak co roku zaczęliśmy już pracę z naszymi klientami nad optymalną kampanią reklamową dla ich sklepów w tym gorącym okresie. Poniżej jednak chcielibyśmy podzielić się z Wami trzema obowiązkowymi rozwiązaniami reklamowymi, jakie w tym roku królować będą w polskim internecie!
1. Product Listing Ads, czyli Google Zakupy
Co prawda Google Zakupy istnieją w Polsce od listopada zeszłego roku, ale to dopiero tegoroczne Święta pokażą prawdziwy potencjał tej formy reklamowej. W roku 2013 większość sklepów nie była gotowa na integrację z PLA, co spowodowało, że marketingowcy omijali w swoich strategiach to rozwiązanie. Tym razem to właśnie tam rozegra się główna część walki o klienta. Przez ostatnie miesiące właściciele sklepów zgodnie z ekspertami przekonywali, że to narzędzie dało im bardzo dużo i wniosło sporo świeżości do sprzedaży internetowej – czas to udowodnić w najgorętszym okresie.
2. Remarketing
Narzędzie znane od dawna. Każdemu marzy się śledzenie klientów i ściąganie ich z powrotem na swoją stronę. Jednak w okresie przedświątecznych zakupów „tłok” zrobi się o wiele większy. Warto już pomyśleć o tym, co możesz swoim klientom zaproponować. Śledzenie ich z kodem promocyjnym, to obowiązek i standard, który może zdecydowanie zwiększyć Twoje wyniki sprzedażowe.
3. Facebook Ads
Przez cały rok z różnych stron docierają do nas opinie dotyczące zbyt wysokich stawek za kliknięcia w programie reklamowym AdWords. Tym bardziej opinie te spotęguje okres przedświąteczny, kiedy z reklamy tekstowej będzie chciała skorzystać większa liczba reklamodawców i stawki reklamowe ponownie pójdą w górę. Warto rozejrzeć się za ciekawą alternatywą i poszukać rozwiązania skutecznego, ale tańszego – i tutaj proponujemy FacebookAds. Jak pokazały nasze ostatnie kampanie prowadzone dla kilku klientów, dobrze zaprojektowana i przeprowadzona kampania reklamowa na Facebooku, kierująca ruch na stronę sklepu a nie na fan page, potrafi w wielu przypadkach wygenerować bardzo atrakcyjne wyniki sprzedażowe. Choć konwersja często jest niższa niż w przypadku AdWords, to jednak o wiele niższa stawka kliknięcia rekompensuje w pełni tę stratę. Minus jest tylko jeden – nie każdy będzie w stanie sprofilować idealnie swoją grupę docelową.
Jeżeli jakiekolwiek narzędzie zainteresowało Cie i chciałbyś je włączyć do swojego planu marketingowego na najbliższe miesiące – napisz do nas!