Bezpłatna konsultacja

Czemu kurła u mnie nie kupują? Czyli bardzo krótko o porzuconych koszykach

Kategoria: Inne

Porzucone koszyki są zmorą każdego właściciela biznesu e-commerce. Sklepy internetowe stają na głowie, by zatrzymać u siebie klienta i sprawić, by dokonał zakupu właśnie U NICH. Z konkurencją można walczyć na cenę, dodatki i gratisy czy niekiedy dostępność towaru. Co jednak, jeśli to nie konkurencja jest naszym największym zmartwieniem, a strona koszyka w Twoim sklepie posiada gigantyczny procent wyjść?

pasted-image-0.png

Przyjrzyjmy się czterem najczęstszym i najbardziej powszechnym błędom, które sprawiają, że użytkownicy porzucają proces zakupowy w jego finalnym stadium.

 

  1. Dodatkowe, ukryte i wysokie koszty, o których wcześniej nie było mowy.

    Klient dodaje produkty do koszyka. Zadowolony przechodzi do finalizacji zamówienia, wtem okazuje się, że koszt dostawy to 50zł, termin to najbliższe dwa tygodnie, a dodatkowo jeszcze musi opłacić podatek. Brzmi kuriozalnie? A jednak i takie sytuacje mają miejsce.

    Karta produktu to najważniejsza strona w Twoim serwisie. Postaraj się Musisz umieścić na niej informacje o kosztach i terminie dostawy, a unikniesz przykrych momentów, w których porzucenia koszyka rosną jak ciasto drożdżowe z przepisu Karola Okrasy. I po prostu nie kłam - podaj cenę końcową produktu na jego karcie, by użytkownik znał dokładną cenę przed kliknięciem Dodaj do koszyka.

  2. Przymus tworzenia konta (podczas pierwszych zakupów)

    Zakupy w nowym sklepie internetowym są niczym poznanie kogoś lub randka. Niespecjalnie chcesz odkrywać wszystkie karty podczas pierwszego spotkania, by mieć coś w zanadrzu na kolejny raz. Ważniejsza jednak jest tutaj kwestia zaufania - jeśli spodobają Ci się zakupy w danym sklepie, na pewno wrócisz i założysz konto. A może będziesz mógł zrobić to w łatwy sposób korzystając z danych zamówienia, którego dokonałeś jako gość. W sklepach, które oferują punkty, jest to dodatkowym plusem.

    By jednak doszło do takiej sytuacji, nie możesz zmuszać klientów do tworzenia konta podczas zakupów. Daj im wybór - daj im możliwość zrobienia zakupów jako gość. Jeśli będziesz godny zaufania - wrócą, gwarantuję Ci to.

  3. Mozolny proces zakupowy

    Mniej znaczy więcej. A w tym przypadku mniej oznacza lepiej, szybciej i wygodniej. Ogranicz proces zakupowy do minimum (3 zamiast 6 kroków), usuń zbędne pola w formularzu do wysyłki. Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych, którzy dokonują zakupu na smartfonie (ile takowych jest sprawdzisz w Analyticsie w zakładce Odbiorcy > Ruch mobilny), bo niedługo to oni będą stanowili większość Twoich klientów.
  4. Brak zapewnienia bezpieczeństwa transakcji

    Wszyscy mówią o TLS (dawniej SSL) i magicznej zielonej kłódce, która odgrywa także aspekt psychologiczny. Google promuje to rozwiązanie od ponad dwóch lat. Dlatego jeśli jeszcze nie korzystasz z protokołu https, lepiej pośpiesz się z jego zakupem, bo zbliżają się święta. Roczny koszt to nieco ponad 100zł, a może zdziałać wiele, szczególnie jeśli oferujesz płatność przy pomocy karty kredytowej.

    Poza tym zapewnij użytkownikom możliwość wyboru różnych form płatności, tych, które już wypróbowali (PayU, dotpay itd.) - nie ma nic gorszego niż brak pewności, że Twoje ciężko zarobione pieniądze dostaną się w niepowołane ręce.

Wszystko jasne? No to do roboty!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!