Blog Traffic Trends
Czy stać Cię na darmowe usługi?

Czy stać Cię na darmowe usługi?

Na rynku usług skierowanych do właścicieli stron www można znaleźć kilka propozycji „za darmo”. Każdy racjonalnie myślący człowiek pomyśli 2 razy, zanim zapłaci za coś, co oferowane jest za darmo. Rozprawmy się raz na zawsze z pułapkami czyhającymi na tych, którzy się skuszą!

Co kryje się pod darmowymi ofertami:

  1. Długa i pełna kar umowa.
  2. Usługa o niskiej jakości i małej wartości dla zamawiającego.
  3. Brak odpowiedzialności.
  4. Trudna do zmierzenia strata czasu, który mógł być lepiej zainwestowany.

Przyjrzyjmy się temu z bliska.

Darmowa usługa to najczęściej wabik. Jeśli firma musi stosować tak mocny wabik jak darmowe usługi to oznacza, że jest w tym metoda. Przykładowo pozycjonowanie to proces długi i kosztowny. Jeśli usługodawca podejmuje się go wykonywać bez opłaty, to można się spodziewać, że ta opłata zostanie naliczona w przyszłości. W celu zapewnienia sobie takiej możliwości przedsiębiorca robi dwie bardzo niekorzystne dla klienta rzeczy. Po pierwsze zmusza do podpisania długiej umowy, obarczonej wieloma karami za jej zerwanie. Tym samym blokuje klienta i zapewnia sobie pewny zysk. Niezależnie od efektów klient i tak zapłaci. Po drugie usługodawca wybiera takie działania, które jest w stanie szybko wykonać. W praktyce – dla pozycjonowania – oznacza to frazy proste, które błyskawicznie zostaną zaliczone do pobierania opłaty. Takie frazy najczęściej są długie, zawierają nazwę firmy, miasta, województwa i zbitki słów, które mają jedną cechę – nikt ich nie szuka!

Mieszanka „słabych” fraz w połączeniu z długoterminową umową sprawia, że klient otrzymuje słabe wyniki oraz comiesięczną wysoką fakturę za rzekomo darmowe usługi. Jedyna ocena dla pozycjonowania, którą powinno się stosować to ruch i jego jakość. Wybór fraz powinien uwzględniać tę ocenę. Celem jest wyświetlanie informacji o stronie www tam gdzie szuka tego potencjalny klient.

Długa i „darmowa” umowa to także kompletny brak odpowiedzialności za efekt. Jeśli nic nie płacimy to nie możemy wymagać. Tak naprawdę to możemy wymagać zwrotu kosztów do wysokości zapłaconych faktur! Faktur nie ma, tak, jak efektów w postaci konwersji na stronie www. To wszystko prowadzi do najdroższej straty – straty czasu, którego nikt klientowi nie odda. W tym samym okresie konkurent współpracując z rzetelną firmą wygenerował realne wyniki.

Jak powinno wyceniać się usługi pozycjonowania? Tak, aby usługodawca dysponował budżetem na rzetelne i realne działania w imieniu klienta i dla jego strony www.

Koszty są niewiele większe, a przynajmniej są podstawy do spodziewanych efektów.

1 Komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy