Blog Traffic Trends

Czy warto zlecić pozycjonowanie?

Wiele osób zastanawia się czy warto zlecić pozycjonowanie. Alternatywą dla zleconych usług SEO są: próba wykonania pracy SEO we własnym zakresie, kupowanie kampanii płatnych linków np. adWords lub Facebook Ads, kupowanie innych powierzchni reklamowych. Czy i kiedy warto zlecić pozycjonowanie zewnętrznej firmie, aby mieć z tego realne korzyści?

Na temat usług pozycjonowania w internecie narosło już wiele mitów. Jednym z nich jest opinia, że pozycjonowanie jest proste. Odpowiadamy na to.. tak pozycjonowanie jest proste – pod warunkiem, że dotyczy prostej frazy (prostej znaczy długiej, wielowyrazowej, może nawet całych zdań) lub frazy, której nikt nie szuka. Dla takich fraz wystarczy czasem dodanie do katalogów stron i już.

Zastanówmy się jednak co jeśli nasza strona i fraza, która jest ważna i generuje dobry ruch na stronie www wymaga np. 1000 linkujących do niej stron? Jeśli weźmiemy wszystkie polskie darmowe katalogi stron to uzyskamy około 80 linków (w dodatku słabej jakości). Co dalej? Potrzeba jeszcze 920. Po wykorzystaniu różnego rodzaju mechanizmów spamowania z wielkim trudem dołożymy kolejne 80 zaindeksowanych linków. Już tylko 840 przed nami! Po osiągnięciu magicznej liczby 300 kończą się pomysły i zapał domorosłych pozycjonerów.

W tym momencie kłania się nisko agencja SEO. Dysponując metodami i zapleczem technicznym pozwalającym na osiąganie tysięcy linków – może okazać się pomocna.

W tym miejscu należy się zatrzymać. Dla kogo jest pozycjonowanie płatne? Dla kogoś, kto dzięki zainwestowanym środkom uzyska zwrot z inwestycji. Potrzebny jest model biznesowy, dobre frazy, potencjał do generowania przychodu i sporo cierpliwości. Praca agencji SEO powinna się zacząć już na etapie wyboru słów kluczowych. Najłatwiej ocenić kompetencje firmy pozycjonującej sprawdzając jakie frazy dla nas wybrała. Jeśli należą do kategorii prostych – możesz być pewien, że to nie będzie dobra firma. Obowiązkiem rzetelnej agencji SEO jest wybór fraz z ruchem i poinformowanie klienta o kosztach i terminach osiągania pozycji.

Kolejny mit wynikający z powyższego. Pozycjonowanie nie jest tanie. Jeśli ktoś oferuje tanie pozycjonowanie lub darmowe usługi musisz wiedzieć, że gdzieś tkwi haczyk. Pozyskanie ruchu na stronę www w postaci ruchu organicznego z wyszukiwarki nie różni się od strony biznesowej niczym od innych form reklam np. w gazetach. Obie kosztują, obie są inwestycją. Od początku należy traktować SEO jako koszt firmy, a outsourcing jako najefektywniejszą formę uzyskania efektu.

Mit numer trzy: „Każda strona może być wypozycjonowana„. To nie prawda. Jeśli Twoja strona nie wygląda, nie działa i nie ma takiej zawartości jak Empik czy Merlin, to nigdy nie prześcignie liderów branży. Atakując frazy z ruchem trzeba mieć świadomość konkurencji. Goolge dba o to, aby w wynikach wyszukiwania pojawiały się najlepsze strony www.

W takim razie czy warto zlecić pozycjonowanie? Tak, jeśli:

  1. Traktujesz pozycjonowanie jako części swojej strategii biznesowej
  2. Jesteś świadomy, że pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa
  3. Wiesz, że Twój biznes musi być przygotowany na zajęcie pierwszej pozycji w Google na ważną frazę
  4. Wiesz, że Twoja strona www musi być gotowa na przyjęcie dobrego ruchu i przygotowana do jego spieniężenia
  5. Potrafisz odróżnić usługi wysokiej jakości od mało wartościowych ofert promocyjnych


Dowiedz się więcej: pozycjonowanie

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy