Czym zaskoczy nas Google w AdWords? Prognoza ’17

SEM

Rok 2017, jeśli chodzi o ulepszanie systemu reklamowego AdWords, może być rokiem przełomowym (jak każdy zresztą). Tym razem jednak widać, że wszystkie zmiany wprowadzone w 2016 r. zapowiadają coś większego, coś, czego podskórnie każdy specjalista PPC lekko się obawiał, a na co trochę czekał z zaciekawieniem – zmianę panelu AdWords. Nowy interfejs poprzedzają wprowadzane w szybkim tempie usprawnienia techniczne (w samym panelu i w formatach reklam), ale także kluczowe dla działania kampanii metody kierowania, liczenia konwersji, raportowania o wynikach. Wygląda na to, że po odświeżeniu panelu, staniemy w obliczu oceanu możliwości. Jak w nim nie utonąć?

 

Raport Google Adwords
Nowy panel Google AdWords Alfa przypomina wprowadzoną w 2016 r. nakładkę Google Merchant Center. Czy okaże się on użyteczny?

Przed czym nie uciekniemy?

Pewne zmiany są już nieuchronne. Aktualizacją, która nastąpi najszybciej, bo już 2 stycznia, jest ostateczne zrezygnowanie z reklam flash w sieci reklamowej na rzecz formatu HTML5.

Przynajmniej już od kilku miesięcy znane są nam też daty wycofania starego, jednonagłówkowego formatu reklam tekstowych (31 stycznia) i zastąpienia go formatem ETA. Dla tych, którzy nie zdążyli jeszcze zmienić tekstów promocyjnych na swoich kontach, Google ma dobrą wiadomość – reklamy nie przestaną się wyświetlać, nie będzie ich można jedynie edytować.

Natomiast 14 lutego 2017 r. możemy spodziewać się… no właśnie, czego? Ta data do deadline na wprowadzenie przez reklamodawców numerów GTIN do swoich platform zakupowych lub plików feed. Co jednak, jeśli nie uda się uzupełnić wszystkich produktów, albo z braku GTIN, MPN nie wystarczą? Jest to chyba jedna z najważniejszych zmian, które mogą poważnie wpłynąć na skuteczność działania kampanii w przyszłym roku.

Co jeszcze może się wydarzyć?

Oprócz zmian, których się spodziewamy i których przedsmak mieliśmy w 2016 r. (jak choćby dostępna na niektórych kontach wersja Alfa panelu), z pewnością Google zaskoczy nas innymi nowinkami. Po obranym wyraźnie w 2016 r. kursie na mobile i zmianach dotyczących mierzenia konwersji na różnych urządzeniach (w tym mierzeniu konwersji telefonicznych), najwyższy czas na wprowadzenie możliwości rejestracji konwersji w sklepach stacjonarnych. Tzw. in-store conversions były zapowiadane już przez Google i, jak twierdzi gigant z Mountain View, są możliwe do wdrożenia. Ambicją na 2017 rok mogłoby być więc pełny monitoring ścieżki zakupowej klienta: od momentu obejrzenia reklamy na desktopie, po konwersję w sklepie za rogiem.

No właśnie. Google z pewnością nie zapomni o reklamie lokalnej, silnie promowanej w 2016 r. Być może w nowym roku rozszerzenia powiązanej lokalizacji będą również dostępne w Polsce. Z pewnością ułatwieniem dla wielu reklamodawców, którzy przede wszystkim oczekują większego ruchu w salonach stacjonarnych, byłoby wprowadzenie reklam lokalnego asortymentu do naszej rodzimej wyszukiwarki. Reklamodawcy mogliby wówczas korzystać z hostowanej przez Google witryny sklepu do wyświetlania w Google Zakupach reklam produktów, które można włożyć do koszyka w „realu”. Również sklepy z pełną ofertą internetową odnotowałyby większy ruch, gdyby mogły wyświetlać dane o lokalizacji stacjonarnej tuż przy wyszukiwanym produkcie.

Kolejnym trendem reklamowym 2016 było rozszerzanie miejsc docelowych reklam AdWords – reklama produktowa pojawiła się na You Tube, a tekstowa – w Mapach Google. Konsekwencją rozszerzania listy miejsc, w których możemy natknąć się na reklamy AdWords, byłoby wyświetlanie ich w Google Grafice. Takie reklamy można już było spotkać na komórkach w innych krajach, jednak nie u nas. Co więcej, testowano już opcję sortowania produktów po cechach takich, jak kolor czy typ, a także powiązano je z informacją, gdzie można znaleźć asortyment w sklepie stacjonarnym.

Google Adwords, reklamy ws sekcji Grafiki
http://searchengineland.com/google-shopping-image-search-local-inventory-buy-button-249647

Czego byśmy sobie (nieśmiało) życzyli?

Nasze nadzieje (i obawy) dotyczące zmian w AdWords w 2017 r. można podzielić na 3 typy: to, co musi się wydarzyć, co może się stać i nasze pobożne życzenia usprawnienia codziennej pracy z systemem reklamowym. Zapytaliśmy nasz zespół i zebraliśmy najczęściej powtarzające się życzenia na nowy rok:

  • usprawnienie procesu akceptacji produktów w Google Zakupach
  • zbliżenie Google Zakupów do porównywarki cen typu Ceneo
  • rozszerzenie możliwości konfigurowania kampanii zakupowej – tworzenia struktury kampanii (np. grup) na podstawie dowolnego atrybu w pliku produktowym
  • „żeby faktury z wpłat ręcznych były w jednym miejscu”
  • możliwość dodania wykluczających słów kluczowych wg warunków (np. „jeśli słowo/produkt zawiera/nie zawiera „allegro”, to wyklucz/wyświetlaj”).

Tego sobie i Wam życzymy:)

Zajrzyjcie też do naszego poprzedniego wpisu Natalii, o tym, co zmieniło się w świecie AdWordsa przez ostatnie 12 miesięcy!

 

Dodaj komentarz

Wioletta Wiśniewska

Wioletta Wiśniewska

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!