Bezpłatna konsultacja

Dlaczego warto optymalizować landing page?

Kategoria: Google Ads

Niemal każdy z nas, korzystając codziennie z internetu, trafił na stronę niedopasowaną do naszego zapytania. Pamiętacie, co wtedy poczuliście? Zirytowanie, a na Waszej twarzy pojawił się grymas i natychmiast opuściliście witrynę. To niemal najgorsze, co może przytrafić się reklamodawcy, a ponadto niedopasowana strona docelowa irytuje także Google, które daje temu wyraz poprzez obniżenie wyniku jakości z uwagi na stronę docelową.

5 najpoważniejszych błędów

Jak nie irytować użytkowników, ale przekonać ich do realizacji naszego celu? Jak poprawić wynik jakości? Przede wszystkim należy unikać kilku błędów, które teraz postaramy się Wam przybliżyć.

1. Kierowanie na strony niedostępne

Zadbaj o to, żeby strona docelowa była zawsze sprawna. Pamiętaj, że kierując użytkowników na określoną stronę w swoim serwisie czy sklepie, powinieneś mieć pewność, że landing page jest dostępny i działa prawidłowo. Jeżeli w swoim e-sklepie masz produkty, które często są niedostępne, wypróbuj automatyczne skrypty, dzięki którym nie będziesz kierować potencjalnych klientów na strony produktów, których aktualnie nie masz w sprzedaży.

2. Zbyt długi czas ładowania witryny

Nikt z nas nie lubi czekać - także osoby, które klikają w Twoje reklamy. Jeżeli Twoja strona będzie ładowała się zbyt długo, to większość zainteresowanych opuści ją, nie czekając na załadowanie w 100%. Niestety nie unikniesz opłaty za kliknięcie w reklamę. W efekcie nie zdążysz zaprezentować swojej oferty, a ponadto nie zrealizujesz swojego celu – nie doprowadzisz do konwersji na Twojej stronie. To, jaki czas ładowania ma Twoja strona, możesz łatwo sprawdzić przy pomocy narzędzi takich, jak Page Speed Insights czy GTmetix. Popełnienie tego błędu może mieć także bezpośredni wpływ na obniżenie wyniki jakości, dlatego nigdy nie każ czekać na załadowanie Twojej witryny.

likeapro-gt-metrix-1024x580.jpg

3. Informacje na stronie docelowej są nieaktualne

Jeżeli w treści reklamy podajesz konkretną cenę lub informujesz o wyprzedaży, zadbaj o to, żeby to, co oferujesz w reklamie miało swoje odzwierciedlenie na stronie docelowej. Częstym błędem jest wykorzystywanie nieaktualnych cen lub informowanie o promocji, która już dawno się zakończyła. Zapanować na wieloma reklamami z całą pewnością nie jest łatwo, ale na szczęście Google Ads daje reklamodawcom szereg rozwiązań, dzięki którym możesz minimalizować ryzyko popełnienia tego typu błędów.

4. Landing page jest zbyt ogólny

Postaraj się, aby treść reklamy i strona docelowa stanowiły nierozłączną całość. Jeżeli promujesz produkt wybranej marki, nie kieruj reklam na wszystkie produkty, ale zaprezentuj wyłącznie konkretne towary. Reklamujesz usługi tłumaczenia oficjalnych dokumentów? Nie kieruj odbiorców na stronę główną lub stronę prezentującą wszystkie usługi – na stronie docelowej zaprezentuj wyłącznie promowaną usługę, dostarczając wyczerpujących i rzetelnych informacji na temat rodzajów tłumaczonych dokumentów czy średnim czasie oczekiwania na przekład.

5. Brak opcji przejścia do innej podstrony witryny

Łatwość nawigacji w witrynie nie tylko wpływa na poprawę UX, ale także jest brana pod uwagę przy ocenianiu naszej witryny przez Google. Odwiedzający naszą stronę powinien mieć możliwość szybkiego i łatwego przejścia do innej części zakładki lub części witryny. Nawet dedykowane strony docelowe powinny stanowić integralną część naszej witryny. Jeżeli chcemy osiągnąć dobry wynik jakości, musimy umożliwić wygodne poruszanie się na naszej stronie.

Co można zyskać?

Wielu reklamodawców tworząc kampanie, zapomina, że odpowiednio dobrana strona docelowa pozwala na pozyskanie wyższego zwrotu z nakładów poniesionych na reklamę – choćby dlatego warto poświęcić parę chwil i wziąć pod lupę nasze landing page. Poprzez poprawę wyniku jakości możemy zmniejszyć stawkę CPC, a tym samym obniżyć koszty za kliknięcia. Jeśli Twoja reklama nie przynosi odpowiednich efektów, być może właśnie te błędy stanowią problem. Chcesz je wyeliminować? Chcesz żeby Twoi potencjalni klienci byli zadowoleni nie tylko z obsługi, ale z Twojej strony internetowej, szybkości jej ładowania oraz odpowiedniego przekierowania i rzetelnych informacji? Napisz do nas! Pomożemy zoptymalizować Twój langing page!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!