Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

SEO

Coraz częściej zapytania ofertowe kierowane do naszej agencji od usługowych firm lokalnych w sposób wyraźny podkreślają regionalny, lokalny charakter działania. Wzrost świadomości w tym obszarze idzie w parze z rozwojem możliwości promocji lokalnych przedsięwzięć jakie oferuje internet. Dziś przyjrzymy się jakie możliwości daje Google!

Będąc właścicielem restauracji, serwisu rowerowego, kancelarii prawnej czy też salonu fryzjerskiego w Trójmieście niespecjalnie zależy Ci na dotarciu do klienta, który mieszka w Katowicach (chyba, że będzie akurat na urlopie w Sopocie, ale o tym później). Bardziej skupiamy się na tych, którzy będą mogli bez problemu trafić do nas poprzez wpisywanie haseł typu „radca prawny gdańsk” lub „fryzjer gdynia”:

pozycjonowanie lokalne - przykład z radcą prawnym z gdańska

Jak to wszystko działa?

Tutaj z pomocą przychodzi nam wprowadzony kilka lat temu przez Google mechanizm o nazwie LocalSearch, który bazując na lokalizacji użytkownika jest w stanie pokazać mu wyniki znajdujące się w jego pobliżu. Wyszukiwarka Google od dłuższego czasu stara się jak najtrafniej określić obecne położenie użytkownika (do niedawna możliwa była zmiana tego miejsca, obecnie opcja ta nie jest już dostępna), dzięki czemu możliwe będzie ukazywanie użytkownikom wyników, które najczęściej dotyczą rynku lokalnego (jak wymieniony wcześniej fryzjer, mechanik, serwisant). W wielu przypadkach nie ma konieczności dopisywania nazwy miasta, w którym poszukujemy danego miejsca, ponieważ silniki wyszukiwania zrobią to na podstawie naszej lokalizacji.

Zapewne zadałeś sobie teraz pytanie „Czy warto?” – w końcu zawężasz swoje możliwości do poziomu regionu. Spójrzmy na liczby!

Blisko 80% z wszystkich wyszukań lokalnych na urządzeniach mobilnych kończyło się transakcją. 90% z tych zakupów zostało dokonanych w fizycznym sklepie (73%), przez telefon (16%) lub przez Internet (11%), natomiast 76% z tych sprzedaży wydarzyło się tego samego dnia, co wyszukanie danej frazy (63% w ciągu kilku godzin)*.

*Na podstawie tego badania

Jak widać, jeżeli tylko nasz biznes „dzieje się” w konkretnym regionie, wyszukiwania lokalne mają spory potencjał. Warto tutaj nadmienić (na podstawie tego samego badania), że aż 96% komputerów zostało wykorzystywanych do wyszukań lokalnych, natomiast w przypadku urządzeń mobilnych i tabletów liczby te wyniosły odpowiednio 79% i 81%. Warto tutaj także nadmienić, że konkretny dla naszego biznesu region to relatywnie mniejsza niż w stosunku do całego kraju konkurencja. Dzięki temu łatwiej będzie nam dotrzeć do klienta, przy odpowiednio mniejszych nakładach finansowych, niż w przypadku chęci rywalizowania z gigantami na rynku ogólnopolskim.

Co zrobić, by pojawiać się w wyszukiwaniach lokalnych?

Istnieje kilka istotnych czynników, które mogą zwiększyć nasze szanse na lepsze pozycje w wynikach lokalnych. Należą do nich między innymi:

  1. Google Moja Firma – produkt Google’a, który po zweryfikowaniu naszej firmy lokalnie (poprzez wysłanie kartki pocztowej z kodem, rozmowę telefoniczną lub weryfikację na podstawie wcześniejszych wizytówek, o ile Twoja firma posiada kilka siedzib), zatwierdzi jej obecne położenie, umieści w wyznaczonym przez nas miejscu na mapie i może wspomóc pojawianie się wizytówki naszej firmy w wynikach wyszukiwania:

    google moja firma - pozycjonowanie lokalnie przy wykorzystaniu GMB Dodatkowo po weryfikacji przy nazwie naszej firmy pojawi się odznaczenie „Zweryfikowana firma lokalna”:

    podgląd zweryfikowanej firmy lokalnej w google plus

  2. Zgodność danych teleadresowych – warto na samym początku uzgodnić konkretny „NAP” (Name Address Phone), czyli postać nazwy adresu i numeru telefonu, który będziemy wykorzystywać na swoich jak i zewnętrznych stronach. Dzięki spójnym danym robotom wyszukiwarki łatwiej będzie powiązać nasz biznes z konkretnym adresem. Dlatego tak ważne jest pilnowanie tego elementu – niekiedy zdarza się, iż zmieniamy siedzibę lub dane teleadresowe pamiętając o stronie Kontakt czy informacji zawartych na stronie głównej, jednak pomijamy zawartość strony z Regulaminem czy Polityką Prywatności. Nie mówiąc już o wizytówce Google i innych miejscach w sieci. Warto unikać takich rozbieżności.

  3. Poprawne uzupełnienie zakładki kontakt – strona ta powinna zawierać kluczowe informacje, takie jak:
    – pełna nazwa firmy;
    – kompletne dane adresowe;
    – dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail);
    – NIP, REGON, które mogą być wskaźnikiem wiarygodności dla użytkowników.
    Na stronie tej warto także zagnieździć mapę z adresem naszej firmy oraz plik KML oraz mapę Google, na której widoczny będzie adres naszej firmy z dodatkowymi wskazówkami dojazdu (o ile klient ma możliwość spotkania/odbioru towaru w siedzibie firmy).

  4. Plik KML – czyli geolokalizacja naszej firmy. Tak jak ważne jest posiadanie sitemapy w pliku XML, tak w przypadku lokalnym równie ważne jest posiadanie geositemapy w pliku KML. Pliki te są interpretowane przez program Google Earth, a dobrze wykonane mogą dać nam pewność, że adres naszej siedziby zostanie prawidłowo odczytany przez roboty wyszukiwarki.

  5. Opinie w Google+ – podczas jednego z ostatnich hangoutów dla webmasterów Google, John Mueller został zapytany, czy liczba opinii o naszej firmie ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. W odpowiedzi zaznaczył on, że recenzje i opinie nie mają wpływu na tradycyjne wyszukiwania, jednak już w przypadku lokalnych mogą one być brane pod uwagę jako czynnik rankingowy, a także wyświetlane w wynikach wyszukiwania, jako wskazówka dla użytkowników. Warto zatem zadbać o to, by użytkownicy chętnie dzielili się swoją opinią o naszym sklepie/serwisie/miejscu, dzięki czemu możemy zyskać większe zaufanie nie tylko wśród potencjalnych klientów, ale również u Google.

    opinie w google - przykład politechniki poznańskiej

  6. Linki zewnętrzne – tak jak i w przypadku „zwykłego” pozycjonowania, tak również tutaj odnośniki prowadzące do naszej strony mają duże znaczenie. Tutaj warto jednak spróbować zdobyć odnośniki z witryn lokalnych (np. strony informacyjne miast, lokalne mapy miejsc itd.), dzięki czemu nasza strona zostanie jeszcze bardziej powiązana z konkretną lokalizacją.

  7. Optymalizacja ważnych elementów – oczywiście w przypadku działania lokalnego nie należy zapominać o kwestiach istotnych także w tradycyjnych wyszukiwaniach. Mamy tutaj na myśli m.in meta tagi (title oraz description, które widoczne będą bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Umieść nazwę miasta w title, stwórz dobre call-to-action w description, by zachęcić klienta do kliknięcia właśnie w Twoją stronę), nagłówki Hx czy treści, które od dawna są bardzo ważnym elementem. Należy tutaj pamiętać, by powyższe komponenty zawierały w sobie nazwę miasta, w którym stacjonujemy. Oczywiście nie możemy z tym przesadzić w drugą stronę i zbyt nachalnie umieszczać, gdzie tylko popadnie, kolejne wzmianki o mieście, w którym oferujemy nasze usługi.

Możesz pomyśleć, że pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest jedynie dla małych firm i sklepów, które działają głównie lokalnie, jednak taka promocja to również szansa dla większych przedsiębiorstw, które posiadając swoje placówki w różnych miastach będą chciały pozyskać klientów “na miejscu”.

Do kolejnej grupy klientów opierających się na wyszukiwaniach lokalnych należą wszyscy Ci, którzy znajdują się poza miejsce zamieszkania – według przytaczanego wcześnie badania, 56% osób szukało lokalnych usług będąc w czasie podróży. Jest to szczególne pole do popisu dla wszelkich lokali gastronomicznych, do których wyboru skłaniają nas zazwyczaj opinie przeczytane w Internecie. Może warto zaoferować „coś ekstra” klientom, którzy będą skłonni podzielić się swoją opinią o naszym miejscu? Dzięki temu nie tylko budujemy zaangażowanie z obecnymi klientami, ale możemy również pozyskać nowych, w czym pomogą nam pozytywne opinie (o czym pisaliśmy wcześniej).

Jak widać, Google pełne jest możliwości promocji lokalnej. Coraz częściej tradycyjne usługi wyszukiwane są przez internet, więc każdy kolejny dzień zwłoki i niepromowania swojej firmy w internecie to strata potencjalnych korzyści. Dołącz już dziś do bardzo dużej liczby firm zadowolonych z efektów promocji lokalnej i powierz to zadanie profesjonalistom z Traffic Trends!

[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: pozycjonowanie” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Damian Hliwa

Damian Hliwa

Od 2014 roku dzielnie próbuje sprostać wyzwaniom rzucanym przez Traffic Trends. Ekspert ds. projektów SEO , a po godzinach trener kolarstwa i instruktor indoor cyclingu.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!