Walka o klienta to codzienność uczestników e-commerce. Użyteczny, ułatwiający zakupy sklep internetowy, wartościowa oferta, konkurowanie ceną czy inwestycje na reklamę to stałe elementy obecności na rynku. A sklepy nieustannie poszukują rozwiązań, które mogą przynieść realną korzyść: retencję klienta (zaciekawienie, zaangażowanie) i większe przychody. Na rynku istnienie wiele rozwiązań. Przybliżę natomiast działanie autorskiego systemu Convibox, a więc inteligentnych mechanizmów dedykowanych zwiększaniu sprzedaży. Opowiem, na czym polega skuteczność rozwiązania i dlaczego warto je wdrożyć w swoim sklepie.
Optymalizacja konwersji to zagadnienie złożone, niemniej pozytywne jest to, że świadomość czynnych uczestników e-commerce w tym zakresie stale wzrasta. Monetyzowanie ruchu poprzez wdrożenie nawet kosmetycznych modyfikacji na stronie internetowej owocuje wyższą sprzedażą. A zmiany (np. optymalizacja formularzy, dbałość o czytelność i umiejscowienie przycisków akcji, uzyskanie liniowego procesu zamówienia) skutkują pozytywnym doświadczeniem użytkowników. Optymalizacji konwersji służą również rozwiązania w zakresie automatyzacji marketingu.
Convibox w tym zakresie proponuje m.in.:
Na potrzebę tego artykułu przedstawię, czym są wymienione wyżej możliwości i dlaczego warto wdrożyć je w swoim sklepie internetowym.
W ramach integracji z Convibox sklep otrzymuje dostęp do systemu, którego cenną częścią jest moduł rekomendacji. Opracowany przez nas algorytm generuje unikalne zestawy produktów na podstawie kontekstu, zachowań klientów oraz aktualnych stanów magazynowych sklepu. Wartość systemu wynika z tego, że podlega on nie tylko ulepszeniu i aktualizacji, ale daje możliwości, by realizować sprzedaż wiązaną. Cross-selling, a więc proponowanie produktów uzupełniających, to sposób na powiększenie dochodu firmy bez ponoszenia kosztów pozyskiwania nowego klienta. Osiągnięciu wyższej sprzedaży i realizacji celów biznesowych, w tym również komunikowania oferty, sprzyja jednak właściwe zastosowanie techniki.
Rekomendacje pojawiają się w strategicznych momentach na drodze do zakupu:
a) na karcie produktu, gdzie często zapada decyzja o zakupie, ale też to tutaj często zaczyna się i kończy się interakcja użytkownika ze stroną,
b) w oknie podsumowania po dodaniu produktu do koszyka, gdzie nie zaburzają liniowości procesu zamówienia, prezentując szerokość komplementarnej oferty,
c) w koszyku, gdzie podsycają potrzebę zakupową, powodując końcowy wzrost wartości koszyka.
Poza wszystkim rekomendacje prowadząc do kolejnych produktów, są sposobem na dodatkową komunikację oferty. Kreują przy tym zainteresowanie innymi propozycjami z asortymentu, przez co pośrednio odpowiadają za wyznaczanie trendów zakupowych w sklepie. Odpowiednia konfiguracja kampanii, np. w oparciu o wykluczenie sugestii z tej samej kategorii dodanego do koszyka produktu, stwarza szansę na zapoznanie użytkowników z resztą asortymentu. A dzięki wykorzystaniu perswazyjnego copywritingu skłania do zakupów.
Newralgiczne miejsce pod względem realizacji zakupów to koszyk. Zmorą wielu sklepów internetowych są jednak jego porzucenia. Części z nich po prostu nie da się przeciwdziałać. Są to np. sytuacje, gdzie koszyk służył np. jako lista zakupowa i użytkownik nie miał wcale potrzeby kupić produktu w danych czasie. Niektórzy odwiedzający dodają produkty do koszyka, a tak naprawdę sprawdzają ceny dostawy czy przeglądają nowości. Nie mają jednak wówczas rzeczywistej potrzeby zakupowej. Jeśli jednak ścieżka zakupowa jest liniowa, a poziom informacji na jej etapie wystarczający, warto zastosować mechanizmy optymalizacji konwersji. Convibox w tym zakresie oferuje kampanie popupowe, rabatowe lub w formie prezentu np. darmowej dostawy czy gratisu do zamówienia. Ich intencją jest ponowne skoncentrowanie uwagi kupujących na dokończeniu zakupu. Kampania przeciwdziała chęci opuszczenia koszyka. Zwraca się również ku użytkownikom, którzy zatrzymują się w koszyku i nie przechodzą dalej w realizacji zakupów.
Dlaczego to działa?
Promocje to stały element strategii wielu sklepów. Efekt pojawiającego się niespodziewanie prezentu może powodować, że po pierwsze kupujemy, mimo że pierwotnie nie mieliśmy takiej potrzeby. Po drugie - zwiększamy zamówienie, decydując się na zakup większej liczby produktów niż planowana. Convibox daje nieograniczone możliwości w zakresie przedstawienia promocji. Koncentruje się jednak na przekazie sugestywnym i docierającym do potencjalnego klienta, obejmując np. karty produktu jako podstrony, które niejednokrotnie determinują zakupowe wybory. Kampania może mieć formę niewielkich banerów prezentujących grupy asortymentu i ogniskujących uwagę potencjalnych kupujących. Niezależnie od tego, w której części sklepu się znajdują. Tym samym np. użytkownikom, którzy trafili do sklepu z kampanii Google Ads i nie przechodzą przez stronę główną (gdzie najczęściej są zagregowane promocje), skutecznie komunikujemy istnienie nowości czy wyprzedaży.
Moduł może mieć też postać dynamicznych komunikatów na karcie produktu, np. jako licznik promocji, która skończy się za jakiś czas. W takiej konfiguracji odwołuje się on do psychologicznego mechanizmu niedostępności. Użytkownik jest stymulowany z kilku stron: odróżniający się kolor ogniskuje uwagę odwiedzających, trudniej zrezygnować mu z zakupu. Licznik powoduje również, że odwiedzający ma świadomość, jak z każdą uciekającą minutą czy sekundą, oddala się od możliwości podjęcia decyzji. Chce przeciwdziałać uczuciu braku kontroli, dlatego dużo częściej decyduje się na zakup.
Opisane scenariusze to przykłady implementacji. Sprawdzamy stan magazynu i możemy dostosować do nich odpowiednie komunikaty. Mamy również pełen wpływ na to, gdzie go pokażemy i jak będzie wyglądał.
Ocena mechanizmów Convibox jedynie przez pryzmat sukcesów sprzedażowych i wzrostów nie oddaje potencjału narzędzia. Oczywiście, jest zrozumiałe, że zwrot z inwestycji będzie podstawową miarą, ale dla pełnej informacji warto przywołać także inne elementy.
Decyzja o wdrożeniu Convibox to dostęp do modułów, które ofiarowują możliwość żonglowania scenariuszami i dostosowywania ich do sytuacji na rynku. W zależności od oferty, stanów magazynowych, sezonu czy koniunktury lub jej braku, można zastosować wartościowe kampanie. Będą one nie tylko właściwą reakcją na zastaną sytuację, np. spadek sprzedaży - całej lub konkretnej grupy asortymentu, ale także zbudują potencjał dla nowych źródeł. Np. wesprą kampanie realizowane we współpracy z influencerem, który kieruje ruch ze swoich kanałów w social mediach na konkretne produkty z oferty sklepu. Dzięki wdrożeniu Convibox np. w formie popupu overlay (dymka na dole strony) na kartach wspomnianych towarów można pokazać szerokość oferty i wesprzeć sprzedaż produktów komplementarnych.
Convibox daje szerokie możliwości. W tym miejscu przedstawię kilka wersji kampanii popupowych, które wdrożyliśmy u naszych klientów. Scenariusze mogą przybrać wiele form i zależą od właściwej oceny statystyk, zachowania wysokiego poziomu customer experience (doświadczenia zakupowego), sprawnego określenia celu, który mają realizować. O te aspekty dbamy, integrując Convibox ze sklepem.
1. Popup exit intent, czyli jak budować zaufanie w gronie niezdecydowanych klientów?
Jak i dlaczego to działa?
2. Scroll popup, czyli jak stymulować (i pozyskać więcej od) użytkowników zaangażowanych?
Jak i dlaczego to działa?
3. Kampania przy pierwszej wizycie w sklepie wyzwalana na exit intent (intencję wyjścia), czyli jak utrzymać niezaangażowanych odbiorców?
Jak i dlaczego to działa?
4. Exit intent popup na karcie produktu, czyli jak wzmocnić potencjał sprzedażowy karty
Jak i dlaczego to działa?
5. Ratowanie koszyków użytkowników realizujących zakupy jako gość, czyli jak przekonać do lojalnych zakupów
Jak i dlaczego to działa?
Inwestycja w Convibox wiąże się ze zwiększeniem lojalności klientów, obniżeniem kosztów reklamy i pozyskania klientów (relatywnie niewielki miesięczny koszt obsługi względem otrzymywanych zwrotów), wzrostem sprzedaży. Convibox działa na dowolnej platformie e-commerce, a zaplanowanie strategii oraz wdrożenie w całości pozostaje po naszej. Napisz do nas, dobierzemy dla Ciebie najlepsze rozwiązania. A potem na bieżąco będziemy mierzyć efekty.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157