Czym są elastyczne reklamy displayowe?
Elastyczne reklamy displayowe zastąpiły reklamy w kampaniach remarketingu dynamicznego i są opcjonalne w przypadku kampanii remarketingu statycznego i kampanii GDN. Ich wykorzystanie w tego typu kampaniach pozwala na uzyskanie większego zasięgu ze względu na elastyczność w sposobie wyświetlania - dlatego rekomendujemy ich użycie.
Elastyczne reklamy displayowe składają się z:
- obrazów
- logo
- filmu (opcjonalnie)
- nagłówków treści reklam
Do stworzenia elastycznych reklam displayowych potrzebne są tylko multimedia - nagłówki i treści reklam tworzone są bezpośrednio w panelu Google Ads.
Jak to wygląda w Internecie?
Reklama jest zaprojektowana w taki sposób, aby dopasowywała się do wielkości miejsca reklamowego w miejscu docelowym - oznacza to, że może występować w dziesiątkach odmian. Ostatecznie nie mamy wpływu na to, w jakiej formie wyświetli się reklama, jednak systemy Google dbają o to, aby prezentowane formaty były na jak najwyższym poziomie i jak najlepiej dopasowane do odbiorców. Dzięki doświadczeniu w prowadzeniu kampanii reklamowych w Google Ads wiemy też, jak konstruować ogólne, ale atrakcyjne dla użytkowników treści reklam.
Przykładowe reklamy:
- na urządzeniach mobilnych:
<
- na urządzeniach desktopowych:
Remarketing dynamiczny
W przypadku kampanii remarketingu dynamicznego wyżej przedstawione reklamy są wyświetlane naprzemiennie ze standardowymi reklamami przedstawiającymi produkty, z informacjami pobieranymi z pliku produktowego:
Nie mamy możliwości sprawdzenia, jak często będzie wyświetlać się produktowy wariant reklamy, a jak często tekstowy. Nie możemy również dodawać informacji o promocjach lub nowościach - wszystkie dane dotyczące produktów są automatycznie pobierane z pliku produktowego.
Kilka elementów reklamy można jednak edytować - są to:
- tekst wezwania do działania: 11 gotowych CTA do wyboru
- opcje reklamy dynamicznej: prefiks ceny (np. “Już od…”) i tekst promocyjny (np. “Wykorzystaj kod promocyjny”, max 25 znaków)
- niestandardowe kolory: można zmienić kolor przycisku CTA oraz tło w przypadku reklam produktowych. Kiedy nie korzystamy z tej opcji, kolory są dobierane automatycznie przez Google Ads.
Z czego składają się elastyczne reklamy displayowe?
OBRAZY
Prostokąt w orientacji poziomej - obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314. Maksymalny rozmiar pliku to 5120 KB.
Kwadrat - kwadratowy obraz (proporcje 1:1) powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300. Maksymalny rozmiar pliku to 5120 KB.
Logo - powinno być kwadratowe (proporcje 1:1) i mieć minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Aby uzyskać najlepsze renderowanie, zalecamy dodanie prostokątnego logo w orientacji poziomej (proporcje 4:1) o rozmiarze co najmniej 512 x 128 (zalecany rozmiar logo w orientacji poziomej: 1200 x 300). W przypadku wszystkich rodzajów logo najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane. Maksymalny rozmiar pliku to 5120 KB.
Co powinno znajdować się na obrazach? Obrazy powinny prezentować ogólną specyfikę sklepu, a kolorystycznie i graficznie nawiązywać do szaty graficznej witryny. Banery mogą prezentować na przykład aranżację z wykorzystaniem produktów dostępnych w sklepie. Grafiki powinny być na tyle ogólne, żeby pasowały do wszystkich wariantów nagłówków i treści reklam. Banery nie powinny zawierać napisów, przycisków CTA ani logo sklepu, ponieważ te wszystkie elementy są dodawane w pozostałych częściach elastycznej reklamy displayowej.
Poniżej przykładowe grafiki dla sklepu z instrumentami muzycznymi:
FILMY
Film musi być przesłany do YouTube. Preferowana długość filmu nie powinna przekraczać 30 sekund (zalecane współczynniki proporcji to 16:9, 1:1, 4:3 i 9:16). W reklamie można używać tylko linków do filmów w YouTube.
TEKSTY REKLAM
Krótkie nagłówki - maksymalnie 5, minimalnie jeden. Mogą mieć maksymalnie 30 znaków.
Długi nagłówek - jeden długi nagłówek, maksymalnie 90 znaków.
Treść reklamy - maksymalnie 5, minimalnie jeden.