Blog Traffic Trends
e-commerce

Enhanced Ecommerce w Google Analytics – czy warto?

analytics

 

Każdy, kto używa danych o sprzedaży do podejmowania decyzji w swoim biznesie powinien być bardzo zadowolony z nowości jakie wprowadza zespół Google Analytics. Wraz z nadejściem Universal Analytics – nowego sposobu pobierania danych ze stron www – pojawiły się raporty Enhanced Ecommerce. Pod tą nazwą kryją się raporty znacząco poszerzające horyzont do analizy.

Implementacja nowych funkcji nie jest prosta. Najszybciej z nią poradzą sobie Ci, którzy sami modyfikują swoje „skrypty”. Sklepy na platformach muszą poczekać na odgórną implementację. Jesteśmy bardzo ciekawi kto wygra ten wyścig. Na początek sprawdźmy jednak czy warto o nowe funkcje powalczyć. 

Co otrzymujemy w Enhanced Ecommerce:

  1. Wiele informacji o Produkcie, których wcześniej nie było: liczba wyświetleń, liczba wyświetleń w ramach listy produktów, liczba dodań do koszyka, liczba usunięć z koszyka, liczba zakupów, warianty produktu, producent produktu.
  2. Listy produktów w ramach sklepu – możliwość deklarowania i nazywania różnych list z produktami i pomiaru ich skuteczności.
  3. Szczegółową analizę procesu zakupu wraz z możliwością konfiguracji swojej pełnej ścieżki zakupowej wraz z opcjami typu rodzaj wysyłki, rodzaj płatności.
  4. Analizę partnerów afiliacyjnych.
  5. Analizę kuponów rabatowych na produkt, lub na zamówienie.
  6. Analizę promocji wewnętrznych – czyli wszystkich banerów i akcji marketingowych wewnątrz sklepu.
  7. Możliwość tworzenia segmentów z większości nowych informacji np. segment złożony z osób, które uciekły ze sklepu w drugim kroku zamówienia.
  8. Możliwość raportowania zwrotów częściowych lub całych zamówień.

Prawdziwa siła tych raportów zostanie ujawniona dopiero w działaniu. Moim zdaniem Enhanced Ecommerce otwiera oczy na prawdziwą sytuację w sklepie. Do tej pory widzieliśmy produkty po fakcie, czyli po zakupie. Przed zakupem mogliśmy analizować tylko podstrony www. Wraz z rozszerzeniem definicji produktu widzimy cały proces obcowania z produktem w różnych miejscach i w różny sposób.

enhanced ecommerce

 

W praktyce Enhanced Ecommerce będzie używany do:

  1. Analizy i oceny list produktowych – właściciel sklepu będzie świadomie tworzył i pozycjonował produkty na listach promocji, wyprzedaży itp.
  2. Analizy dodań i usunięć z koszyka – poszukiwania powodów odchudzania koszyków.
  3. Analizy wszystkich akcji wewnątrz sklepu np. badania konwersji z banera informującego o darmowej wysyłce.
  4. Analizy skuteczności kuponów rabatowych.
  5. Analizy partnerów afiliacyjnych.
  6. Wielu innych..

Odpowiadając na pytanie – czy warto – powiem stanowczo: tak! Uważam, że za kilka miesięcy to będzie nowy standard.

 

 

 

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy