Blog Traffic Trends

Ewolucja linków witryny pod wynikiem wyszukiwania

Google od długiego czasu promował pierwszy wynik dla zapytań ogólnych poprzez umieszczenie dodatkowych linków dla witryny zaraz pod wynikiem głównym. Pozwala to na szybkie rozejście się po działach strony www bez zaglądania na stronę główną.

Nie da się ukryć, że witryna, która widniała wraz z pod-linkami otrzymywała „super boost” jeśli chodzi o CTR (kilkalność linku)! Swego czasu krążyły legendy o tym jak to zrobić aby takie linki mieć!

Zobaczmy jak to wyglądało kiedyś i jak wygląda dziś:

Site links

Site links

Site links

Teraz trwają dyskusje, czy tak duża ilość miejsca jak w przykładzie trzecim – aktualnie prezentowanym w wynikach wyszukiwania – nie jest zbyt dużym bonusem dla witryny. Należy zwrócić uwagę, że następny wynik jest prawie nie widoczny na jednym ekranie.

 

Dodaj komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy