Google Ads dla sklepów internetowych. Które kampanie wybrać?

SEM

Pytanie o zasadność wykorzystania Google Ads w promocji sklepu internetowego w ogóle tutaj nie padnie. Reklama w Internecie to aktualnie absolutny must have dla branży e-commerce, a Google Ads dostarcza możliwości idealnie do niej dopasowane. Właściciele sklepów internetowych, którzy dążą do jego rozwoju, powinni postawić sobie inne pytanie – które typy kampanii będą najbardziej odpowiednie?

Poniższa prezentacja możliwości poszczególnych rodzajów kampanii pomoże Ci podjąć właściwą decyzję!

Pozwól się wyszukać

Kampanie w sieci wyszukiwania pozwalają docierać do użytkowników w najlepszym możliwym momencie – kiedy chcą odnaleźć konkretne informacje lub produkty. Reklama wyświetlana tym odbiorcom nie jest więc kolejnym natrętnym komunikatem, a raczej odpowiedzią na ich aktualne potrzeby. Wykorzystując kampanię produktową i tekstową, masz okazję podsunąć użytkownikom pod nos oferowane w Twoim sklepie produkty.

Kampania produktowa

Jest to najchętniej wykorzystywany typ kampanii w przypadku sklepów internetowych. Nic w tym dziwnego – reklamy produktowe są bardzo atrakcyjne. Prezentują zdjęcia i najważniejsze dane Twojego asortymentu. Wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania i przenoszące użytkowników do karty produktu, z której mogą dokonać natychmiastowego zakupu.

Przykładowe reklamy produktowe.

Sama konfiguracja kampanii nie jest skomplikowanym przedsięwzięciem. Należy jednak pamiętać o dobrych praktykach tworzenia i optymalizacji kampanii oraz pliku produktowego, które ułatwią osiąganie zadowalających wyników.

Kiedy warto ją wykorzystać? Zawsze! Jeśli obawiasz się nietrafionej inwestycji, uruchom chociażby małą kampanię, promującą najskuteczniejsze produkty, aby przekonać się, że to działa.

Kampania tekstowa

Jest to typ kampanii niedoceniany przez wielu reklamodawców. Mówią, że droga, że dużo roboty, że z produktową nie ma szans… Ja jednak nadal widzę w niej duży potencjał.

Droga? Wszystko zależy od przemyślanego zarządzania, monitorowania efektywności poszczególnych elementów i reagowania odpowiednimi zmianami.

Dużo roboty? Każda kampania wymaga odpowiedniego nakładu pracy, aby mogła być efektywna. Samo nic się nie zrobi, a początkowa konfiguracja kampanii, choć bardzo istotna, jest tylko początkiem niekończącej się historii. Dużo roboty to w mojej opinii dużo możliwości. Najważniejszą jest chyba szansa na przekazanie wielu informacji – zarówno w treści reklamy, jak i w jej rozszerzeniach. Są to informacje bardziej ogólne niż prezentowane w reklamach produktowych. Masz szansę podkreślić atuty swojej oferty, zaprezentować aktualne promocje, pomóc użytkownikom skontaktować się z tobą, czy skierować ich w wybrane zakamarki Twojego sklepu.

Przykładowa reklama tekstowa z wybranymi rozszerzeniami.

Nie ma szans z produktową? Ja nie widzę powodów do traktowania tych dwóch typów kampanii jako alternatyw. Rozsądniej jest połączyć ich siły i wykorzystać obie z nich, aby zwiększyć swoje szanse na tłocznym polu bitwy, czyli pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Kiedy więc warto ją wykorzystać? Wtedy, gdy chcesz zwiększyć widoczność i prezentować inne informacje niż w reklamach produktowych.

Wróć do mnie…

Nie tylko od Krzysztofa Krawczyka można usłyszeć te słowa. Powtarzają je także właściciele sklepów internetowych. A przynajmniej powinni.

Pozyskanie nowego klienta jest dużo bardziej kosztowne niż utrzymanie klienta, który już skorzystał z Twojej oferty lub chociaż odwiedził Twoją witrynę – co do tego nie ma wątpliwości. W większości sklepów internetowych powracający użytkownicy generują bardziej opłacalne transakcje niż nowi.

Przykładowy raport z Google Analytics porównujący dane e-commerce dla nowych i powracających użytkowników.

Nie wiesz, jak spożytkować te informacje? Sięgnij po remarketing w działaniach reklamowych! Pole do popisu jest spore – Google Ads oddaje nam do dyspozycji m.in. reklamy dynamiczne, standardowe reklamy graficzne, a także remarketing w sieci wyszukiwania.

Kiedy go stosować? Gdy tylko odnotujesz wystarczająco duży ruch w swoim sklepie. A którą formę najlepiej wybrać? Poniższe informacje ułatwią ci podjęcie decyzji.

Remarketing dynamiczny, gdy chcesz postawić na personalizację

Prezentuj odwiedzającym Twój sklep reklamy produktów, którym poświęcili swoją uwagę. Pamiętaj – personalizacja reklam ma dużą moc!

Remarketing statyczny, gdy chcesz przekazać konkretne informacje

Chcesz skusić użytkowników Twojej witryny informacjami o ofertach specjalnych lub atutach twojego sklepu? Stwórz atrakcyjne banery i do dzieła!

Remarketing List for Search Ads, gdy chcesz ponownie dotrzeć do użytkowników w wyszukiwarce

Stwórz odpowiednie list odbiorców i dostosuj stawki, aby górować nad konkurencją, gdy użytkownicy twojej witryny wznawiają poszukiwania. Nakład pracy jest niewielki, efekty mogą być za to piorunujące.

Zadanie dla chętnych…

… czyli kampanie displayowe. Warto rozważyć ich uruchomienie, jeśli zależy Ci na zwiększeniu zasięgu i przedstawieniu światu nowych marek czy produktów.

Warto zauważyć, że do oceny efektywności kampanii w sieci reklamowej należy podejść zupełnie inaczej. Ich celem jest dotarcie do nowych użytkowników, którzy w danym momencie raczej nie rozważają zakupu produktów oferowanych w Twoim sklepie. Twoje reklamy mają w nich tę potrzebę wzbudzić – mają one służyć budowaniu świadomości marki i zainteresowaniu odbiorców Twoją ofertą. Tego typu działania nie przełożą się na natychmiastowy przyrost transakcji. Jeśli zostaną odpowiednio zrealizowane, to zaobserwujesz przyrost nowych użytkowników Twojej witryny czy zwiększenie liczby wyszukań Twojego brandu, ale na zwiększenie sprzedaży będziesz musiał cierpliwie poczekać.

Do dzieła!

Wykorzystaj potencjał Google Ads na rzecz swojego sklepu internetowego. Wybierz kampanie, które pomogą Ci spełnić założone cele. Konkurencja jest spora, dlatego wykorzystaj każdą okazję, by dotrzeć do potencjalnych klientów.

Wyświetlaj reklamy w wyszukiwarce, kiedy Twoi potencjalni klienci szukają tego, co oferujesz. Bądź towarzyszem użytkowników, którzy już odwiedzili Twój sklep i rozważają zakup. Przekonaj ich do tego, prezentując reklamy w przeglądanych przez nich witrynach, aplikacjach i filmach. A jeśli jeszcze cię nie znają – przedstaw im się, serwując przyciągające oko reklamy. Bądź zawsze w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie!

Dodaj komentarz

Jedna odpowiedź do “Google Ads dla sklepów internetowych. Które kampanie wybrać?”

  1. Google Ads umożliwia prowadzenie różnych kampanii reklamowych . W przypadku sklepów internetowych najbardziej efektywna jest kampania produktowa, która umożliwia wyświetlanie w wyszukiwarce zdjęć konkretnych produktów, wraz z krótkim opisem, ceną oraz adresem strony internetowej, na której możemy zakupić dany przedmiot.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Julia Szczerbal

Julia Szczerbal

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!