Bezpłatna konsultacja

Google Ads dla sklepów internetowych. Które kampanie wybrać?

Kategoria: Google Ads

Pytanie o zasadność wykorzystania Google Ads w promocji sklepu internetowego w ogóle tutaj nie padnie. Reklama sklepu internetowego w Internecie to aktualnie absolutny must have., a Google Ads dostarcza możliwości idealnie do niej dopasowane. Właściciele sklepów internetowych, którzy dążą do jego rozwoju, powinni postawić sobie inne pytanie – które typy kampanii będą najbardziej odpowiednie?

Poniższa prezentacja możliwości poszczególnych rodzajów kampanii pomoże Ci podjąć właściwą decyzję!

Pozwól się wyszukać

Kampanie w sieci wyszukiwania pozwalają docierać do użytkowników w najlepszym możliwym momencie – kiedy chcą odnaleźć konkretne informacje lub produkty. Reklama wyświetlana tym odbiorcom nie jest więc kolejnym natrętnym komunikatem, a raczej odpowiedzią na ich aktualne potrzeby. Wykorzystując kampanię produktową i tekstową, masz okazję podsunąć użytkownikom pod nos oferowane w Twoim sklepie produkty.

Kampania produktowa

Jest to najchętniej wykorzystywany typ kampanii w przypadku sklepów internetowych. Nic w tym dziwnego – reklamy produktowe Google Shopping są bardzo atrakcyjne. Prezentują zdjęcia i najważniejsze dane Twojego asortymentu. Wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania i przenoszące użytkowników do karty produktu, z której mogą dokonać natychmiastowego zakupu.

OBRAZ-1.png

Przykładowe reklamy produktowe.

Sama konfiguracja kampanii nie jest skomplikowanym przedsięwzięciem. Należy jednak pamiętać o dobrych praktykach tworzenia i optymalizacji kampanii oraz pliku produktowego, które ułatwią osiąganie zadowalających wyników.

Kiedy warto ją wykorzystać? Zawsze! Jeśli obawiasz się nietrafionej inwestycji, uruchom chociażby małą kampanię, promującą najskuteczniejsze produkty, aby przekonać się, że to działa.

Kampania tekstowa

Jest to typ kampanii niedoceniany przez wielu reklamodawców. Mówią, że droga, że dużo roboty, że z produktową nie ma szans… Ja jednak nadal widzę w niej duży potencjał.

Droga? Wszystko zależy od przemyślanego zarządzania, monitorowania efektywności poszczególnych elementów i reagowania odpowiednimi zmianami.

Dużo roboty? Każda kampania wymaga odpowiedniego nakładu pracy, aby mogła być efektywna. Samo nic się nie zrobi, a początkowa konfiguracja kampanii, choć bardzo istotna, jest tylko początkiem niekończącej się historii. Dużo roboty to w mojej opinii dużo możliwości. Najważniejszą jest chyba szansa na przekazanie wielu informacji – zarówno w treści reklamy, jak i w jej rozszerzeniach. Są to informacje bardziej ogólne niż prezentowane w reklamach produktowych. Masz szansę podkreślić atuty swojej oferty, zaprezentować aktualne promocje, pomóc użytkownikom skontaktować się z tobą, czy skierować ich w wybrane zakamarki Twojego sklepu.

OBRAZ-2.png

Przykładowa reklama tekstowa z wybranymi rozszerzeniami.

Nie ma szans z produktową? Ja nie widzę powodów do traktowania tych dwóch typów kampanii jako alternatyw. Rozsądniej jest połączyć ich siły i wykorzystać obie z nich, aby zwiększyć swoje szanse na tłocznym polu bitwy, czyli pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Kiedy więc warto ją wykorzystać? Wtedy, gdy chcesz zwiększyć widoczność i prezentować inne informacje niż w reklamach produktowych.

Wróć do mnie…

Nie tylko od Krzysztofa Krawczyka można usłyszeć te słowa. Powtarzają je także właściciele sklepów internetowych. A przynajmniej powinni.

Pozyskanie nowego klienta jest dużo bardziej kosztowne niż utrzymanie klienta, który już skorzystał z Twojej oferty lub chociaż odwiedził Twoją witrynę – co do tego nie ma wątpliwości. W większości sklepów internetowych powracający użytkownicy generują bardziej opłacalne transakcje niż nowi.

OBRAZ-3.png

Przykładowy raport z Google Analytics porównujący dane e-commerce dla nowych i powracających użytkowników.

Nie wiesz, jak spożytkować te informacje? Sięgnij po remarketing w działaniach reklamowych! Pole do popisu jest spore – Google Ads oddaje nam do dyspozycji m.in. reklamy dynamiczne, standardowe reklamy graficzne, a także remarketing w sieci wyszukiwania.

Kiedy go stosować? Gdy tylko odnotujesz wystarczająco duży ruch w swoim sklepie. A którą formę najlepiej wybrać? Poniższe informacje ułatwią ci podjęcie decyzji.

Remarketing dynamiczny, gdy chcesz postawić na personalizację

Prezentuj odwiedzającym Twój sklep reklamy produktów, którym poświęcili swoją uwagę. Pamiętaj – personalizacja reklam ma dużą moc!

Remarketing statyczny, gdy chcesz przekazać konkretne informacje

Chcesz skusić użytkowników Twojej witryny informacjami o ofertach specjalnych lub atutach twojego sklepu? Stwórz atrakcyjne banery i do dzieła!

Remarketing List for Search Ads, gdy chcesz ponownie dotrzeć do użytkowników w wyszukiwarce

Stwórz odpowiednie list odbiorców i dostosuj stawki, aby górować nad konkurencją, gdy użytkownicy twojej witryny wznawiają poszukiwania. Nakład pracy jest niewielki, efekty mogą być za to piorunujące.

Zadanie dla chętnych…

… czyli kampanie displayowe. Warto rozważyć ich uruchomienie, jeśli zależy Ci na zwiększeniu zasięgu i przedstawieniu światu nowych marek czy produktów.

Warto zauważyć, że do oceny efektywności kampanii w sieci reklamowej należy podejść zupełnie inaczej. Ich celem jest dotarcie do nowych użytkowników, którzy w danym momencie raczej nie rozważają zakupu produktów oferowanych w Twoim sklepie. Twoje reklamy mają w nich tę potrzebę wzbudzić – mają one służyć budowaniu świadomości marki i zainteresowaniu odbiorców Twoją ofertą. Tego typu działania nie przełożą się na natychmiastowy przyrost transakcji. Jeśli zostaną odpowiednio zrealizowane, to zaobserwujesz przyrost nowych użytkowników Twojej witryny czy zwiększenie liczby wyszukań Twojego brandu, ale na zwiększenie sprzedaży będziesz musiał cierpliwie poczekać.

Do dzieła!

Wykorzystaj potencjał Google Ads na rzecz swojego sklepu internetowego. Wybierz kampanie, które pomogą Ci spełnić założone cele. Konkurencja jest spora, dlatego wykorzystaj każdą okazję, by dotrzeć do potencjalnych klientów.

Wyświetlaj reklamy w wyszukiwarce, kiedy Twoi potencjalni klienci szukają tego, co oferujesz. Bądź towarzyszem użytkowników, którzy już odwiedzili Twój sklep i rozważają zakup. Przekonaj ich do tego, prezentując reklamy w przeglądanych przez nich witrynach, aplikacjach i filmach. A jeśli jeszcze cię nie znają – przedstaw im się, serwując przyciągające oko reklamy. Bądź zawsze w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!