Bezpłatna konsultacja

Google Ads vs Microsoft Advertising - porównanie luty 2023

Kategoria: Google Ads

Ostatnie tygodnie to wielki hype na wyszukiwarkę Bing. Jest to zrozumiałe i spowodowane głównie nową funkcjonalnością budowaną wokół zintegrowanego ChatGTP. Dziś postanowiliśmy spojrzeć jak wygląda porównanie kluczowych parametrów reklamy dla systemu reklamowego Microsoft Advertising do Google Ads.

Będąc oficjalnym partnerem Microsoftu w zakresie reklamy, realizujemy kampanie w Bingu od początku ubiegłego roku jako jedna z pierwszych polskich agencji. Dzięki temu mamy też sporą pulę stron do ocenienia. Na potrzeby badania wzięliśmy pod uwagę kilkadziesiąt sklepów internetowych, które:

  • korzystają z obu systemów
  • realizują tradycyjne zakupy poprzez koszyk

Efekty badania mocno nas zaskoczyły. Podobne badanie, ale na dużo mniejszej próbie, przeprowadziliśmy rok temu. Wtedy oczywiście ruch z Binga bardzo mocno odstawał od skali Google Ads, ale za to parametry "jakościowe" były na wyższym poziomie. Jak to wygląda dziś?

  • średni CTR wyższy jest w Google Ads (2,04% vs 0,97%)
  • średnie CPC wyższe jest w Microsoft Advertising (0,50 zł vs 0,42 zł)
  • uśredniony ROAS wyższy jest w Google Ads (862,06% vs 829,14%)

f1NVv.png

Czym jest to spowodowane? Popularyzacją usługi i znacznie większą liczbą reklamodawców niż np. w pierwszym kwartale ubiegłego roku? Warto jednak równocześnie zwrócić uwagę na rosnący udział ruchu z Bing Ads (Microsoft Advertising). Rok temu w podobnym pojedynku ruch z Binga stanowił ok. 6-7%... Dziś Bing Ads odpowiada za:

  • 8,94% kliknięć
  • 17,09% wyświetleń (‼️)
  • 9,89% przychodów

Zawężając analizę do Google Ads i Bing Ads, rok temu tylko jedna na 14 transakcji pochodziła z wyszukiwarki Microsoftu. Dziś jest to już 1 na 10!

Może to już najwyższa pora dodać Bing Ads do swoich działań reklamowych? Jako Oficjalny Partner Microsoftu, z chęcią w tym pomożemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!