Ostatnie tygodnie to wielki hype na wyszukiwarkę Bing. Jest to zrozumiałe i spowodowane głównie nową funkcjonalnością budowaną wokół zintegrowanego ChatGTP. Dziś postanowiliśmy spojrzeć jak wygląda porównanie kluczowych parametrów reklamy dla systemu reklamowego Microsoft Advertising do Google Ads.
Będąc oficjalnym partnerem Microsoftu w zakresie reklamy, realizujemy kampanie w Bingu od początku ubiegłego roku jako jedna z pierwszych polskich agencji. Dzięki temu mamy też sporą pulę stron do ocenienia. Na potrzeby badania wzięliśmy pod uwagę kilkadziesiąt sklepów internetowych, które:
- korzystają z obu systemów
- realizują tradycyjne zakupy poprzez koszyk
Efekty badania mocno nas zaskoczyły. Podobne badanie, ale na dużo mniejszej próbie, przeprowadziliśmy rok temu. Wtedy oczywiście ruch z Binga bardzo mocno odstawał od skali Google Ads, ale za to parametry "jakościowe" były na wyższym poziomie. Jak to wygląda dziś?
- średni CTR wyższy jest w Google Ads (2,04% vs 0,97%)
- średnie CPC wyższe jest w Microsoft Advertising (0,50 zł vs 0,42 zł)
- uśredniony ROAS wyższy jest w Google Ads (862,06% vs 829,14%)
Czym jest to spowodowane? Popularyzacją usługi i znacznie większą liczbą reklamodawców niż np. w pierwszym kwartale ubiegłego roku? Warto jednak równocześnie zwrócić uwagę na rosnący udział ruchu z Bing Ads (Microsoft Advertising). Rok temu w podobnym pojedynku ruch z Binga stanowił ok. 6-7%... Dziś Bing Ads odpowiada za:
- 8,94% kliknięć
- 17,09% wyświetleń (‼️)
- 9,89% przychodów
Zawężając analizę do Google Ads i Bing Ads, rok temu tylko jedna na 14 transakcji pochodziła z wyszukiwarki Microsoftu. Dziś jest to już 1 na 10!
Może to już najwyższa pora dodać Bing Ads do swoich działań reklamowych? Jako Oficjalny Partner Microsoftu, z chęcią w tym pomożemy!