Bezpłatna konsultacja

Google Analytics 4 - myki i triki e-commerce #2

Kategoria: Google Ads

Myki i triki e-commerce to nasz nowy cykl wideoporad. Nie znajdziesz tam reklam drogich narzędzi i skomplikowanej terminologii. To dawka praktycznych wskazówek, które każdy będzie mógł wdrożyć we własne działania reklamowe.

W odcinku #2 dowiesz się, dlaczego powinieneś wdrożyć na swojej stronie Google Analytics 4, a także dlaczego tak naprawdę chcesz to zrobić! Dowiesz się jak Twoją analitykę wesprze sztuczna inteligencja i o ile lepsze będą raporty. Oczywiście poruszymy również zagadnienie porównywania danych rok-do-roku, które będzie bardzo utrudnione jeśli nie wdrożyłeś GA4 na początku lipca 2022 roku!

Prowadzisz działania marketingowe dla swojego sklepu czy strony internetowej? Korzystasz z takich rozwiązań jak Google Ads, Facebook Ads, pozycjonowanie, email marketing, sieci afiliacyjne czy czegokolwiek innego? Jeżeli tak, to na pewno wiesz czym jest Google Analytics i na bieżąco go używasz. Ten program w świetny sposób agreguje dane dotyczące jakości ruchu Twoich działań online.

Już od 1 lipca 2023 roku aktualnie wykorzystywana wersja Google Analytics zostanie wyłączona. Co to oznacza? Oznacza to mniej więcej tyle, że od tego dnia nie będą już się zbierały dane dotyczące tego, co dzieje się na Twojej stronie internetowej. Wiem, że do tej daty zostało jeszcze sporo czasu. Jednak w tym artykule podpowiem Ci, dlaczego musisz przejść na Google Analytics 4 już dziś oraz dlaczego warto to zrobić.

Porównanie danych rok po roku

Wyłączenie skryptów Universal Analytics odbędzie się tak naprawdę dopiero za rok. Jednak jeżeli korzystasz z Google Analytics i analizujesz swoje dane rok do roku, to już teraz powinieneś zbierać dane Google Analytics 4. W Google Analytics 4 zmieniła się całkowicie struktura zbierania danych i pomijając już cały aspekt techniczny, nie da się tych danych porównać ze sobą. Mam na myśli tutaj oczywiście dane Universal Analytics z Google Analytics 4.

Wybrakowane dane

Universal Analytics jest to narzędzie, z którego korzystamy już bardzo długo i jego architektura jest po prostu przestarzała. Obecnie normą jest, że zanim użytkownik dokona zakupu czy konwersji na naszej stronie internetowej, trafi do nas z różnych źródeł, korzystając przy okazji z różnych urządzeń, takich jak telefon, komputer czy aplikacja mobilna. Kiedyś ścieżka była dużo prostsza i Universal Analytics z tymi zmianami radzi sobie powiedzmy średnio. W Google Analytics 4 nie skupiamy się już na samych sekcjach, ale na użytkowniku i zdarzeniach, a użytkownik już nie jest samym ciasteczkiem. Samo narzędzie identyfikuje użytkownika zarówno po plikach Cookies, po User ID i Google Signals, dzięki czemu korzystając z tych wszystkich narzędzi Google jest w stanie pokazać faktyczną i rzeczywistą albo zbliżoną przynajmniej do rzeczywistej liczby użytkowników.

Sztuczna inteligencja

Jedną z zalet Google Analytics 4 jest w dużej mierze wykorzystywanie sztucznej inteligencji i prognozowanie. Np. Google Analytics 4 jest w stanie wskazać nam odbiorców, którzy z bardzo dużym prawdopodobieństwem będą gotowi dokonać zakupu w ciągu najbliższych 7 dni. Jak wykorzystać te informacje?

Dużo większe możliwości tworzenia raportów niestandardowych

Kolejną zaletą Google Analytics 4 jest możliwość tworzenia spersonalizowanych raportów. Możemy korzystać z kreatora spersonalizowanych raportów, ścieżek konwersji czy przepływu użytkowników. Tworząc te raporty możemy korzystać z gotowych szablonów, które posiadają wykresy, dzięki czemu nasze dane będą już o wiele łatwiejsze do interpretacji niż takie same “suche” dane. Jeśli prowadzisz również kampanię na YouTube, to wiedz, że Google Analytics 4 pozwoli Tobie również interpretować i analizować ścieżki konwersji właśnie z filmów na YouTube, ale już nie tylko przez samo kliknięcie użytkownika w reklamę i przejście na stronę, ale również przez samo obejrzenie wideo, dzięki czemu ta analiza będzie dużo dokładniejsza.

Model atrybucji

Ostatni punkt, o którym chciałbym napisać, to jest model atrybucji. Czym jest model atrybucji? Można powiedzieć, że jest to po prostu sposób interpretowania danych. W Universal Analytics dominującym modelem atrybucji był non direct last click, a analiza raportów w innych modelach atrybucji była dosyć utrudniona.

W Google Analytics 4 mamy do wyboru już na starcie kilka modeli atrybucji, dzięki czemu możemy dopasować dany model atrybucji do naszego biznesu i naszych potrzeb. Analiza danych będzie dokładniejsza. Zmian i zalet jest oczywiście dużo więcej. Jednak jak widzisz, Google Analytics 4 jest obecnie bardziej dopasowany do aktualnych potrzeb reklamodawców i sprzedawców. Dlatego właśnie warto, abyś pomyślał już dziś o wdrożeniu Google Analytics. 4.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!