Blog Traffic Trends
Close up of female hand holding carton box

Google Answer Box – nowy element wyników wyszukiwania

Answer Box to nowa funkcjonalność widoczna coraz częściej w wynikach wyszukiwania Google. Można ją obserwować zaraz pod reklamami Adwords i nad wynikami organicznymi.

Idea tego elementu jest bardzo szczytna. Dać użytkownikowi najlepszą możliwą odpowiedź, w najłatwiejszej do „strawienia” formie. Answer Box mocno poprawia użyteczność Google dla wyszukań mobilnych. Często nie musimy przechodzić na żadną zewnętrzną stronę www aby dowiedzieć się tego co nam jest potrzebne. Answer Box stwarza tez nowe możliwości i pola do walki dla marketerów.

Piękny przykład zaobserwowaliśmy dla frazy „chinosy”, o którą to walczą zaciekle Zalando i Vistula:

answer box

Klienci Traffic Trends już od początku wyświetlania Answer Boxa są w nim obecni:

answer box

Nierzadko jest to idealna metoda na zdobywanie wartościowego ruchu dla fraz mocno obleganych reklamami Adwords – tak jak widać to na powyższym przykładzie.

Co ważne, Answer Box nie jest zarezerwowany dla strony z pierwszego miejsca wyników wyszukiwania! W tej konkurencji wygrywa najlepsza struktura strony www, która zawiera odpowiedź na poszukiwane zapytanie.

Jak wynika z wielu badań nad klikalnością wyników wyszukiwania, pierwsza pozycja otrzymuje zazwyczaj około 30% przeklików. Answer Box zapewne zmieni te liczby. Oczywistym jest, że część zapytań zakończy się na zapoznaniu z treścią Answer Boxa. Na szczęście liczba znaków w tym polu jest ograniczona i w wielu przypadkach użytkownicy bedą przeklikiwali się na stronę docelową.

Należy powtórzyć ponownie, że jest to też ogromna szansa dla stron z dalszych pozycji wyników do mocnego zaistnienia na ważne frazy. Kluczem do sukcesu będzie wzorowa optymalizacja kodu strony – jedna z mocnych stron naszej usługi SEO.

Kryteria, które pozwolą Ci się znaleźć w polu Answer Box jak zwykle są owiane tajemnicą ale wiele źródeł potwierdza korelację z następującymi czynnikami:

1. Strona musi posiadać dobrze zoptymalizowaną wersję desktopową i mobilną

2. Strona musi znajdować się w pierwszej 20 wyników na daną frazę

3. Pierwsze zdanie treści musi odpowiadać na szukane pytanie „w pigułce”

4. Treść musi być poprawnie formatowana: treść zapytania powinna znajdować się w tagu H1

5. Strona musi zebrać dobre metryki zachowania użytkowników: współczynnik odrzuceń, czas na stronie, liczba stron na wizytę.

Answer Box najbardziej lubi występować na odpowiedzi na zapytania połączone z pytaniem np. Jak zrobić, Jak, Co to jest, Gdzie… itp.


Dowiedz się więcej: optymalizacja sklepu internetowego

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy