Blog Traffic Trends
szybkość strony

Google będzie ostrzegać przed powolną stroną

Jak doskonale wiecie, staramy się informować Was o nowinkach ze świata SEM na bieżąco. Nie będziemy jednak w tym „nudnym” okresie fascynować się zmianą koloru gwiazdek w wynikach wyszukiwania, lecz przejdziemy do tematów trochę poważniejszych. Po wprowadzeniu informacji o stronach mobile-friendly, Google zabiera się za strony powolne.

Szybkość strony ma znaczenie!

Już od niespełna pięciu lat szybkość strony internetowej jest czynnikiem, który ma wpływ między innymi na ranking w wynikach wyszukiwania. Strony zbyt wolne musiały liczyć się z konsekwencjami w postaci obniżenia pozycji rankingowej, a mimo to zdarzało się trafić w wynikach organicznych na adresy www, których przejrzenie i tak było bardzo utrudnione. Teraz, wychodząc na przeciw oczekiwaniom internautów, a także w trosce o jakość naszych wyszukań, Google chce problem wyeliminować.

 

Sposobem na to nie ma być jednak wyrzucanie stron z rankingu lecz wyraźny, czerwony przycisk „SLOW” umieszczony przy powolnej stronie w wynikach:

slowsites
cc: Neeraj Kayastha

 

Google póki co nie odniosło się do tych testów i nie określiło jakich stron zmiana ta ma dotyczyć i kiedy ma zostać wprowadzona masowo. Dlatego też spodziewajcie się aktualizacji tej wiadomości!

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy