Blog Traffic Trends

Google Marketing Live 2018 – idzie nowe!

10 lipca odbyła się kolejna konferencja Google pod szyldem „Marketing Live”. Tegoroczną edycję zapowiadano jako obwieszczenie sporej dawki nowości w systemie reklamowym Google, których rąbka odsłonięto już przed dwoma tygodniami w Rydze na CEE Agency Day. O czym usłyszeliśmy dziś?

Przeczytaj naszą relację z Google CEE Agency Day 2018

Trend nie różnił się niczym od tego, co usłyszeliśmy w stolicy Łotwy. Machine Learning i dbałość o szczegóły w celu dostarczenia jak najwyższej efektywności to główne kierunki rozwoju Google. Ujednolicono również nazewnictwo wielu narzędzi, co związane jest ze wspominaną przez nas zmianą Google AdWords na Google Ads.

Poniżej w telegraficznym skrócie przedstawiamy Wam najważniejsze informacje z Marketing Live, które na pewno rozwijać będziemy w kolejnych miesiącach na naszym blogu!

* Google AdWords zmienia się w Google Ads i spinać będzie w sobie wszystkie elementy systemu reklamowego Google m.in. reklamę w wyszukiwarce, w serwisie Youtube, na mapach oraz w Google Play;

* w serwisie Youtube, który rośnie pod kątem zasięgów i efektów sprzedażowych, dostępne będą nowe rodzaje kampanii video. Jeden służyć będzie maksymalizacji zasięgów reklamowych (TrueView for reach), drugi na celu będzie miał maksymalizację realizacji celów (TrueView for action);

* dodatkowo w serwisie pojawi się niebawem nowa, ulepszona strategia ustalania stawek reklamowych pozwalająca na maksymalizację stawek i osiąganie jak najwyższych rezultatów reklamowych;

* w reklamie tekstowej w wyszukiwarce pojawi się nowy format, Responsive Search Ads. Dzięki możliwościom dodania kilkunastu wariantów nagłówków i wielu wariantów tekstu reklamy Google automatycznie uczyć będzie się najlepszych kombinacji tworząc teksty reklamowe dostosowane do odbiorców. Format do końca roku ma być dostępny dla polskich firm, a da im on możliwość zwiększenia liczby znaków w tekstach reklamowych;

* podczas zarządzania kampanią reklamową skorzystać będziemy mogli z Landing Page Speed Score, które będzie dla reklam mobilnych codziennie oceniać szybkość ładowania ustalonej strony docelowej, na którą kierujemy ruch reklamowy;

* dla użytkowników (tych niezalogowanych też!), którzy nie wyłączą tej opcji, Google Analytics zacznie łączyć dane z różnych odbiorników, co pozwoli na wdrożenie remarketingu na różnych urządzeniach dla tego samego odbiorcy (cross device). Dane te wykorzystywane będą też w raportach w Google Analytics, co pozwoli na lepsze prowadzenie kampanii i skuteczniejszą analizę danych;

* dla małych firm wprowadzony zostanie format Smart Campaigns, które pozwolą w sposób prosty i szybki zrealizować wiele najważniejszych dla firm celów (połączeń, kontaktu, wizyt). Format ten łączyć będzie w sobie reklamy w kilku kanałach w tym m.in. w wyszukiwarce i na mapach, a dostępny będzie również dla firm, które nie mają swojej strony www;

* dla sklepów internetowych ulepszony zostanie model kampanii produktowych, co zaowocuje powstaniem Smart Shopping Campaigns. Pierwsze testy wykazały 20-30% wzrost przychodów z kampanii. Co ciekawe Google pracuje mocno również nad automatyzacją w zakresie tworzenia feedu produktowego, a także nad budową automatycznych integracji dla platform e-commerce do wdrażania kampanii produktowych;

* dla firm, których celem jest wizyta w punkcie stacjonarnym oddany zostanie format Local Campaigns, który dynamicznie tworzyć będzie reklamy w różnych, skutecznych miejscach, które mają zwiększyć liczby wizyt;

* ze względu na bardzo dobre wyniki kampanii Hotel Ads format ten zmieni się w Hotel Campaigns i będzie dostępny dla większej liczby reklamodawców;

* zaawansowane narzędzia do prowadzenia kampanii i analizy ruchu w internecie, między innymi Analytics 360 i doubleclick, połączone zostaną w Google Marketing Platform.

Tak jak wspominaliśmy we wstępie, na pewno będziemy Was o wszystkim na bieżąco informować, więc bądźcie czujni i czekajcie na nowości, które pozwolą nam dostarczyć Wam jeszcze większej liczby Klientów.

Całość dzisiejszej konferencji obejrzeć możecie poniżej:

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy