Infografika Twoją drogą do sukcesu!

SEO

Graficzna prezentacja danych i informacji jest jedną z najbardziej niedocenianych przez sklepy internetowe, a zarazem jedną najstarszych form komunikacji. Już jaskiniowcy prezentowali informacje o swoich polowaniach za pomocą malowideł na ścianach. Nie bądź gorszy od jaskiniowca, zrób sobie infografikę!
Po co mi infografika

W dobie internetowych zakupów coraz częściej wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, podczas jazdy tramwajem, samochodem (nie polecamy) czy podczas lunchu w restauracji sprawne przekazywanie skondensowanych informacji jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Infografika pozwala przedstawić bardzo duże zbiory informacji za pomocą jednego obrazu zrozumiałego dla każdego niezależnie od kontekstu językowego, wiekowego, czy kulturowego. Najważniejszą zaletą infografiki w sklepie internetowym jest możliwość graficznego opisu produktu, który będzie zrozumiały i przekaże wszystkie ważne informacje o oferowanym produkcie takie jak wymiary, zalety, dopasowania itd.

Oczywiście dane podane w tabeli również doskonale się sprawdzą, chyba że będziemy mieli do czynienia z produktami i wymiarami mniej oczywistymi niż wysokość i szerokość. Weźmy dla przykładu rozmiarówkę wysokich butów, gdzie poza samym rozmiarem stopy znaczenie ma również, chociażby obwód łydki.

Trzeba pamiętać, że nie każdy musi wiedzieć, co to jest cholewka, a na dodatek jak zmierzyć jej rozmiar. Oczywiście taką informację użytkownik może pozyskać z wyszukiwarki, ale wtedy ryzykujemy utratę klienta. Znacznie lepszym sposobem będzie uzupełnienie tabeli z rozmiarami o infografikę.

Infografika na ratunek!

Zakupy ubrań to dla wielu ludzi duży problem. Związany jest nie tylko z koniecznością robienia zakupów, ale również z odrobiną znajomości tego, jak się ubrać, żeby wyglądać dobrze i modnie. Na pomoc przychodzą tutaj niezliczone modowe blogi z poradami na ten temat. Sprawa staje się dzięki temu znacznie prostsza — wystarczy przeczytać kilkadziesiąt wpisów, zapoznać się z opiniami i przejrzeć morze zdjęć. Jeśli naszym celem jest doprowadzenie użytkowników sklepu do stanu znanego z centrów handlowych…

… to jest to jak najlepsze podejście. Warto pokusić się jednak o stworzenie infografiki, która całą wiedzę na temat konkretnych produktów odzieżowych zamknie w prostej, czytelnej i przystępnej formie.

Zastosowanie tego typu infografik na kartach produktów może w dużym stopniu ograniczyć liczbę „uciekających” użytkowników, a sprytne jej wykorzystanie może doprowadzić nawet do zwiększenia wartości koszyka zakupowego. Takim pomysłem może być np. uzupełnienie infografiki z garniturami np. o połączenia kolorystyczne poszetek, pasków, butów, krawatów i muszek. Ważne, żeby cała informacja mieściła się w jednym polu widzenia i nie wymagała żadnej dodatkowej analizy.

Nie można zapomnieć również o najważniejszej kwestii związanej z obrazem. Nasz mózg po prostu lubi obrazki. Wg różnych badań za analizę obrazu dostarczanego do mózgu przez oczy odpowiada około 50% naszych neuronów. Każde słowo, które czytamy traktowane, jest przez nasz mózg jak jeden obraz, który musi zostać przeanalizowany i połączony w całość z resztą — dopiero wtedy jesteśmy w stanie uzyskać pełny kontekst i wyciągnąć z tekstu informacje. Takie działanie zużywa bardzo dużo zasobów i choć nie zdajemy sobie z tego sprawy, jest dla mózgu bardzo męczące. Zastosowanie prezentacji graficznej w znacznym stopniu odciąża mózg i pozwala znacznie szybciej poznać kontekst. W efekcie w sklepach, w których stosowane są infografiki ogólne odczucia z użytkowania sklepu mogą być wyższe właśnie ze względu na to, że nasz mózg nie musi być tak mocno skupiony na tym, co przeglądamy, a przez to czujemy się bardziej zrelaksowani podczas zakupów online.

Buduj naturalny profil linkowania i świadomość marki

Infografika jest doskonałym sposobem na pozyskiwanie naturalnych linków do naszego sklepu, co może w realny sposób przełożyć się na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Często udostępniana infografika jest również doskonałym sposobem na zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Za umieszczenie logo w jakimkolwiek portalu internetowym trzeba zapłacić niemałe pieniądze, infografika pozwala nam na pojawienie się na pierwszych stronach poczytnych serwisów zupełnie za darmo (nie wliczając kosztów wykonania infografiki).

Zabieramy się za tworzenie infografiki

Przede wszystkim konieczne jest utworzenie listy zasobów, które będziemy musieli pozyskać, aby infografikę stworzyć:

  • Pomysł
  • Zbiór danych
  • Opracowanie
  • Projekt graficzny
Pomysł

Jest to jeden z najtrudniejszych etapów. Wielu właścicieli sklepów uważa, że ich branża nie prezentuje żadnych istotnych danych, które warto prezentować na infografikach, a nawet jeśli to nikt nie będzie chciał ich udostępniać. To bardzo duży błąd w myśleniu na temat swojego biznesu. Właściciel sklepu jest na pierwszej linii danych statystycznych o tym, na co ludzie wydają pieniądze i jak je wydają. Nie ma się co oszukiwać — zaglądanie do cudzych portfeli jest jedną z tych rzeczy, które ludzie uwielbiają robić. Przykładowe pomysły na infografikę dla różnych branż:

  • branża dziecięca – rodzaje zabawek jakimi bawią się dzieci
  • motoryzacyjna – co najczęściej psuje się w Audi
  • obuwnicza – Najmodniejsze kolory butów.
Zbieranie danych

W zaprezentowanych przypadkach niemalże wszystkie przydatne dane możemy pozyskać ze statystyk sprzedaży we własnym sklepie. Warto jednak uzupełnić je o dodatkowe ogólnodostępne dane demograficzne i inne. Wszystko zależy od tego, jaki efekt ma zostać uzyskany.

Opracowanie infografiki

To jeden z najważniejszych etapów w pracy nad infografiką. Dane, które prezentujemy, muszą być atrakcyjne i niestandardowe. Warto podawać w nich konkretne wartości i porównywać je z innymi danymi. W przykładowej infografice na temat najmodniejszych kolorów butów, można podać nie tylko ile pieniędzy klient średnio, wydaje na niebieskie buty, ale przeobrazić tę liczbę w jej procentowy udział w średnich zarobkach w naszym kraju. Jest to ciekawe ujęcie tej danej, które daje znacznie większe pole do popisu portalom, które będą chciały naszą infografikę wykorzystać.

Pamiętać trzeba też o samej nazwie infografiki. Jest to dość brutalne, ale sama jej nazwa musi być przyciągająca, musi wzbudzać emocje, a tym samym zaangażowanie. Dla przykładu zmiana nazwy infografiki z “Najmodniejsze kolory butów” na “Polacy nienawidzą czarnych butów” lub “Polacy wydają 20% pensji na buty” może przyczynić się do znacznie większego zainteresowania.

Projekt graficzny

Pamiętając, że infografika ma budować świadomość naszej marki, trzeba pamiętać, aby jej kolorystyka i styl kojarzyły się z naszym sklepem. Warto również pamiętać o tym, aby logo naszego sklepu i jego ewentualny adres były tak umieszczone, aby ich ewentualne wycięcie i przerobienie grafiki było maksymalnie utrudnione, a jednocześnie nie przeszkadzało w jej odbiorze. Jeśli infografika będzie faktycznie dobra to trzeba liczyć się z tym, że będzie przerabiana i wykorzystywana przez podmioty, które będą chciały skorzystać z popularności, którą wypracowaliśmy.

Dodaj komentarz

2 odpowiedzi na “Infografika Twoją drogą do sukcesu!”

  1. Zastanawia mnie czy infografiki są warte zachodu. Wprawdzie wpływają dobrze na indeksowanie strony ale wymaga to dodatkowych nakładów finansowych od firmy (opłacenie firmy graficznej itp.). Znacznie łatwiej jest poprawić widoczność w Google poprzez np. link building

    • Wszsytko zależy od tego jakiej jakości linków poszukujemy. Jeśli nawet infografika będzie nas kosztowała kilka lub kilkanaście tysięcy, ale przyczyni się do pozyskania 300 linków z ogólnopolskich i ogólnoświatowych dzienników, to zdecydowanie finansowo wyjdziemy na duży plus. Infografiki, to jedna z opcji, która pozwala rozbudowywać profil linkowania i dodatkowo poprawia UX sklepu, co jest tutaj kluczowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wojciech Haremza

Wojciech Haremza

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!