Instagram w biznesie - jak osiągnąć sukces?

Asia Radecka

Social media | 2018-11-27 | 5 min czytania

Instagram w biznesie - jak osiągnąć sukces?

Podczas przygotowywania planu działań marketingowych, najczęściej największy nacisk kładzie się na działania na Facebook’u. Planując promocję czy komunikację, to właśnie portal Marka Zuckerberga wiedzie prym. Jednak nie można zapominać o Instagramie, który również zalicza się do układanki marketingu marki w Social Media, a nawet śmiało można powiedzieć, że jest jej kluczowym elementem. Jego największa siła tkwi w prezentowanej opowieści wizualnej, którą chcemy przekazać naszym odbiorcom.

Instagram ma ponad miliard kont z całego świata, które są aktywne każdego miesiąca, ponad 500 mln kont na całym świecie, które aktywne są każdego dnia, 80% kont, które obserwują jakąś firmę, a także ponad 400 milionów kont, które każdego dnia korzystają z Instagram Stories. Jak wykorzystać potencjał tego medium, aby prowadzić udany profil biznesowy?

Określ swoje cele

Kluczowym krokiem, podobnie jak na innych portalach, tak i na Instagramie jest zdefiniowanie celu. Określenie, dlaczego nasz sklep, bądź marka mają zaistnieć na Instagramie. Istotne jest wyznaczenie najważniejszych celów, zaplanowanie kolejnych kroków, systematyczne wdrażanie ich w życie oraz dążenie do osiągnięcia założeń. Odpowiednio zdefiniowana grupa docelowa oraz zaplanowanie całej koncepcji publikowanego contentu pozwoli stworzyć spójny obraz brandu, pozycjonujący markę i budujący jej pożądany wizerunek w oczach określonej grupy klientów.

Zoptymalizuj swój profil

Na samym starcie najważniejszym zadaniem jest skonfigurowanie profilu. Kluczowe jest ustanowienie rozpoznawalnej nazwy profilu, aby fani mogli łatwo go znaleźć w gąszczu innych markowych kont. Profil powinien być publiczny, aby móc ułatwić obserwatorom śledzenie prezentowanych treści. Warto uzupełnić również dokładnie wszystkie dane do swojego profilu, nie zapominając o podaniu linku do swojej strony www w opisie firmy - to zwiększy prawdopodobieństwo wejścia w witrynę bezpośrednio z profilu na Instagramie.

Twórz interesujące treści i inspiruj

Instagram wpisuje się w trend ‘marketingu obrazkowego’, którego głównym celem jest promocja produktów oraz kreowanie wizerunku sklepu czy też marki, przy pomocy zdjęć i materiałów video. Wiąże się to z faktem, iż obserwatorzy coraz mniej czasu poświęcają na czytanie treści informacyjnych oraz promocyjnych. Większą uwagę przywiązują do opublikowanych grafik i dzięki nim możemy wywołać pozytywne emocje. Coraz więcej ludzi korzysta ze smartfonów i tabletów, a na ich ekranach lepiej prezentują się zdjęcia i filmy niż długie teksty, które muszą rozwinąć, aby doczytać do końca. Publikowane treści powinny prezentować pracę sklepu/marki od kuchni. Nie należy popadać w rutynę, a powinno się wstawiać ciekawe i oryginalne materiały. Świetnie sprawdzają się również posty, które przedstawiają pracowników, produkty, ważne wydarzenia z życia firmy. Nic bardziej nie przyciąga i nie angażuje instagramerów, jak ludzka strona dnia pracy. Im bardziej użytkownikowi bliski jest profil Twojej firmy, tym większa szansa, że zacznie go na bieżąco obserwować i angażować się.

Przemyślane działanie

Ważnym elementem jest branding marki! Jeżeli sklep, bądź brand ma swoją określoną identyfikację wizualną, to powinna być ona również wykorzystywana na Instagramie. Grafiki powinny być spójne, przemyślane oraz najwyższej jakości. Tworzenie wysokiej jakości materiałów na Instagramie wcale nie musi być trudne. Do przygotowania profesjonalnie wyglądających zdjęć i filmów w zupełności wystarczy telefon. Wystarczy wykorzystać instagramowe filtry oraz dostępne narzędzia m.in. do tworzenia boomerangów czy mini materiałów video. Należy również pamiętać o hashtagach, w których drzemie olbrzymia siła. Powinny one w jak największym stopniu odzwierciedlać i odwoływać się do prezentowanej przez nas marki. Można stworzyć # – słowo klucz, który będzie unikatowy i zawsze będzie nakierowywać na posty profilu, który prowadzimy.

Zaangażowanie na profilu

Aby nasze działania na Instagramie były skuteczne, oraz pozwoliły nam osiągnąć sukces poza publikowaniem zdjęć oraz materiałów video, niezwykle istotnym aspektem jest również interakcja oraz nawiązywanie kontaktu z obserwatorami.  Należy pamiętać, że to właśnie oni są naszym potencjalnym targetem. Bądźmy aktywni, odpowiadajmy na pojawiające się komentarze, w razie konieczności rozwiązujmy sytuacje kryzysowe.

Inwestuj w reklamy

Instagram nie służy wyłącznie do kreowania wizerunku, ale również jest źródłem generowania wysokiej jakości ruchu, dzięki dostępnym formatom promocji. Reklamy na Instagramie są wyświetlane w efektownym, linearnym formacie w samym sercu wizualnej inspiracji. Instagram korzysta z tych samych zaawansowanych narzędzi reklamowych co Facebook. To sprawia, że możemy konfigurować, wyświetlać i monitorować kampanie w taki sam sposób, jak na Facebooku.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!