Posiadanie profilu na Instagramie jest dziś tak samo ważne, jak posiadanie konta na Facebooku. Wiele firm ma dziś swój profil, który jest dostosowany do biznesu i dlatego też aplikacja Instagram idzie śladami Facebooka i wprowadza rozwiązania dla użytkowników biznesowych. Instagram Business Profiles wzorowany jest na Facebook Brand Page i obecnie przechodzi testy.
Widząc korzystne zmiany na Facebooku, Mark Zuckerberg wprowadza zmiany do popularnej aplikacji Instagram. Od początku roku firma ta pracowała nad zmianami profili dedykowanych użytkownikom biznesowym. Jak donosi portal Mashable, Instagram oficjalnie potwierdził, iż zmiany, które zostały wprowadzone obecnie udostępnione są małej grupie użytkowników, którzy mają możliwość przetestowania nowych funkcji. Co się zmieniło? Otóż profile biznesowe zostały wyposażone w kilka bardzo przydatnych funkcji, które z pewnością przyniosą właścicielom sklepów korzyści.
Pierwsza zmiana, która odróżnia profile biznesowe od profili użytkowników prywatnych, to dodanie przycisku KONTAKT obok dobrze znanego OBSERWUJ. Po jego kliknięciu pojawi się nowe menu, które umożliwi skorzystanie z kolejnych możliwości aplikacji.
Znajdziemy tam między innymi lokalizację, gdzie po jej wybraniu zostaniemy przeniesieni do nowego okna, a w przypadku urządzeń działających na oprogramowaniu iOS zostaniemy przekierowani do aplikacji MAPY, gdzie znajdziemy dokładna informację, gdzie znajduje się sklep danej marki lub siedziba firmy. Opcja ta jak zapowiada Instagram, będzie szczególnie istotna dla lokalnych sklepów czy restauracji.
Kolejną zmianą będzie możliwość napisania wiadomości e-mail do danego sklepu, bez potrzeby szukania go na stronie internetowej. Jak podaje portal Tech Crunch jest to dość zastanawiające, że Instagram wybrał kontakt przez tradycyjną wiadomość, a nie oparł komunikacji o swój własny system - Messenger. Z drugiej strony większość kontaktów biznesowych nadal odbywa się drogą mailową. Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo, że z czasem nawet i to się zmieni.
Trzecia zmiana dotyczy kategoryzacji profili. Zostaną utworzone kategorie, do których dopasować się będą mogły konkretne profilowe firmowe (wśród kategorii będzie m.in. Odzież, Blog, Sportowiec, Produkt/Usługa). Biznesowe profile na tą chwilę są w fazie testów i nie znamy dokładnej daty oficjalnej premiery, gdy tylko ją poznamy poinformujemy Was o tym. Jeśli chcecie ulepszyć swoje profile na Instagramie i zwiększyć swoją sprzedaż napiszcie do nas! Pomożemy Wam i Waszym biznesom!