Kampanie Demand Gen, czyli kampanie generujące popyt to rozwiązanie od Google Ads, które wykorzystuje zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji do automatycznego tworzenia reklam. Umożliwia podniesienie rozpoznawalności marki, pozyskanie potencjalnych klientów oraz zwiększenie liczby konwersji poprzez personalizację komunikacji.
Kampanie Demand Gen oferują szereg korzyści:
Personalizacja i automatyzacja: Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji reklamy są automatycznie dostosowywane do indywidualnych preferencji i zachowań użytkowników, co zwiększa ich skuteczność.
Zwiększenie świadomości marki: Precyzyjne targetowanie i wyświetlanie reklam w odpowiednich momentach sprawia, że kampanie Demand Gen pomagają w budowaniu świadomości marki wśród odpowiednich grup docelowych.
Generowanie leadów: Poprzez skierowanie reklam do osób, które są bardziej skłonne do podejmowania interakcji z marką, kampanie Demand Gen sprzyjają pozyskiwaniu potencjalnych klientów i generowaniu leadów.
Zwiększenie sprzedaży: Dzięki skutecznemu prowadzeniu użytkowników przez wszystkie etapy lejka sprzedażowego, kampanie Demand Gen przyczyniają się do zwiększenia konwersji i finalnie sprzedaży.
Wyższy wskaźnik kliknięć i konwersji: Formaty reklam wideo i graficzne są bardziej angażujące niż tradycyjne reklamy tekstowe, co może prowadzić do wyższego wskaźnika kliknięć (CTR) i konwersji. Angażujące treści przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają ich do interakcji z reklamą, co skutkuje większą liczbą leadów, sprzedaży czy odwiedzin na stronie.
Kampanie generujące popyt mogą również pomóc w:
Budowaniu relacji z potencjalnymi klientami: Kampanie te umożliwiają nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami na wczesnym etapie ich ścieżki zakupowej i pielęgnowanie tych relacji aż do konwersji.
Wzmocnieniu przekazu marketingowego: Spójny przekaz w różnych kanałach Google pomaga wzmocnić wizerunek marki i zwiększyć jej rozpoznawalność.
Uzyskaniu przewagi konkurencyjnej: W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku reklamodawcy, którzy wykorzystują kampanie Demand Gen, mogą zyskać przewagę nad tymi, którzy tego nie robią.
Kampanie Demand Gen oferują szereg zalet, dzięki czemu można dostosować je do różnych celów i budżetów.
Również i my, od samego początku wprowadzenia kampanii Demand Gen, aktywnie przeprowadzaliśmy testy nowego formatu na kontach naszych Klientów. Poniżej przykład jednego z takich testów.
Na koncie naszego Klienta koncentrowaliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, dążąc do sprowadzenia na stronę jak największej liczby użytkowników. Aby osiągnąć ten cel, zdecydowaliśmy się wykorzystać kampanie w sieci reklamowej Google Display Network (GDN).
Jedna z kampanii skupiona była wokół niestandardowych list odbiorców, które zostały starannie dobrane, aby dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych użytkowników w sposób bardziej precyzyjny. Te listy obejmowały informacje takie jak adresy URL konkurencyjnych stron, wyszukiwane hasła i używane aplikacje. Dzięki temu mogliśmy dotrzeć do osób, które już wykazują zainteresowanie usługami Klienta, co zwiększyło prawdopodobieństwo konwersji.
Drugą z kampanii skierowaliśmy na gotowe listy odbiorców dostarczane przez Google, co pozwoliło nam dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów, których profile pasowały do naszych kryteriów docelowych.
Dzięki zastosowaniu tych dwóch podejść mieliśmy możliwość dotarcia zarówno do osób wykazujących już zainteresowanie ofertą naszego Klienta, jak i do szerszej grupy osób, które w przyszłości mogłyby zostać zaangażowanymi użytkownikami. To pozwoliło nam efektywnie zwiększyć ruch na stronie Klienta.
Nie chcieliśmy jednak spoczywać na laurach. Zdecydowanie bardziej lubimy próbować nowych rozwiązań i możliwości. W związku z tym postanowiliśmy podjąć wyzwanie i przetestować Demand Gen!
Konfigurując kampanię Demand Gen szczególnie zadbaliśmy o dwa elementy:
precyzyjne kierowanie - przekształcając jedną z kampanii GDN na Demand Gen przejęliśmy również jej kierowanie, były to wspomniane wcześniej listy niestandardowych odbiorców,
atrakcyjny przekaz - postawiliśmy na reklamy graficzne zarówno w formacie reklam karuzelowych, jak i standardowych graficznych generujących popyt, wykorzystaliśmy przykuwające uwagę grafiki i teksty reklam.
Na efekty nie trzeba była dugo czekać. Już po pierwszym miesiącu działania kampanii Demand Gen osiągnęliśmy znaczny wzrost ruchu:
wzrost liczby użytkowników o 46%,
wzrost liczby sesji o 73%,
wzrost liczby sesji z zaangażowaniem o 57%.
Porównując wyniki kampanii Demand Gen z kampanią GDN (przy zbliżonym koszcie) zaobserwowaliśmy, że nowszy format reklamowy Google przynosi nie tylko znacznie większą liczbę odwiedzających i generuje więcej sesji na stronie, ale również osiąga niższe koszty kliknięć. To oznacza, że nie tylko zwiększa się zasięg i zaangażowanie użytkowników, ale również uzyskujemy lepsze rezultaty przy mniejszych nakładach finansowych za kliknięcie w reklamę. Jest to istotna korzyść, która potwierdza skuteczność i efektywność kampanii Demand Gen w porównaniu z GDN.
Zdecydowanej poprawie uległ również wskaźnik CTR - dla kampanii GDN wynosił on 1,68%, a w Demand Gen - 8,53%! Ten znaczny wzrost oznacza nie tylko większą skuteczność w przyciąganiu uwagi użytkowników, ale także większą skłonność do interakcji ze stroną docelową.
Kampanie Demand Gen stanowią rewolucyjne podejście do generowania ruchu na stronie, wykorzystując zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji. Ich potęga tkwi w precyzyjnym kierowaniu reklamami oraz atrakcyjnym przekazie, które skutecznie przyciągają uwagę i generują zainteresowanie potencjalnych klientów.
Kampanie generujące popyt nie tylko zmieniają sposób, w jaki reklamy są tworzone i wyświetlane, ale także rewolucjonizują strategie marketingowe. Wykorzystują one zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, które analizują zachowania użytkowników online, ich preferencje oraz historię przeglądanych treści, aby personalizować serwowane reklamy. To właśnie ta precyzja w kierowaniu reklamami sprawia, że docierają one do odpowiednich osób we właściwym czasie i miejscu, zwiększając szansę na konwersję.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157