Jak mogę wspomóc pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie | 7 min czytania

Jak mogę wspomóc pozycjonowanie sklepu internetowego?

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo trudne. Trzeba posiadać odpowiednią wiedzę SEO, czas na systematyczną optymalizacji strony i pozyskiwanie linków, a także budżet na specjalistyczne narzędzia np. do analizowania strony, czy mierzenia efektów. Dlatego właściciele biznesów online najczęściej zlecają pozycjonowanie swojego sklepu internetowego agencji SEO.

Powierzając promocję witryny specjalistom, otrzymujesz audyt techniczny sklepu, wdrożenie optymalizacji, treści na stronę oraz linki zewnętrzne. Takie kompleksowe działania pozwalają zwiększać widoczność w Google, ruch organiczny i w końcu sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Czy to jednak oznacza, że Twoja rola musi się kończyć na sprawdzaniu efektów pozycjonowania i czytaniu raportów?

Zebraliśmy kilka pomysłów, jak Ty możesz wspomóc pozycjonowanie sklepu internetowego. Wykorzystaj je sam lub zleć je swoim pracownikom, np. poza sezonem, gdy pracy jest mniej lub po prostu gdy nie masz dla nich zajęcia na 8 godzin dziennie.

Niektóre z propozycji są oczywiste, inne nietypowe. Część z nich będzie czasochłonna, część po prostu będzie wymagała wykorzystania sytuacji bądź pomysłu.

Uporządkuj produkty w kategoriach

W codziennej pracy niejednokrotnie spotykamy sklepy internetowe z chaosem w obrębie kategorii. Dotyczy to zarówno nieprzemyślanej struktury menu, jak i skrajnych sytuacji, w których dany produkt zupełnie nie pasuje do przypisanej kategorii.

bokserki

Przykład 1 - Bokserki dostępne w kategorii SPODNIE & LEGGINSY

maseczki

Przykład 2 - Maseczki dostępne w kategorii Kostiumy kąpielowe

Nietrudno się domyślić jak zachowa się użytkownik, gdy w kategorii, która go interesuje, znajdzie zupełnie inne produkty. Opuści sklep!

Nie jest to również sytuacja sprzyjająca pozycjonowaniu. Zaburzona jest bowiem kontekstowość, która odgrywa bardzo ważną rolę. Ścisłe dopasowanie zawartości podstrony do frazy, to pierwszy punkt w strategii pozycjonowania. Dlatego zadanie numer jeden na Twojej liście “to do” - uporządkuj produkty w sklepie, a nowe przypisuj do kategorii już zgodnie ze sztuką!

Dopracuj nazwy produktów

Skoro jesteśmy już przy dodawaniu produktów do sklepu, kolejna kwestia, na którą masz wpływ to nazwy produktów. Możesz je uzupełnić na szybko, podając jedynie rodzaj i model, np. Sandały KRISBUT-1168-6-9

nazwa niedopracowana

Przykład produktu z nazwą niedopracowaną pod kątem SEO

a możesz poświęcić kilkanaście sekund więcej i podać dokładniejszą, bardziej opisową nazwę, uwzględniającą rodzaj, model, płeć, kolor, materiał wykonania itp. otrzymując np. Sandały męskie KRISBUT 1099-2-1 Granatowe.

nazwa dopracowana

Przykład produktu z dobrą nazwą pod kątem SEO

Dokładnie nazywając produkty, zwiększasz liczbę słów kluczowych z tzw. długiego ogona, na które Twój sklep pojawi się w Google.

Zadbaj o dokładne opisy produktów

Wielu właścicieli biznesów online decyduje się zamówić opisy produktów do swojego sklepu internetowego. Bardzo słusznie! Samodzielne przygotowanie setek bądź tysięcy opisów to bardzo trudne i czasochłonne zadanie. Ponadto tekst przygotowany przez copywritera jest poprawny stylistycznie i językowo, a w dodatku zawiera odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, co jest istotne w uzyskaniu wysokiej pozycji.

Nie każdy jednak może sobie pozwolić na taką inwestycję, szczególnie właściciele małych sklepów bądź stawiający pierwsze kroki w e-commerce. Wówczas treści warto przygotować samemu. Pamiętaj, że Twój tekst będzie miał kluczową przewagę - zostanie przygotowany przez eksperta, który zna produkt, widział go, dotknął. Nikt lepiej nie przedstawi cech produktu.

Uważasz, że nie masz zdolności pisarskich? Nawet kilka zdań może sprawić, że to właśnie w Twoim sklepie użytkownik znajdzie wyczerpujące informacje o produkcie i dokona zakupu. Dlatego nie tłumacz się, tylko siadaj i pisz!

Zadbaj o opinie klientów

Drugi, mniej czasochłonny, a jednocześnie sprytny sposób na dodatkowy content na karcie produktu to opinie i recenzje klientów. Dlaczego sprytny? Bo generowany przez samych użytkowników.

Jak to bywa w sieci, użytkownicy niechętnie wystawiają opinie w Internecie, szczególnie te pozytywne. Dlatego właśnie Twoim zadaniem jest o nie powalczyć. Wyślij maila do swoich klientów, zaproponuj coś w zamian (np. rabat na kolejne zakupy bądź punkty w programie lojalnościowym).

Opinie wpłyną nie tylko pozytywnie na SEO Twojego sklepu (dostarczą unikalny content, zwiększą nasycenie słowami kluczowymi), ale również i na sprzedaż. Opinia o produkcie zaraz obok ceny pełni kluczową rolę w procesie decyzyjnym użytkowników.

opinia1

Przykład opinii w sklepie z tkaninami

opinia2

Przykład opinii w sklepie z akcesoriami do jogi

Zbierz pytania klientów do produktu

Na swojej skrzynce mailowej, bądź na czacie sklepowym na pewno masz mnóstwo pytań od internautów w sprawie konkretnego produktu. Zapewne takich informacji nie znaleźli również na innych stronach. Nie zmarnuj potencjału tych treści. Po prostu wstaw na stronę gotowy content.

Jesto to świetny pomysł na unikalny content i ogromna wartość w procesie zakupowym. Bądź o krok przed konkurencją. Bądź o krok bliżej do sprzedaży!

lista pytan

Przykładowa lista pytań dla produktu w sklepie dentystycznym

pytanie klienta

Przykładowe pytanie klienta dla produktu w sklepie oświetleniowym

pytanie klienta2

Przykładowe pytanie klienta dla produktu w sklepie odzieżowym

Przygotuj podstronę FAQ

FAQ to zestaw pytań i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów. Jest to kolejny pomysł na dodatkowy content w Twoim sklepie internetowym. Pytania możesz pogrupować tematycznie i np. wyodrębnić te związane zarówno z wysyłką i zwrotami:

pytania

jak i z ofertą Twojego sklepu:

faq

FAQ tematyczne w sklepie z artykułami ślubnymi

FAQ oprócz elementu content marketingu stanowi doskonałe wsparcie w procesie zakupowym, a Ty oszczędzasz czas konsultantów na udzielanie ciągle tych samych odpowiedzi.

Pisz poradniki eksperckie

O tym jak i po co pisać bloga firmowego napisaliśmy kompleksowy poradnik. Nie zamierzamy ponownie Cię do tego namawiać. Po raz drugi jednak w tym artykule przypomnimy, że to Ty i Twoi pracownicy jesteście ekspertami w swojej dziedzinie. Są tematy, na które nikt lepiej nie napisze tekstu niż Ty. Daj dobry content użytkownikom, a doceni to z pewnością i Google.

Jeśli potrzebujesz więcej argumentów, zobacz nasze case study, jakie korzyści może przynieść prowadzenie eksperckiego bloga.

Zdobądź linki od partnerów

Zatrudniona agencja SEO z pewnością zadba o odpowiedni profil linków Twojego sklepu. Jednak również i w tym aspekcie możesz mieć swój udział. Wykorzystaj swoje kontakty z partnerami biznesowymi, z producentami i poproś o dodanie linku na ich stronie internetowej. Każdy taki naturalny odnośnik jest na wagę złota, bo zwiększa zaufanie wyszukiwarki Google do Twojego sklepu.

Po więcej informacji i przykładów odsyłamy do artykułu: Jak samodzielnie pozyskiwać linki dla sklepu internetowego?

Podsumowanie Jak widzisz, jest wiele obszarów, w których możesz dołożyć swoją cegiełkę w procesie pozycjonowania swojego sklepu internetowego. Większość z nich dotyczy contentu, bo to właśnie content odgrywa kluczową rolę w ustalaniu rankingu. Eksperckość treści to z kolei szczególny aspekt, na który Google kładzie coraz większy nacisk. Tym ekspertem jesteś Ty!

To jak? Od którego punktu zaczniesz już dziś?

Potrzebujesz wsparcia w procesie pozycjonowania? Zróbmy to razem.

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!