Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo trudne. Trzeba posiadać odpowiednią wiedzę SEO, czas na systematyczną optymalizacji strony i pozyskiwanie linków, a także budżet na specjalistyczne narzędzia np. do analizowania strony, czy mierzenia efektów. Dlatego właściciele biznesów online najczęściej zlecają pozycjonowanie swojego sklepu internetowego agencji SEO.
Powierzając promocję witryny specjalistom, otrzymujesz audyt techniczny sklepu, wdrożenie optymalizacji, treści na stronę oraz linki zewnętrzne. Takie kompleksowe działania pozwalają zwiększać widoczność w Google, ruch organiczny i w końcu sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Czy to jednak oznacza, że Twoja rola musi się kończyć na sprawdzaniu efektów pozycjonowania i czytaniu raportów?
Zebraliśmy kilka pomysłów, jak Ty możesz wspomóc pozycjonowanie sklepu internetowego. Wykorzystaj je sam lub zleć je swoim pracownikom, np. poza sezonem, gdy pracy jest mniej lub po prostu gdy nie masz dla nich zajęcia na 8 godzin dziennie.
Niektóre z propozycji są oczywiste, inne nietypowe. Część z nich będzie czasochłonna, część po prostu będzie wymagała wykorzystania sytuacji bądź pomysłu.
W codziennej pracy niejednokrotnie spotykamy sklepy internetowe z chaosem w obrębie kategorii. Dotyczy to zarówno nieprzemyślanej struktury menu, jak i skrajnych sytuacji, w których dany produkt zupełnie nie pasuje do przypisanej kategorii.
Przykład 1 - Bokserki dostępne w kategorii SPODNIE & LEGGINSY
Przykład 2 - Maseczki dostępne w kategorii Kostiumy kąpielowe
Nietrudno się domyślić jak zachowa się użytkownik, gdy w kategorii, która go interesuje, znajdzie zupełnie inne produkty. Opuści sklep!
Nie jest to również sytuacja sprzyjająca pozycjonowaniu. Zaburzona jest bowiem kontekstowość, która odgrywa bardzo ważną rolę. Ścisłe dopasowanie zawartości podstrony do frazy, to pierwszy punkt w strategii pozycjonowania. Dlatego zadanie numer jeden na Twojej liście “to do” - uporządkuj produkty w sklepie, a nowe przypisuj do kategorii już zgodnie ze sztuką!
Skoro jesteśmy już przy dodawaniu produktów do sklepu, kolejna kwestia, na którą masz wpływ to nazwy produktów. Możesz je uzupełnić na szybko, podając jedynie rodzaj i model, np. Sandały KRISBUT-1168-6-9
Przykład produktu z nazwą niedopracowaną pod kątem SEO
a możesz poświęcić kilkanaście sekund więcej i podać dokładniejszą, bardziej opisową nazwę, uwzględniającą rodzaj, model, płeć, kolor, materiał wykonania itp. otrzymując np. Sandały męskie KRISBUT 1099-2-1 Granatowe.
Przykład produktu z dobrą nazwą pod kątem SEO
Dokładnie nazywając produkty, zwiększasz liczbę słów kluczowych z tzw. długiego ogona, na które Twój sklep pojawi się w Google.
Wielu właścicieli biznesów online decyduje się zamówić opisy produktów do swojego sklepu internetowego. Bardzo słusznie! Samodzielne przygotowanie setek bądź tysięcy opisów to bardzo trudne i czasochłonne zadanie. Ponadto tekst przygotowany przez copywritera jest poprawny stylistycznie i językowo, a w dodatku zawiera odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, co jest istotne w uzyskaniu wysokiej pozycji.
Nie każdy jednak może sobie pozwolić na taką inwestycję, szczególnie właściciele małych sklepów bądź stawiający pierwsze kroki w e-commerce. Wówczas treści warto przygotować samemu. Pamiętaj, że Twój tekst będzie miał kluczową przewagę - zostanie przygotowany przez eksperta, który zna produkt, widział go, dotknął. Nikt lepiej nie przedstawi cech produktu.
Uważasz, że nie masz zdolności pisarskich? Nawet kilka zdań może sprawić, że to właśnie w Twoim sklepie użytkownik znajdzie wyczerpujące informacje o produkcie i dokona zakupu. Dlatego nie tłumacz się, tylko siadaj i pisz!
Drugi, mniej czasochłonny, a jednocześnie sprytny sposób na dodatkowy content na karcie produktu to opinie i recenzje klientów. Dlaczego sprytny? Bo generowany przez samych użytkowników.
Jak to bywa w sieci, użytkownicy niechętnie wystawiają opinie w Internecie, szczególnie te pozytywne. Dlatego właśnie Twoim zadaniem jest o nie powalczyć. Wyślij maila do swoich klientów, zaproponuj coś w zamian (np. rabat na kolejne zakupy bądź punkty w programie lojalnościowym).
Opinie wpłyną nie tylko pozytywnie na SEO Twojego sklepu (dostarczą unikalny content, zwiększą nasycenie słowami kluczowymi), ale również i na sprzedaż. Opinia o produkcie zaraz obok ceny pełni kluczową rolę w procesie decyzyjnym użytkowników.
Przykład opinii w sklepie z tkaninami
Przykład opinii w sklepie z akcesoriami do jogi
Na swojej skrzynce mailowej, bądź na czacie sklepowym na pewno masz mnóstwo pytań od internautów w sprawie konkretnego produktu. Zapewne takich informacji nie znaleźli również na innych stronach. Nie zmarnuj potencjału tych treści. Po prostu wstaw na stronę gotowy content.
Jesto to świetny pomysł na unikalny content i ogromna wartość w procesie zakupowym. Bądź o krok przed konkurencją. Bądź o krok bliżej do sprzedaży!
Przykładowa lista pytań dla produktu w sklepie dentystycznym
Przykładowe pytanie klienta dla produktu w sklepie oświetleniowym
Przykładowe pytanie klienta dla produktu w sklepie odzieżowym
FAQ to zestaw pytań i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów. Jest to kolejny pomysł na dodatkowy content w Twoim sklepie internetowym. Pytania możesz pogrupować tematycznie i np. wyodrębnić te związane zarówno z wysyłką i zwrotami:
jak i z ofertą Twojego sklepu:
FAQ tematyczne w sklepie z artykułami ślubnymi
FAQ oprócz elementu content marketingu stanowi doskonałe wsparcie w procesie zakupowym, a Ty oszczędzasz czas konsultantów na udzielanie ciągle tych samych odpowiedzi.
O tym jak i po co pisać bloga firmowego napisaliśmy kompleksowy poradnik. Nie zamierzamy ponownie Cię do tego namawiać. Po raz drugi jednak w tym artykule przypomnimy, że to Ty i Twoi pracownicy jesteście ekspertami w swojej dziedzinie. Są tematy, na które nikt lepiej nie napisze tekstu niż Ty. Daj dobry content użytkownikom, a doceni to z pewnością i Google.
Jeśli potrzebujesz więcej argumentów, zobacz nasze case study, jakie korzyści może przynieść prowadzenie eksperckiego bloga.
Zatrudniona agencja SEO z pewnością zadba o odpowiedni profil linków Twojego sklepu. Jednak również i w tym aspekcie możesz mieć swój udział. Wykorzystaj swoje kontakty z partnerami biznesowymi, z producentami i poproś o dodanie linku na ich stronie internetowej. Każdy taki naturalny odnośnik jest na wagę złota, bo zwiększa zaufanie wyszukiwarki Google do Twojego sklepu.
Po więcej informacji i przykładów odsyłamy do artykułu: Jak samodzielnie pozyskiwać linki dla sklepu internetowego?
Podsumowanie Jak widzisz, jest wiele obszarów, w których możesz dołożyć swoją cegiełkę w procesie pozycjonowania swojego sklepu internetowego. Większość z nich dotyczy contentu, bo to właśnie content odgrywa kluczową rolę w ustalaniu rankingu. Eksperckość treści to z kolei szczególny aspekt, na który Google kładzie coraz większy nacisk. Tym ekspertem jesteś Ty!
To jak? Od którego punktu zaczniesz już dziś?
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157