Jak obniżyć koszty kampanii Google Ads?

SEM

Jeśli prowadzisz kampanie Google Ads, to wiesz już pewnie, że wydanie dużych kwot nie jest trudne. Zwłaszcza, jeśli nie masz pewności, jak zarządzać swoim kontem. Pewność możesz mieć w jednej kwestii – ciągłe zwiększanie stawek nie zagwarantuje ci zwiększenia sprzedaży. Ważniejszą rolę w osiąganiu opłacalności kampanii Google Ads mają adekwatne działania – prawidłowa konfiguracja kampanii na początku oraz sumienne optymalizacje po uruchomieniu. O czym pamiętać podczas tworzenia kampanii? Na czym skupić się po ich starcie? Na te pytania postaram się udzielić jak najlepszej odpowiedzi!

Zaczynaj z głową!

Twoje kampanie muszą być odpowiednio dopasowane do Twojego biznesu. Co to znaczy? Przede wszystkim, że nie wszyscy powinni być odbiorcami Twoich reklam. Musisz docierać do odpowiednio wyselekcjonowanej grupy użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoją ofertą. Rozsądnie wybieraj więc słowa kluczowe dla kampanii tekstowych i listy odbiorców dla kampanii w sieci reklamowej. We wszystkich typach kampanii ograniczaj wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy nie są zainteresowani zakupem, a poszukują np. opinii czy rankingów. Sukcesem nie jest docieranie do wielu użytkowników. Sukcesem jest docieranie do odpowiednich użytkowników!

Struktura

Właściwa struktura kampanii to rzecz święta. Kampania – bez względu na typ – powinna być odpowiednio rozbudowana. Jedna grupa reklam, do której wrzucisz wszystkie słowa kluczowe, produkty czy listy odbiorców nie zadziała tak, jakbyś chciał. Wyjątki się zdarzają, owszem, ale jak to wyjątki – są rzadkie.

Rezygnując z podziału kampanii na grupy reklam, utrudniasz sobie pracę – analizę danych, wnioskowanie na dostatecznym poziomie szczegółowości i podejmowanie adekwatnych działań. Przykrych konsekwencji może być wiele, a dwie poniższe odczujesz najszybciej.

● Bez dostatecznie szczegółowego podziału na grupy reklam nie będziesz w stanie właściwie zadbać o wykluczenia. Nie dostrzeżesz różnic w efektywności konkretnych wyszukiwanych haseł, miejsc docelowych, czy odbiorców.
● Nie rozdzielając fraz kluczowych na grupy reklam, stracisz też możliwość dostosowania treści reklam tekstowych. Ucierpi przez to wyniki jakości, a średnie CPC poszybuje w górę.
Buduj więc swoje kampanie jak należy!

Jakość ma znaczenie

Wynik jakości to temat wałkowany do znudzenia, ale nie może go tu zabraknąć. Dlaczego? Dbając o wysoki wynik jakości, masz szansę pokonywać w aukcjach reklamodawców stosujących wyższe stawki. Pamiętaj więc o złotych zasadach.

Przykładowy podgląd wyniku jakości w panelu Google Ads.

● Aby zyskać więcej kliknięć, twórz atrakcyjne treści oraz rozszerzenia reklam. Dołóż wszelkich starań, aby zachęcić do interakcji z reklamą. Niech twoje reklamy wyróżniają twoją ofertę na tle konkurencji. Niech CTA będzie dosadne, a treść dostosowana do odbiorcy. Dbając o te czynniki, możesz zapewnić swoim reklamom naprawdę imponujacy CTR. A im wyższy jest CTR, tym wyższy jest też wynik jakości.
● Treść reklam musi też oczywiście nawiązywać do twoich fraz kluczowych. Im bardziej ze sobą współgrają, tym wyższa trafność reklamy i większa szansa na zdobycie klienta. Jego uwagę możesz zyskać wyłącznie wtedy, gdy zaprezentujesz reklamę adekwatną do przeprowadzonego przez niego wyszukiwania. Wynik jakości też na tym zyska!
● Czuwaj także nad jakością strony docelowej. Spraw, by była ona przyjazna użytkownikom, atrakcyjna wizualnie i prosta w użyciu. Przede wszystkim jednak zadbaj o to, by zawierała niezbędne treści – zgodne z zapytaniami użytkowników i odpowiadające na ich potrzeby. W ten sposób twoje wyniki jakości zyskają po raz trzeci.

Monitoruj, analizuj, reaguj

Aby nie marnotrawić pieniędzy, zaprzyjaźnij się z danymi gromadzonymi w Google Ads i Google Analytics. Dzięki nim Twoje zmiany w kampaniach nie będą wróżeniem z fusów. Śledząc skuteczność poszczególnych elementów kampanii, możesz skutecznie regulować działanie swojej machiny reklamowej. Które dane warto wziąć pod lupę? I do czego je wykorzystać? Już śpieszę z wyjaśnieniem.

Raport wyszukiwanych haseł

Raport, który jest dla reklamodawców nieocenionym źródłem wiedzy. Pokazuje, w jaki sposób użytkownicy poszukują produktów oraz które zapytania przekładają się na sprzedaż. Dostarcza inspiracji do rozbudowy kampanii o nowe słowa kluczowe czy grupy reklam. I na koniec nasz temat przewodni, czyli oszczędności. Raport wyszukiwanych haseł pozwala ograniczyć zbędne koszty kampanii dzięki możliwości łatwego wytypowania i wykluczenia nieadekwatnych fraz. Zapewnia dużą kontrolę nad wyświetlaniem reklam i ograniczeniem liczby nieopłacalnych kliknięć.

Urządzenia, lokalizacje, odbiorcy

Dla wszystkich tych elementów możesz dowolnie regulować stawki, aby skuteczniej dysponować budżetem reklamowym.
Zablokuj wyświetlanie reklam w lokalizacjach geograficznych, których nie obsługuje twój biznes lub zmniejsz stawki dla lokalizacji, w których odnotowujesz niski współczynnik konwersji.
Jeśli Twoja witryna nie najlepiej radzi sobie w wersji mobilnej lub oferujesz usługi czy produkty, które rzadko zamawia się w ten sposób – ogranicz wyświetlenia reklam na komórkach i tabletach.
Sprawdź też, które z grup odbiorców dokonują tak cennych dla ciebie konwersji i zadbaj, by twoje reklamy zawsze były dla nich widoczne!

Harmonogram wyświetlania reklam

Nie wyświetlaj reklam wtedy, kiedy się to nie opłaca. Jeśli obserwujesz znaczące wahania poziomu konwersji w ciągu dnia lub tygodnia – wykorzystaj tę wiedzę. Ustaw adekwatne dostosowanie stawek, kierując się opłacalnością ruchu generowanego w określonych dniach tygodnia lub porach dnia. A może asortyment Twojego sklepu cechuje się sezonowością? Reguluj budżety dzienne kampanii i nie trać pieniędzy na kliknięcia reklam, gdy jest mało prawdopodobne, że ich odbiorcy dokonają zakupu.

Przykładowy harmonogram wyświetlania reklam.

Wynik jakości po raz drugi

Jeśli początkowa konfiguracja kampanii nie zapewniła twoim słowom kluczowym wysokiego wyniku jakości – działaj! Przetestuj nowe strony docelowe lub wprowadź poprawki na aktualnych. Popraw reklamy, aby zwiększyć ich trafność oraz CTR. Testuj nowe pomysły do skutku!

Pozycja reklamy

Stawki za pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania są bardzo wysokie i przyprawiają Cię o ból głowy? Spróbuj i tutaj poszukać oszczędności, celując w trochę niższe, jednak nadal zapewniające widoczność pozycje. Pozornie niewielkie oszczędności nabiorą znaczenia zwłaszcza, gdy wykorzystasz tę strategię we wszystkich kampaniach.

Zarządzanie stawkami

I na nie musiało się znaleźć miejsce. W końcu to koszty i oszczędności są tu na celowniku. Strategii zarządzania stawkami jest wiele, ale bez względu na to, czy robisz to ręcznie, czy też wykorzystujesz automatyzację – kieruj się najważniejszą zasadą, czyli lokowaniem swoich pieniędzy w słowach kluczowych, produktach, listach odbiorców, które przynoszą konwersje!

Ostrożnie z autopilotem

Google Ads oferuje szeroki wachlarz automatyzacji – od rekomendacji działań, przez automatyczne strategie ustalania stawek, po całkowicie zautomatyzowane kampanie. Spektrum możliwości stale się rozszerza – całkiem niedawno Google ogłosił wiele nowości. Są one kuszące dla reklamodawców. Mogą pomóc zaoszczędzić czas, nie wymagają wielu własnych pomysłów. Generalnie – problem z głowy. Sama wykorzystuję te możliwości Google Ads, jednak uczulam, by robić to z głową. Magiczne algorytmy Google’a skupiają się zazwyczaj na zwiększeniu zasięgu kampanii i zadziałają efektywnie tylko, jeśli zostaną uruchomione w odpowiednich warunkach. Zadbaj więc, by na Twoim koncie było wystarczająco dużo danych do uruchomienia automatyzacji, z ograniczonym zaufaniem podchodź do podstawianych pod twój nos rekomendacji i stale kontroluj skuteczność wprowadzonych rozwiązań.

Oszczędzanie czas zacząć

Pamiętaj, że Twoje pieniądze uciekają także w postaci czasu poświęcanego na zarządzanie kampaniami. Coś nie działa? Nie brnij w to i nie trać czasu. Ta wspaniała kampania produktowa okazała się porażką? Wypróbuj kampanię tekstową. Produkty promowane w kampanii od dłuższego czasu przynoszą tylko straty? Wymień je. Twoje kampanie są wypieszczone, wszystkie dane wskazują, że działają jak należy, ściągają duży ruch na Twoją witrynę, lecz konwersji brak? Zajmij się witryną i przestać wyrzucać pieniądze w błoto!

Z pewnością nie są to wszystkie skuteczne metody pozwalające ograniczyć zbędne koszty prowadzonych kampanii Google Ads. Omówione zostały najbardziej podstawowe komponenty, które powinny zostać zoptymalizowane w pierwszej kolejności. Mam nadzieję, że przynajmniej część z powyższych wskazówek okaże się przydatna i będzie stanowić choćby inspirację do dalszych, bardziej szczegółowych działań poprawiających rentowność Twoich kampanii. A teraz do dzieła – zadbaj o odpowiednie wykorzystanie każdej złotówki twojego budżetu reklamowego!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Julia Szczerbal

Julia Szczerbal

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!