Jak pisać blog firmowy o wnętrzach? Rodzaje postów na blogach firmowych o designie

Beata Ryba

Content marketing | 2018-11-25 | 6 min czytania

Jak pisać blog firmowy o wnętrzach? Rodzaje postów na blogach firmowych o designie

Blog firmowy w branży wnętrzarskiej pozwala spojrzeć na sklep i jego produktową zawartość z lotu ptaka. Dla designerskich marek, których asortyment jest – poza jego funkcją użytkową – ładny, skupiający uwagę i sfokusowany na wywołaniu pozytywnych emocji, blog firmowy będzie idealną wizualizacją. Tworząc content na blogu o designie, np. tekst o komodzie, można wyjść naprzeciw potrzebie zakupowej Użytkownika, jak zakup odpowiedniego mebla (dookreślając lub krystalizując ją wcześniej, niż pojawi się ona u Klienta). Dlatego blogi firmowe w branży wnętrzarskiej, wpisując się literalnie w strategię i założenia inbound marketingu, powinny być w warstwie tekstowej i graficznej ciekawe. Będą pobudzać wyobraźnię, inspirować, prezentować rzetelną dawkę wiedzy. Mając moc kreowania trendów, mówienia o designie, pozostaną odpowiedzią na zapytania z wyszukiwarek, czynnie wspierając SEO. Jak więc pisać blog firmowy o wnętrzach? Jakie są rodzaje postów na blogach firmowych o designie? Jakie treści powinny się tam pojawiać?

Rodzaje contentu na blogach firmowych o wnętrzach

Po określeniu odbiorcy bloga firmowego o wnętrzach posty przybierają rozmaite postaci.

Poradniki, które stanowią konkretne podpowiedzi w zakresie aranżacji wnętrz. Tematy są przyjazne SEO, tekst należy podzielić na nagłówki z zachowaniem ich ważności (H1, H2, H3) i akapity, a wpisy muszą nieść uniwersalną wiedzę. Nierzadko content jest tworzony w bezosobowej formie, aby wywołać maksymalny obiektywizm. Blog firmowy o wnętrzach sklepu konsimo podpowiada, np. w jednym ze wpisów: “Jak wybrać idealną sofę?”.

1.jpg

Recenzje, prezentujące konkretne odczucia, wnioski z użytkowania przedmiotów. Często są pisane z pozycji podmiotów: “Ja”, “My” jako subiektywne odczucia, zbliżające do czytelnika. Pod względem założeń SEO, w tekstach znajdują się linki do produktu/ produktów, a treści zachowują one standardy optymalizacji. Dzięki ich naturalnej strukturze i pisaniu z poziomu użytkownika, który miał już doświadczenie, taki blog firmowy o wnętrzach zyskuje wartościowy content. Rzetelna zawartość pokazuje inne konteksty. Np. wykorzystanie konkretnego produktu z oferty staje się wartością dodaną dla czytelnika, szukającego porady bądź posiadającego dylemat zakupowy. Wpis jest wtedy cenną informacją, nie jest nachalną reklamą, a jest traktowany jak osobiste doświadczenie. Przykład: wpis na blogu sklepu mirjan24.pl.

2-2.jpg

Rankingi albo porównania, które wpływają świetnie na SEO. Wpisy, osadzone w kontekście produktów, pokazują zalety wymienionych pozycji z oferty. Z dodaniem w temacie frazy, typu “Meble do biura – ranking wrzesień 2018” pozwalają konkurować ze sklepami internetowymi – gigantami o wysokie pozycje w Google. Blog firmowy z branży wnętrzarskiej stosujący porównania oddziałuje też na emocje, rozwiewając dylemat zakupowy w kontekście wyboru, np. sofy do salonu. Posty – rankingi będą integralną częścią strategii dla bloga firmowego o designie, ale nie mogą stanowić wyłącznej treści. Tu liczy się wartościowy content, który może posłużyć wypromowaniu produktów sezonowo, jak np. biurka do szkoły, ale też stać się narzędziem, które zaprezentuje nową ofertę. Cyklicznie powracające artykuły, mogą również sprytnie nawiązywać do flagowych produktów. Liczy się jednak wyważona strategia – finalnie blog firmowy o wnętrzach nie może przybrać “wyliczeniowej” konstrukcji, bo przestanie inspirować. Przykład wpisu pochodzi z bloga firmowego o wnętrzach sklepu meblejana.pl

3.jpg

Checklisty czy wishlisty, które dobrze się pozycjonują. Wnętrzarski blog firmowy, które zawiera posty pisane w tej formie, poddaje obiektywną wiedzę. Treść musi być wysokiej jakości, aby spełniała swoją nadrzędną funkcję. Przekazuje cenne informacje, z użyciem języka perswazji, subtelnie i skutecznie, suponuje zakup (a taki ma cel!). Przykład: Black Red White na swoim blogu o wnętrzach stosuje checklisty.

4.jpg

Sekcja bądź pojedyncze artykuły, typu “zrób to sam” – DIY, pokazujące firmę czy autora bloga “od kuchni”, jako pasjonata i osobę, której można zaufać. Blog firmowy o wnętrzach, gdzie prezentowane są metamorfozy z użyciem produktów z asortymentu sklepu internetowego czy powstawanie dekoracji, będzie mocno subiektywny. Nierzadko gromadzi on swoich stałych subskrybentów. Jest komentowany, ciekawy i angażuje odbiorców, blisko mu bowiem do blogosfery. Blogi firmowe o wnętrzach muszą być ciekawe i autentyczne, a prezentacja, np. odnowionej komody, przemawia do odbiorcy, skracając dystans. Jak więc pisać blog firmowy o wnętrzach? Przenosić emocje na produkt, który przestaje mieć wówczas jedynie użytkową rolę, ciesząc Klienta. Dekorwnętrz.pl na swoim blogu o designie odwołuje się tego rodzaju treści.

5.jpg

Wpisy-inspiracje – redagowane albo w formie bezosobowej lub z pozycji konkretnego podmiotu. Blog firmowy o wnętrzach czy o dekoracjach do domu wymaga dużej wyobraźni i polotu pisarskiego. W warstwie stylistycznej jest lekkostrawny, pozwala zobaczyć produkt w wielu kontekstach. Farba nie będzie tylko produktem, ale istotnym elementem, tworzącym domek dla małej księżniczki, a lampa odpędzi dziecięce koszmary. Pisanie bloga firmowego o wnętrzach w formie wpisów inspiracyjnych wymaga warsztatu, ale content tego typu tworzy silną grupę odbiorców, którzy utożsamiają się z marką, chętnie do niej wracają i polecają znajomym. Spójna strategia obecności wpisów także w mediach społecznościowych sprzyja konwersji – najlepszymi tekstami trzeba się chwalić, bo generują leady. Przykład: blog firmowy o wnętrzach sklepu totodesign.pl zawiera wpisy inspiracyjne.

6.jpg

Jak pisać blog firmowy o designie – konkluzje

Blog firmowy w branży aranżacji wnętrz powinien być w dużej mierze skierowany do kobiet. Raport Gemius z 2018 pokazuje, że to panie przeważają się w świecie e-commerce, finalizując tam zakupy. Ponadto kobiety zwracają się ku temu, co estetyczne i stylowe, dlatego podejmowanie decyzji zakupowych w zakresie nabycia przedmiotów wyposażenia wnętrza, akcesoriów do domu można nienachalnie wspierać poprzez artykuły na blogu. Tworząc wpisy na blog dla sklepu meblowego czy z artykułami do dekoracji wnętrz, należy więc pamiętać o odbiorcy, do którego jest skierowana komunikacja. Posty, które rządzą się zasadami SEO, inspirują, mają lekkostrawną formę i posiadają oprawę w postaci stylowych grafik obronią się same, pokazane światu, np. w mediach społecznościowych czy promowane.

Beata Ryba

Project manager pracująca w Traffic Trends. Kilkuletnie doświadczenie w marketingu zdobywała, planując i wdrażając strategie content marketingowe dla klientów z różnych branż. Aktualnie realizuje się, zajmując się optymalizacją konwersji w sklepach internetowych.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!