Jak pisać blog firmowy o wnętrzach? Rodzaje postów na blogach firmowych o designie

Treść

Blog firmowy w branży wnętrzarskiej pozwala spojrzeć na sklep i jego produktową zawartość z lotu ptaka. Dla designerskich marek, których asortyment jest – poza jego funkcją użytkową – ładny, skupiający uwagę i sfokusowany na wywołaniu pozytywnych emocji, blog firmowy będzie idealną wizualizacją. Tworząc content na blogu o designie, np. tekst o komodzie, można wyjść naprzeciw potrzebie zakupowej Użytkownika, jak zakup odpowiedniego mebla (dookreślając lub krystalizując ją wcześniej, niż pojawi się ona u Klienta). Dlatego blogi firmowe w branży wnętrzarskiej, wpisując się literalnie w strategię i założenia inbound marketingu, powinny być w warstwie tekstowej i graficznej ciekawe. Będą pobudzać wyobraźnię, inspirować, prezentować rzetelną dawkę wiedzy. Mając moc kreowania trendów, mówienia o designie, pozostaną odpowiedzią na zapytania z wyszukiwarek, czynnie wspierając SEO. Jak więc pisać blog firmowy o wnętrzach? Jakie są rodzaje postów na blogach firmowych o designie? Jakie treści powinny się tam pojawiać?

Rodzaje contentu na blogach firmowych o wnętrzach

Po określeniu odbiorcy bloga firmowego o wnętrzach posty przybierają rozmaite postaci.

Poradniki, które stanowią konkretne podpowiedzi w zakresie aranżacji wnętrz. Tematy są przyjazne SEO, tekst należy podzielić na nagłówki z zachowaniem ich ważności (H1, H2, H3) i akapity, a wpisy muszą nieść uniwersalną wiedzę. Nierzadko content jest tworzony w bezosobowej formie, aby wywołać maksymalny obiektywizm. Blog firmowy o wnętrzach sklepu konsimo podpowiada, np. w jednym ze wpisów: “Jak wybrać idealną sofę?”.

Recenzje, prezentujące konkretne odczucia, wnioski z użytkowania przedmiotów. Często są pisane z pozycji podmiotów: “Ja”, “My” jako subiektywne odczucia, zbliżające do czytelnika. Pod względem założeń SEO, w tekstach znajdują się linki do produktu/ produktów, a treści zachowują one standardy optymalizacji. Dzięki ich naturalnej strukturze i pisaniu z poziomu użytkownika, który miał już doświadczenie, taki blog firmowy o wnętrzach zyskuje wartościowy content. Rzetelna zawartość pokazuje inne konteksty. Np. wykorzystanie konkretnego produktu z oferty staje się wartością dodaną dla czytelnika, szukającego porady bądź posiadającego dylemat zakupowy. Wpis jest wtedy cenną informacją, nie jest nachalną reklamą, a jest traktowany jak osobiste doświadczenie. Przykład: wpis na blogu sklepu mirjan24.pl.

Rankingi albo porównania, które wpływają świetnie na SEO. Wpisy, osadzone w kontekście produktów, pokazują zalety wymienionych pozycji z oferty. Z dodaniem w temacie frazy, typu “Meble do biura – ranking wrzesień 2018” pozwalają konkurować ze sklepami internetowymi – gigantami o wysokie pozycje w Google. Blog firmowy z branży wnętrzarskiej stosujący porównania oddziałuje też na emocje, rozwiewając dylemat zakupowy w kontekście wyboru, np. sofy do salonu. Posty – rankingi będą integralną częścią strategii dla bloga firmowego o designie, ale nie mogą stanowić wyłącznej treści. Tu liczy się wartościowy content, który może posłużyć wypromowaniu produktów sezonowo, jak np. biurka do szkoły, ale też stać się narzędziem, które zaprezentuje nową ofertę. Cyklicznie powracające artykuły, mogą również sprytnie nawiązywać do flagowych produktów. Liczy się jednak wyważona strategia – finalnie blog firmowy o wnętrzach nie może przybrać “wyliczeniowej” konstrukcji, bo przestanie inspirować. Przykład wpisu pochodzi z bloga firmowego o wnętrzach sklepu meblejana.pl

Checklisty czy wishlisty, które dobrze się pozycjonują. Wnętrzarski blog firmowy, które zawiera posty pisane w tej formie, poddaje obiektywną wiedzę. Treść musi być wysokiej jakości, aby spełniała swoją nadrzędną funkcję. Przekazuje cenne informacje, z użyciem języka perswazji, subtelnie i skutecznie, suponuje zakup (a taki ma cel!). Przykład: Black Red White na swoim blogu o wnętrzach stosuje checklisty.

Sekcja bądź pojedyncze artykuły, typu “zrób to sam” – DIY, pokazujące firmę czy autora bloga “od kuchni”, jako pasjonata i osobę, której można zaufać. Blog firmowy o wnętrzach, gdzie prezentowane są metamorfozy z użyciem produktów z asortymentu sklepu internetowego czy powstawanie dekoracji, będzie mocno subiektywny. Nierzadko gromadzi on swoich stałych subskrybentów. Jest komentowany, ciekawy i angażuje odbiorców, blisko mu bowiem do blogosfery. Blogi firmowe o wnętrzach muszą być ciekawe i autentyczne, a prezentacja, np. odnowionej komody, przemawia do odbiorcy, skracając dystans. Jak więc pisać blog firmowy o wnętrzach? Przenosić emocje na produkt, który przestaje mieć wówczas jedynie użytkową rolę, ciesząc Klienta. Dekorwnętrz.pl na swoim blogu o designie odwołuje się tego rodzaju treści.

Wpisy-inspiracje – redagowane albo w formie bezosobowej lub z pozycji konkretnego podmiotu. Blog firmowy o wnętrzach czy o dekoracjach do domu wymaga dużej wyobraźni i polotu pisarskiego. W warstwie stylistycznej jest lekkostrawny, pozwala zobaczyć produkt w wielu kontekstach. Farba nie będzie tylko produktem, ale istotnym elementem, tworzącym domek dla małej księżniczki, a lampa odpędzi dziecięce koszmary. Pisanie bloga firmowego o wnętrzach w formie wpisów inspiracyjnych wymaga warsztatu, ale content tego typu tworzy silną grupę odbiorców, którzy utożsamiają się z marką, chętnie do niej wracają i polecają znajomym. Spójna strategia obecności wpisów także w mediach społecznościowych sprzyja konwersji – najlepszymi tekstami trzeba się chwalić, bo generują leady. Przykład: blog firmowy o wnętrzach sklepu totodesign.pl zawiera wpisy inspiracyjne.

Jak pisać blog firmowy o designie – konkluzje

Blog firmowy w branży aranżacji wnętrz powinien być w dużej mierze skierowany do kobiet. Raport Gemius z 2018 pokazuje, że to panie przeważają się w świecie e-commerce, finalizując tam zakupy. Ponadto kobiety zwracają się ku temu, co estetyczne i stylowe, dlatego podejmowanie decyzji zakupowych w zakresie nabycia przedmiotów wyposażenia wnętrza, akcesoriów do domu można nienachalnie wspierać poprzez artykuły na blogu. Tworząc wpisy na blog dla sklepu meblowego czy z artykułami do dekoracji wnętrz, należy więc pamiętać o odbiorcy, do którego jest skierowana komunikacja. Posty, które rządzą się zasadami SEO, inspirują, mają lekkostrawną formę i posiadają oprawę w postaci stylowych grafik obronią się same, pokazane światu, np. w mediach społecznościowych czy promowane.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Beata Ryba

Beata Ryba

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!