Jak samodzielnie pozyskiwać linki dla sklepu internetowego?

SEO

Jak wiadomo, optymalizacja jest kluczowym elementem pozycjonowania, jednak w walce o najwyższe pozycje, działania podejmowane jedynie na stronie nie wystarczą. Równie istotny jest link building czyli pozyskiwanie linków do naszej strony internetowej.

Niektóre odnośniki będą pozytywnie wpływać na profil linkowania witryny, inne nie będą miały żadnego wpływu, a jeszcze inne mogą jej zaszkodzić. Oczywiście pozycjonując własną stronę internetową, powinniśmy się skupić jedynie na dobrych linkach: zarówno takich, które bezpośrednio wpłyną na pozycje słów kluczowych oraz tych, które uwiarygodnią profil linków.

Jakie zatem linki zdobywać?

Przede wszystkim powinny one wyglądać naturalnie w oczach Google’a. Profil linków nie może zawierać schematów (np. wielu odsyłaczy na tym samym słowie kluczowym czy kierujących do jednej podstrony). Pożądany profil linków to profil zróżnicowany czyli obejmujący linki różnego rodzaju: tekstowe i graficzne, nofollow i dofollow, a także linki brandowe i zakotwiczone w słowach kluczowych.

Jaki link będzie najlepszy?

Im więcej wysiłku włożysz z pozyskanie linka z danej strony, tym będzie on bardziej wartościowy. Drugą cechą dobrego odnośnika jest jego klikalność. Link, który będzie generował wejścia na Twoją stronę, jest dużo lepszy od odnośnika ze strony, której nikt nie odwiedza.

Poniżej wybrane miejsca i sposoby na samodzielne pozyskiwanie linków.

1. Producent
Pierwszą myślą w zakresie pozyskania odnośnika przez właściciela sklepu internetowego, powinna być strona producenta. W wielu witrynach producentów bądź marek znajdziemy dedykowaną podstronę ‘Gdzie kupić‘. Nie może tam zabraknąć Twojego sklepu. Mamy tu do czynienia z obopólną korzyścią, dlatego nie powinno być większego problemu z tego typu współpracą.


2.Strony partnerów, konferencji, targów
Jeśli Twoja firma bierze udział w różnych wydarzeniach, konferencjach, czy targach, pamiętaj, że to również doskonała okazja do pozyskania odnośnika. Ponadto, wszystkie wydarzenia, które organizujesz, warto zgłaszać np. w mediach lokalnych czy specjalistycznych. Oprócz samego linka, otrzymujesz dodatkową promocję samego eventu.  

3. Wywiad / wpis gościnny
Wpis gościnny, pokazujący Cię jako eksperta w danej dziedzinie, oprócz samego linka, również zapewni Ci promocję marki. Oczywiście pod warunkiem, że artykuł dotrze do właściwej grupy odbiorców. Szczególnie ciekawą formą wpisów gościnnych jest wywiad. Zaproponuj tego typu współpracę lokalnym bądź tematycznie powiązanym serwisom. Warto pamiętać, że i w tym wypadku korzyść leży nie tylko po Twojej stronie. Niejeden serwis zgodzi się zamieścić link bez dodatkowych opłat, w zamian za dostarczenie ciekawej treści.  

4. Wikipedia
Wikipedia posiada wysoką wiarygodność w oczach Google, dlatego link z tej internetowej encyklopedii jest wysoce pożądany. Jak go zdobyć? Najpierw należy napisać poradnik na niszowy temat. Następnie trzeba wyedytować odpowiedni artykuł na Wikipedii, dodając fragment, którego źródłem będzie stworzony przez Ciebie tekst. Później pozostaje już tylko zamieszczenie linka do źródła w przypisach lub w linkach zewnętrznych. Szansa odrzucenia jest bardzo duża, dlatego nie jest to najprostsza z metod, ale jak najbardziej w Twoim zasięgu!

5. Blogerzy / influencerzy
Współpraca z blogerami (na zasadzie barteru lub odpłatnie) oprócz celów marketingowych również może przynieść korzyści pod kątem SEO. Przy wyborze blogerów, należy zwrócić uwagę  m.in. na statystyki ruchu, widoczność w wyszukiwarce Google, częstotliwość postów oraz jakość samej domeny. Decydując się na tego typu rozwiązanie, warto jednak mieć na uwadze, że może nie być ono opłacalne dla samego SEO. Często koszt współpracy będzie po prostu niewspółmierny do jakości linka. Dlatego kampanie prowadzone z influencerami powinny być ukierunkowane również na inne cele marketingowe.

współpraca z blogerami przykład

6. Wzmianki o firmie
Jeśli w Internecie pojawia się wzmianka o Twojej firmie / marce, koniecznie poproś autora wpisu o podlinkowanie. Niestety skuteczność tej metody nie jest wysoka, ponieważ właściciele serwisów niechętnie zamieszczają linki, ale zawsze trzeba próbować. Narzędzi do monitorowania  Internetu jest bardzo dużo, np. Brand24, SentiOne, czy nawet Ahrefs. Są to jednak płatne narzędzia. Jeśli Twoja marka nie jest na tyle popularna, aby inwestować w tego typu narzędzia, alternatywą jest Google Alerts. Dodatkowo warto raz na jakiś czas ręcznie wyszukać w Internecie wzmianek o własnej firmie.

7. Fora internetowe, katalogi firm, portale społecznościowe
Te 3 rodzaje stron celowo zebrałam w jednym punkcie. W każdym przypadku zazwyczaj wystarczy założyć konto (najczęściej za darmo) i zostawić odnośnik do swojej strony. Trzeba sobie zdawać sprawę, że część takich linków może przełożyć się bezpośrednio na wyniki w Google (choć w niewielkim stopniu), a część będzie jedynie różnicowała profil linkowania. Tego typu linkowanie trzeba jednak przeprowadzić “z głową”. Chcąc zamieścić link na forum, nie wybieraj tego, w którym każdy post zawiera odnośnik. Będzie to złe otoczenie dla Twojej strony. Wybierz forum wartościowe, bez spamu (choć na pewno bardziej restrykcyjne pod względem zamieszczania odnośników). Wśród katalogów wybieraj te branżowe, lokalne. Omijaj typowe katalogi SEO. Z kolei profilu społecznościowego nie zakładaj tylko po to, aby dodać link. Uzupełnij chociaż najważniejsze informacje o swoim biznesie, dodaj kilka postów, czy zdjęć, a najlepiej zaktualizuj konto raz na jakiś czas, aby było bardziej wiarygodne.

8. Artykuł sponsorowany
Kolejną prostą i szybką metodą zdobycia linka, jest zakup wpisu sponsorowanego za pośrednictwem różnych platform. Istnieje tutaj jednak pewna pułapka. Bez fachowej oceny potencjalnego źródła linku, możesz zapłacić więcej niż jest on tego wart. Niestety bardzo często cena nie idzie w parze z jakością witryny. Po drugie, kupując link indywidualnie, również narażasz się na wysokie koszty. Agencje w ramach większej współpracy są w stanie wynegocjować lepsze warunki. Z kolei tanie artykuły sponsorowane najczęściej cechują się słabą jakością, ponieważ oprócz Ciebie, na taki link zdecyduje się mnóstwo innych firm. Trzeba być zatem bardzo ostrożnym w tym obszarze.

9. Wartościowy content
Na koniec sposób na najlepsze i najbardziej naturalne linki. Różni się on od poprzednich tym, że to nie Ty wybierasz miejsce, gdzie podlinkujesz stronę, ale zewnętrzne strony same do Ciebie linkują. Prawda, że brzmi kusząco? Aby jednak tak się stało, musisz najpierw stworzyć materiał wart polecania i cytowania. Blogerów i redaktorów serwisów specjalistycznych mogą zainteresować np.:

  1. własne raporty i badania statystyczne,
  2. rankingi produktów,
  3. infografiki.

ja pozyskiwać linki - wartościowy content

Dzięki tej metodzie możesz zyskać linki z dużych i znanych portali, u których zakup linka najczęściej wiąże się z ogromnymi kosztami. Jeśli posiadasz wartościowe i ciekawe materiały, koniecznie monitoruj sieć, wyłapuj wzmianki o swojej firmie i reaguj, jeśli podano źródło bez odnośnika.

Wymienione metody to oczywiście tylko przykłady. Ale już na ich podstawie widać, że aby zbudować wartościowy i naturalny profil linków, potrzebny jest czas i pieniądze. Stawiając na szybkie sposoby pozyskania linków (np. system wymiany linków) uzyskany w niedługim czasie efekt, będzie chwilowy. Budując od początku mocny, naturalny i zróżnicowany profil linków, zwiększamy wiarygodność i zaufanie Google’a dla witryny, co w perspektywie długofalowej zapewni nam topowe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dodaj komentarz

6 odpowiedzi na “Jak samodzielnie pozyskiwać linki dla sklepu internetowego?”

  1. Jeśli dysponujemy artykułami typowo poradnikowymi, case study czy innymi eksperckimi to fajnym rozwiązaniem są artykuły eksperckie na platformie whitepress. Koszt zależnie przerzucamy na siebie albo wydawcę, ale dostać możemy naprawdę fajne linki niższym kosztem niż artykuły sponsorowane.

  2. Bardzo fajny wpis, w końcu coś innego niż tylko przekonywanie właścicieli stron do pchania kasy w artykuły sponsorowanej jako jedyny poprawny sposób linkowania oraz oczywiście straszenie karami za niskiej jakości linki 😀

  3. Ale z tym przykładowym anchorem „odkurzaczy” to zmieńcie bo ludzie tak zaczną linkowac i kary się posypia jak z rękawa. Albo zmaiast pisać „być ostrożnym” napiszcie, ze to przykład jak nie robić sponsorowanego.

    • Rzeczywiście, przedstawiony przykład artykułu sponsorowanego mógłby zostać odebrany jako wzór do naśladowania. Teraz będzie „bezpieczniej”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Karolina Morawiak

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!