Jak prowadzić blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich? Część 1

Beata Ryba

Content marketing | 2018-11-26 | 4 min czytania

Jak prowadzić blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich? Część 1

Blog firmowy jest narzędziem reklamowym, które z powodzeniem spełni swoją funkcję w komunikacji sklepu internetowego. Zbuduje świadomość brandu, ugruntuje jego pozycję i zaprezentuje wizerunek profesjonalisty. Odpowiednio zoptymalizowany pod względem pozycjonowania - będzie generował ruch organiczny, a regularnie redagowany – wpłynie na wzrost konwersji, zapewniając też wsparcie dla wejść na tzw. długi ogon. W odniesieniu do marek, związanych z wyposażeniem wnętrz i designem, blog jest idealną platformą, by agregować treść wartościową, inspirującą, angażującą i użyteczną pod względem SEO. Jak prowadzić najlepszy blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich? Jak pracować nad komunikacją i strategią, jakie treści są ważne? Zajrzyj koniecznie!

Jak tworzyć tematy na najlepszy blog firmowy o wnętrzach?

Aby dobrze prowadzić blog firmowy dla sklepu wnętrzarskiego, warto tworzyć rozmaite treści i ukazywać różnorodne konteksty semantyczne. Skuteczny, tani i mocno inspirujący sposób na pobudzenie aktywności czytelników, jakim jest blog, może mówić o produktach flagowych, asortymencie nowości czy pozycjach, które aktualnie wymagają wypromowania albo potrzebują wsparcia reklamowego sezonowo. Dlatego strategia tworzenia treści na firmowy blog wnętrzarski powinna opierać się na zaproponowaniu szerokiej tematyki. Inspiracji w jej zakresie można szukać:

  • na grupach branżowych w mediach społecznościowych (Projektowanie, design, wystrój Wnętrz),
  • na forach dyskusyjnych (forum Urządzamy.pl),
  • w produktach, które chcemy promować,
  • na targach wnętrz (np. Home Decor),
  • w pytaniach Klientów - np. “Czy siedzisko fotela “X” jest miękkie?”.

Analizując słowa kluczowe, zyskujesz koncepty na tematy. Tu można skorzystać z planera słów kluczowych Google, Answerthepublic.com czy Keyword.io, które podpowiedzą, czego potrzebują aktualnie Twoi odbiorcy. Odpowiednim działaniem, aby stworzyć najlepszy blog firmowy w branży aranżacji i dekoracji wnętrz, jest także monitoring Internetu. Narzędzia, typu Brand24, Sentione, czy Newspoint, zasugerują czy pisać o stylistyce glamour, czy może aktualnie lepiej opisać ergonomię mebli biurowych.

Blog firmowy sklepu wnętrzarskiego koniecznie należy włączyć w komunikację na Facebook’u czy w innych mediach społecznościowych, lub w dedykowane kampanie. Unikalna, atrakcyjna treść będzie budować ruch organiczny, pozostając wartością dodaną dla Klientów. Innymi słowy – aby wpis stał się viralem, musisz go promować i dzielić się nim ze światem!

Evergreen content na blogu firmowym dla sklepu wnętrzarskiego

Blog firmowy sklepu wnętrzarskiego, powstały jako konsekwencja dla sklepu internetowego, idealnie z nim koegzystuje. Czasem droga jest odwrotna – z idei bloga osobistego, tworzy się marka, skupiająca grono subskrybentów, co powoduje założenie sklepu. Jak to miało miejsce w przypadku homecreations.pl i marki mintgrey.pl. Firmowe blogi w branży designu i aranżacji wnętrz, nierzadko tworzą spójną całość z witryną internetową, zachowując identyfikację wizualną, kolorystykę i logo e-sklepu. Blogi firmowe mogą też rozszerzać zawartość semantyczną i wizualną sklepu, pokazując inne horyzonty Klientowi. Niezależnie od formuły, którą przyjmą posty, wpisy muszą opierać się na strategii, która pozwoli zbudować zasięgi i grupę zaangażowanych czytelników.

Tekst zgodny z Seo

Tematy powinny być chwytliwe, zoptymalizowane pod kątem SEO, to samo dotyczy nagłówków. Zawartość fraz kluczowych, jak “meble design”, “komody do pokoju”, “dekoracje do domu” musi być naturalna. Warto stosować wypunktowania, boldy, a więc formatowanie tekstu, które sugestywnie przemawia do odbiorcy. Na blogu firmowym o aranżacji wnętrz wizualny odbiór ma znaczenie, percepcja produktów - ozdobnych lamp czy luster idzie w parze z estetycznym i schludnym wyglądem tekstu. Bbhomeonline na swoim firmowym blogu stosuje ładne grafiki i tekst, który – poza stylistyką – został sformatowany tak, by estetycznie wyglądał (wyjustowany, czcionka duża, łatwa w odczytaniu). Te detale na firmowym blogu o aranżacji wnętrz duże mają znaczenie.

Tematyka tekstów blogowych

Jeśli chodzi o warstwę semantyczną, część wpisów na firmowym blogu dla branży meblowej czy aranżacji wnętrz musi mieć postać evergreen content, który zoptymalizowany pod kątem SEO, będzie treścią aktualną zawsze. Uniwersalne porady, jak tematy: “Oświetlenie w stylu skandynawskim”, “Jak dobrać krzesła do stołu?” albo “Jak wybrać idealną kanapę do salonu?” budują ruch, a jeśli zastosujesz recykling treści (nową odsłonę artykułu, odświeżenie go po jakimś czasie) i ponowną dystrybucję, utrzymasz zasięgi na optymalnym poziomie. Nie wszystkie teksty, choć wysokiej jakości i merytoryczne, muszą stanowić evergreen content.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!