Jak prowadzić blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich? Część 2

Beata Ryba

Content marketing | 2018-11-26 | 5 min czytania

Jak prowadzić blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich? Część 2

Blog firmowy to z założenia kanał interaktywny, pobudzający do komunikacji i kreujący dialog pomiędzy firmą/ witryną/ sklepem internetowym a internetowym Użytkownikiem/ potencjalnym Klientem/ Klientem. Blog firmowy o wnętrzach dotyczy sklepów, których asortyment jest związany z emocjami, co potwierdzają też innego rodzaju kampanie – jak np. telewizyjna dla IKEA, podkreślająca wartość domowego otoczenia w kontekście zmian. Atrakcyjny, świeżo dostarczany content zgromadzony na wnętrzarskim blogu firmowym odpowiada za generowanie ruchu, pracując stale dla marki. Jak prowadzić blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich? Na co zwrócić uwagę, kreując jego strategię? Jaka jest rola kategorii i grafik na blogu firmowym o wnętrzach?

Jak pisać blog firmowy dla sklepów wnętrzarskich?

Dla e-sklepów meblowych czy z branży stylowych dekoracji do domów blog firmowy będzie skorelowany w warstwie stylistycznej z ofertą, a posty będą odpowiadać pozycjom z asortymentu, linkować do konkretnych czy jedynie sugerować przykłady. Jak na blogu sklepu versanis.pl, gdzie komunikacja zakłada suponowanie najlepszych rozwiązań, inspirowanie czytelnika. Proza zdaje się obiektywna, jednak mocno wizualizująca.

pic1.jpg

Niezależnie od tego, czy proza przyjmie postać bardziej osobową i subiektywną, jak na blogu firmowym o wnętrzach sklepu kuchniepinio.pl, pozostanie dawką rzetelnej wiedzy i dużej inspiracji. Zdania zawierają maksimum treści, odwołują się do eksperckich informacji, dlatego w kontekście odbioru - stanowią dla Użytkownika wartość dodaną.

image1.jpg

Warto pamiętać, że blog firmowy, to działanie długoterminowe, nie jednorazowy, krótki projekt. Daje on jednak możliwość świetnej optymalizacji pod względem Seo. Dlatego należy stworzyć pulę fraz krótko-, jak i długoogonowych, które będą pojawiać się w tekstach. Ich zróżnicowanie da szansę, by generować ruch. Aby omówić temat i naturalnie zawrzeć w nim słowa kluczowe, np. związane z industrialnymi lampami, trzeba zadbać także o długość tekstu. Wartościowy, rzetelny wpis o długości przynajmniej 2500 – 3000 zzs warto publikować przynajmniej 4 razy w miesiącu, przy czym zaleca się, by artykuły pojawiały się częściej.

Kategorie na blogu firmowym o designie

Najlepszy blog firmowy w branży aranżacji wnętrz powinien inspirować, rozszerzać konteksty. Tu sprawdzą się podziały na kategorie, które nie tylko systematyzują treści, ale pokażą atrakcyjność prozy i tematyczne różnorodności. Omawiając oparcie krzesła, warto zwrócić uwagę na jego funkcjonalną stronę, jak zapewnienie podparcia dla kręgosłupa. Jednocześnie pokazać także stylową formę, np. nietuzinkowy wzór, który wpisuje się w konwencję konkretnej stylistyki.

Jeśli chodzi o nazewnictwo kategorii na blogach firmowych dla sklepów z wyposażeniem wnętrz, powinno być ono klarowne i musi klasyfikować artykuły. Często wykorzystywane podziały to: “Trendy”, “Inspiracje”, “Porady”, jak na blogu Villadecor.

a1.jpg

Czerwonamaszyna.pl rozszerza sekcję kategorii o: “Wkrótce w czerwonejmaszynie”, “Top 10/ rankingi”, “Ikony designu”. Ta ostatnia to wiedza z zakresu aranżacji, historia przedmiotów użytkowych, które stają się sztuką, czy pokazywanie projektów ponadczasowych. Taki content to wartość dodana dla Klienta, który jest ciekawy nowinek i wartościowej wiedzy, co w perspektywie czasowej sprzyja konwersji.

a2.jpg

Pamiętaj o grafikach w tekstach blogowych!

Odpowiednio dobrane zdjęcie potrafi powiedzieć więcej niż tysiąc słów – banał? W przypadku blogów firmowych jest to prawda. Biorąc pod uwagę blogi firmowe o designie, trzeba powiedzieć, że piękne fotografie to sugestywny komunikat, który przemawia do Klienta. Zwłaszcza że grafika skorelowana ze słowem pisanym wspomaga odbiór i działa też na zmysły, wyobraźnię i emocje, ilustrując wpis.

image3.jpg

Najlepszy blog firmowy w branży wnętrzarskiej zachęci nieskazitelną, schludną i estetyczną oprawą graficzną. Nawet jeśli Klient trafi na niego przypadkowo, to grafiki mogą go zachęcić do przeczytania tekstu, do wejścia do sklepu. A tu już blisko do konwersji. Zdjęcia na blogu sklepu wnętrzarskiego, jak i innych, mogą być też cennym wsparciem dla pozycjonowania. Poprzez uzupełnienie atrybutów ALT oraz TITLE w słowa kluczowe i zachowując umiar, grafika może zyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce. Opisując zdjęcie, nie można przesadzać, aby fotografia nie została zaklasyfikowana jako spam, bo nie wpłynie to korzystnie na pozycję. Ważne, aby w “altach” zdjęć pojawiły się frazy długoogonowe, najlepiej skorelowane z konkretnym wpisem, dzięki czemu wzrasta skuteczność wykorzystaniu potencjału fraz i SEO grafik.

Blog firmowy o aranżacji wnętrz sklepu sweetliving zawiera zdjęcia, które są prezentacją produktów, dotyczących wpisu. Odpowiednio podlinkowane, skracają drogę do zakupu. Oprawę dla postu stanowi kilka grafik. Na blogu firmowym sklepu wnętrzarskiego są to albo zdjęcia autorskie, albo wykorzystuje się takie z zasobów płatnych banków (jak Depositphotos, Photogenica, Fotolia), bądź pochodzą z serwisów bezpłatnych (jak Pixabay, Unsplash, Stock.XCHNG).

a4.jpg

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!