Blog Traffic Trends

Jak przygotować treści i zoptymalizować sklep internetowy na Święta?

Zaczęło się!  

Boże narodzenie, Google Trends

Sezon bożonarodzeniowy w wyszukiwarce Google można uznać za otwarty, a przecież do Świąt jeszcze ponad miesiąc. Dla niektórych internautów Wigilia i Święta to być może jeszcze odległe daty, ale dla właścicieli sklepów internetowych zdecydowanie nie, o czym ostrzegaliśmy już pod koniec października, podpowiadając jak zwiększyć sprzedaż internetową przed Bożym Narodzeniem.

Z tamtego artykułu wiesz już jakie podjąć działania marketingowe. Tu rozszerzymy temat przygotowania strony internetowej do Świąt: pod względem contentu i optymalizacji.  

O ile reklamy AdWords czy na Facebook Ads można przygotować i włączyć w każdej chwili (jeszcze nie jest za późno!), o tyle SEO nie da się zrobić “na za pięć dwunasta”. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i w miesiąc niewiele jesteśmy zdziałać. Ale nie martw się – znajdziemy zadania dla Ciebie również w tej kwestii! 🙂

Content

W okresie świątecznym na Twoją stronę będą trafiać zarówno użytkownicy, którzy wiedzą czego chcą, jak i użytkownicy dopiero szukający pomysłu na prezent. I właśnie o tych drugich powinieneś szczególnie zadbać. Musisz im pomóc dokonać wyboru i zatrzymać w sklepie. Jak?

Przygotuj oddzielne podstrony / poradniki z pomysłami na prezent:

– z rozróżnieniem na grupę docelową. Google podpowie Ci najpopularniejsze:

Google autouzupełnianie
– w przypadku sklepów dziecięcych może to być podział ze względu na wiek:

Google autouzupełnianie
z uwzględnieniem ceny. Przedziały cenowe oczywiście dostosuj do swojego asortymentu.

Google autouzupełnianie
– ranking produktów

Tego typu zestawienia cieszą się szczególną popularnością w listopadzie i grudniu:

Google Trends

Dla niektórych z powyższych propozycji lepszym rozwiązaniem niż poradnik może się okazać landing page (np. z przedziałami cenowymi produktów).

Tworząc poradniki świąteczne pamiętaj o:

  • przejrzystości / czytelności – niech nie będzie to ściana tekstu;
  • o zdjęciach – nic lepiej nie przykuwa naszej uwagi niż dobre zdjęcie;
  • skoro o zdjęciach, to i o altach – niech poradnik jest również przyjazny wyszukiwarkom;
  • o odnośnikach do proponowanych produktów – nie pozwól użytkownikowi, aby sam musiał szukać prezentowanego produktu w sklepie;
  • o nagłówkach – tytuł poradnika umieść w <h1>, śródtytuły w <h2>;
  • o “świątecznych słowach kluczowych” – nie pisz wyłącznie o prezentach na święta, ale używaj zamiennie słów takich jak: prezent pod choinkę, prezent na gwiazdkę, pomysł na prezent, prezent na Boże Narodzenie itp.;
  • o meta tagach – ustaw odpowiedni title i description zachęcający do kliknięcia;
  • o podlinkowaniu ich w widocznym miejscu: na stronie głównej / w menu.

Tak przygotowane poradniki nie tylko ułatwią zakup prezentu użytkownikom, którzy znajdą się w Waszym sklepie z różnych źródeł. Jest duża szansa, że taki poradnik pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania na któreś z prezentowanych wyżej zapytań. Może się to szczególnie udać, gdy trafisz w niszę.

Wyniki wyszukiwania Google

Optymalizacja

Drugim zadaniem dla Ciebie jest optymalizacja strony. Nie bój się, nie każemy Ci przeredagowywać wszystkich opisów produktów ani zmieniać ich nazw. Niech to będzie raczej postanowienie noworoczne. Jest jednak kilka drobnych kwestii (SEO oraz usability), które możesz sprawdzić / wdrożyć od razu:

  • sprawdź, czy Twoja strona dobrze się wyświetla na urządzeniach przenośnych – w nadchodzącym okresie wyszukiwarka mobilna będzie przeżywać oblężenie;
  • sprawdź, czy strona się szybko ładuje – ludzie często szukają prezentów w pośpiechu, nie każ im czekać na Twoją ofertę;
  • przejrzyj ostatnio usunięte produkty, które zgłaszają 404 – zaproponuj alternatywę, przekierowując na inny (podobny) produkt bądź kategorię produktów;
  • dodając na stronę baner bożonarodzeniowy z życzeniami lub wprowadzając nowy – świąteczny wygląd pamiętaj, aby nie nadpisać dotychczasowych zmian optymalizacyjnych – meta tagi, teksty itp.
  • jeżeli posiadasz w swojej ofercie produkt, który akurat jest reklamowany w telewizji, zadbaj o niego szczególnie; takie produkty cieszą się szczególnym zainteresowaniem – ustaw właściwą nazwę, meta tagi, stwórz unikalny opis, wyróżnij się na tle konkurencji. Koniecznie zgłoś ją do indeksu Google, aby jak najszybciej zaindeksował zmiany;
  • w gorączce świątecznych zakupów ważną kwestią jest wysyłka – sprawdź, czy informacje dotyczące kosztu i czasu wysyłki są jasne i łatwo dostępne. Dobrą praktyką jest informowanie, kiedy najpóźniej należy złożyć zamówienie, aby zostało doręczone do Świąt.

Poświęć trochę swojego czasu zanim zacznie się bożonarodzeniowa gorączka – może dzięki temu w Twoim sklepie zapanuje jeszcze wyższa temperatura z racji wielu nowych klientów, zachęconych treściami i przyjemnym użytkowaniem strony!


Dowiedz się więcej: optymalizacja sklepu internetowego

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy