Zaczęło się!
Sezon bożonarodzeniowy w wyszukiwarce Google można uznać za otwarty, a przecież do Świąt jeszcze ponad miesiąc. Dla niektórych internautów Wigilia i Święta to być może jeszcze odległe daty, ale dla właścicieli sklepów internetowych zdecydowanie nie, o czym ostrzegaliśmy już pod koniec października, podpowiadając jak zwiększyć sprzedaż internetową przed Bożym Narodzeniem.
Z tamtego artykułu wiesz już jakie podjąć działania marketingowe. Tu rozszerzymy temat przygotowania strony internetowej do Świąt: pod względem contentu i optymalizacji.
O ile reklamy AdWords czy na Facebook Ads można przygotować i włączyć w każdej chwili (jeszcze nie jest za późno!), o tyle SEO nie da się zrobić “na za pięć dwunasta”. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i w miesiąc niewiele jesteśmy zdziałać. Ale nie martw się - znajdziemy zadania dla Ciebie również w tej kwestii! :)
W okresie świątecznym na Twoją stronę będą trafiać zarówno użytkownicy, którzy wiedzą czego chcą, jak i użytkownicy dopiero szukający pomysłu na prezent. I właśnie o tych drugich powinieneś szczególnie zadbać. Musisz im pomóc dokonać wyboru i zatrzymać w sklepie. Jak?
Przygotuj oddzielne podstrony / poradniki z pomysłami na prezent:
- z rozróżnieniem na grupę docelową. Google podpowie Ci najpopularniejsze:
- w przypadku sklepów dziecięcych może to być podział ze względu na wiek:
- z uwzględnieniem ceny. Przedziały cenowe oczywiście dostosuj do swojego asortymentu.
- ranking produktów
Tego typu zestawienia cieszą się szczególną popularnością w listopadzie i grudniu:
Dla niektórych z powyższych propozycji lepszym rozwiązaniem niż poradnik może się okazać landing page (np. z przedziałami cenowymi produktów).
Tak przygotowane poradniki nie tylko ułatwią zakup prezentu użytkownikom, którzy znajdą się w Waszym sklepie z różnych źródeł. Jest duża szansa, że taki poradnik pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania na któreś z prezentowanych wyżej zapytań. Może się to szczególnie udać, gdy trafisz w niszę.
Drugim zadaniem dla Ciebie jest optymalizacja strony. Nie bój się, nie każemy Ci przeredagowywać wszystkich opisów produktów ani zmieniać ich nazw. Niech to będzie raczej postanowienie noworoczne. Jest jednak kilka drobnych kwestii (SEO oraz usability), które możesz sprawdzić / wdrożyć od razu:
Poświęć trochę swojego czasu zanim zacznie się bożonarodzeniowa gorączka - może dzięki temu w Twoim sklepie zapanuje jeszcze wyższa temperatura z racji wielu nowych klientów, zachęconych treściami i przyjemnym użytkowaniem strony!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157