Najczęściej słyszanym pytaniem od właścicieli sklepów internetowych jest:
„Jak wygenerować więcej ruchu organicznego w moim sklepie”
Odpowiedzi na to pytanie może być bardzo wiele. Zdecydowana większość z nich będzie jednak wymagała sporej wiedzy z zakresu SEO i pewnego zaplecza finansowego, dzięki któremu uda się przeprowadzić odpowiednie działania.
Jest jednak kilka prostych metod, dzięki którym będziesz w stanie samodzielnie zwiększyć liczbę wejść z wyszukiwarki do swojego sklepu. Jedyne czego będziesz potrzebować to odrobina czasu i podstawowe narzędzie jakim jest Google Search Console – może też być Tobie znane jako Google Webmaster Tools.
Jeśli nie posiadasz zaimplementowanego na stronie Search Console – to zrób to jak najszybciej. Przyda się nie tylko teraz ale przy wszystkich działaniach optymalizacyjnych w wyszukiwarce Google. Krótką instrukcję jak to zrobić znajdziesz poniżej.
Najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić to wykorzystać aktualny potencjał Twojej strony, dzięki czemu zwiększenie ruchu może okazać się całkiem proste. Większy problem napotkają tutaj sklepy, które dopiero startują i nie generują jeszcze praktycznie żadnego ruchu organicznego – nie ma się co martwić, dla was pojawią się oddzielne materiały.
Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to przejść to sekcji Ruch związany z wyszukiwaniem, a następnie kliknąć w Analitykę wyszukiwania. Ten raport pokaże ci wszystkie dane, którymi Google postanowiło się z Tobą podzielić, a dotyczą widoczności Twojego sklepu na listach wyników wyszukiwania.
Żeby odnaleźć się w natłoku tych informacji musimy je trochę uporządkować. W tym celu z listy filtrów wybierz CTR – czyli współczynnik kliknięć do wyświetleń. Jako typ wybierz stronę.
W ten sposób wygenerowała się lista adresów URL wraz ze współczynnikiem CTR dla każdej z nich. Prześledź całą listę i znajdź jedną ze stron, której współczynnik CTR jest niższy niż 4%. Możesz wybrać stronę z wyższym współczynnikiem, ale na samym początku lepiej skupić się na tych o wartości w okolicach 4%.
Kliknij w adres URL i zmień typ ze strona na zapytania, a do listy filtrów dodaj wyświetlenia. Dzięki temu otrzymasz listę fraz, które generują CTR dla wcześniej wybranej podstrony oraz sprawdzisz, które z tych fraz wyświetlane są najczęściej. Tutaj powinieneś zwrócić uwagę przede wszystkim na wszystkie te frazy, których CTR jest niższe niż 5%.
Jedynym co musisz teraz zrobić, to nakłonić użytkowników wyszukiwarki wpisujących te frazy aby chętniej klikali w link do Twojego sklepu na liście wyszukań. Najprostszym sposobem aby to osiągnąć będzie modyfikacja tagu Title oraz meta tagu Description. Modyfikacji takiej z pewnością można dokonać w systemie zarządzania treścią Twojego sklepu.
Zwróć uwagę na to czy Title oraz description zawiera w sobie wytypowane wcześniej frazy. Jeśli nie po prostu dodaj je w formie, która zachęciłaby Ciebie do kliknięcia w dany link.
Jeśli fraz na liście jest dużo lub są bardzo podobne, to w wyborze możesz sugerować się liczbą wyświetleń danej frazy.
Efekty swoich zmian możesz śledzić w tym samym raporcie sprawdzając czy poziom CTR podnosi się do góry. Pamiętaj, że dane w Search Console aktualizują się z kilkudniowym opóźnieniem.
Jeśli współpracujesz ze specjalistą lub agencją SEO, to pamiętaj również o tym, żeby konsultować z nimi wszystkie zmiany – mogą one nie współgrać, z zaplanowaną przez nich strategią.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157