Jak stworzyć ciekawy content na blog firmowy o biżuterii?

Beata Ryba

Content marketing | 2018-11-27 | 5 min czytania

Jak stworzyć ciekawy content na blog firmowy o biżuterii?

Blog firmowy jako narzędzie inbound marketingu, poprzez targetowany, ukierunkowany przekaz, połączy obecnego i potencjalnego klienta z marką. Skuteczność narzędzia jest tym większa, kiedy opiera ono się na strategii, a nie jest tworzone ad hoc i bez wyraźnie zaplanowanej kreacji. Biorąc pod uwagę, że blog może przybierać rozmaity charakter, jak dzielenie się wiedzą, tworzenie wizerunku, reagowanie na sytuacje kryzysowe, warto docenić jego funkcjonalności. Blogi firmowe mając ogromny potencjał społecznościowy, powinny znaleźć się w optyce sklepów internetowych z biżuterią. E-commercy poprzez stałą publikację treści mogą przedstawiać swoją ofertę i swoje produkty publice. Content zagregowany, np. na blogu e-sklepu jubilerskiego, z powodzeniem zbuduje wartościową pozycję marki, jako że dotyczy branży ściśle skorelowanej z estetyką i emocjami. Jest też idealnym miejscem, by silnie eksponować piękno produktów.

Tworząc tematy oraz posty na tego rodzaju blog, warto zadbać o wielokontekstową prezentację. Jakiego rodzaju treści zatem tam prezentować, aby były atrakcyjnie dla czytelnika?

Po pierwsze strategia

Angażujące treści mogą z powodzeniem opowiadać historię marki i ją na bieżąco kreować. Blogi firmowe e-sklepów jubilerskich poprzez treść i piękne zdjęcia, tłumaczą pasję do tego rzemiosła, wyznaczają trendy, dzielą się wiedzą i pokazują świat tworzenia biżuterii. Nierzadko prezentują "od kuchni", jak powstaje projekt i jak jest wdrażany w życie. Powinny być pisane z uwzględnieniem grupy docelowej, dzięki czemu wspierają sprzedaż i promocję marki.

bi%C5%BCuteria-2.jpg

Planując promocję sklepu, który w sieci sprzedaje biżuterię i włączając w to blogowanie, warto tworzyć wpisy:

● sugestywnych tytułach, które są ciekawe i wspierają SEO, ● o intrygującym wstępie, który stanowi gradację emocji z tematu, ● zawierające treści wysokiej jakości, napisane językiem przystępnym dla użytkownika, ● mające celne podsumowanie, które syntetyzuje zagadnienie, ● o silnej spójności, w tym układające się w cykle i historie, które rozwijają poprzedni wątek i angażują publiczność, ● uwzględniają kontekst sezonowy, ● mają wymiar praktycznej wiedzy, ale ● odnoszą się do pewnego stylu życia, ● są subtelnie sprzedażowe, ● wspierają pozycjonowanie.

“Mowa złotem…” - blogosfera firmowa o pierścionkach, naszyjnikach, kolczykach…

Blogi firmowe, semantycznie związane z biżuterią, to sposób na budowanie społeczności, lojalizowanie jej, wsparcie sprzedaży, ale czy coś jeszcze? Jaki content pojawia się w blogosferze firmowej? Oto najpopularniejsze rodzaje postów.

Trendy

Mają silną wartość edukacyjną oraz inspirującą, ale aby były wartościowe, powinny prezentować szeroką wiedzę. Informacje, czerpane z wydarzeń branżowych - targów, obecności na pokazach oraz znajomość najnowszych projektów modowych to ciekawe, angażujące i wartościowe propozycje na content. Uzupełnione o wysokiej jakości zdjęcia, będą budować zaufanie do marki i wspierać ekspercki wizerunek marki. Treści tego typu odpowiadają także za:

● branding (teksty wspierające rozpoznawalność) ● zwiększanie life customer value i edukowanie klienta, ● poszerzanie zasięgów, np. poprzez publikację postów w grupach tematycznych.

bi%C5%BCuteria-3.jpg

Przykład z bloga sklepu kingy.pl

Inspiracje

Wpisy, które wymagają inwencji twórczej, dużego wyczucia i wiedzy o personie, do której są kierowane. Treści wysokiej jakości, pisane subiektywną prozą, mocno wizualizującą, warto uzupełnić w piękne grafiki, które prezentują produkt. Fotografie korespondują z treścią, aby stworzyć wokół pierścionków czy łańcuszków, wartości i doświadczenia, które staną się udziałem ich użytkowników, gdy staną się ich własnością. Siłą tego rodzaju wpisów są emocje, które wychodzą na pierwszy plan przed produkt. Inspiracje mogą mieć postać cykli tematycznych, historii, angażując społeczność. Content tego rodzaju jest szeroki, odnosi i osadza biżuterię w kontekście mody, makijażu, lifestylu, dzięki czemu pozostaje ciekawy i prawdziwy. Posty odpowiadają też:

● branding, ● budowanie zasięgu w social mediach, ● edukację odbiorców, ● wsparcie sprzedaży.

bi%C5%BCuteria-4.jpg

Przykład z bloga sklepu allezłoto.pl

Poradniki

Ten typ contentu odpowiada na wiele dylematów zakupowych, opowiada o rzemiośle, prezentuje sposoby czyszczenia kruszców. Obiektywna wartość wpisów jest osadzona w kontekście oferty, którą prezentuje sklep. Aby była jednak prawdziwie wartościowa, warto wychodzić poza schemat mówienia tylko o produktach z oferty. Jeśli w asortymencie są brylanty, cyrkonie, nie warto pomijać rubinów czy szafirów, np. mówiąc o przechowywaniu biżuterii - wielokontekstowy przekaz to prawdziwa wartość. Content poradnikowy spełnia swoją funkcję w zakresie: ● budowania ruchu, ● wspierania pozycjonowania na długi ogon, ● edukowania, ● employer brandingu (podkreślenie wiedzy organizacji), ● wsparcia sprzedaży.

bi%C5%BCuteria-5.jpg

Przykład pochodzi z bloga sklepu fugart.pl

Newsy

Prezentują wydarzenia, np. z życia marki, nawiązując do tematów aktualnych i budzących emocje. Mogą to być, np. relacje z eventów organizowanych przez firmę, relacje z branżowych wydarzeń. W tworzenie tego rodzaju contentu nierzadko są włączane ambasadorki marki, celebrytki. Na blogu pojawiają się więc wywiady i osobiste odczucia influencerek, związane z produktami firmy. Wykorzystywanie tutaj liderów opinii wpływa na budowanie zaufania do odbiorców i legitymizowanie marki. Wpisy są opatrzone ciekawymi fotorelacjami bądź zawierają filmowe sprawozdania z wydarzeń. Content newsowy na blogu o biżuterii odpowiada także za:

● realizację celów wizerunkowych, ● budowanie zasięgów, ● skracanie dystansu pomiędzy brandem a publiką, ● employer branding, ● poszerzanie społeczności.

bi%C5%BCuteria-6.jpg

Przykład z bloga sklepu apart.pl

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!